Wie denkt weleens na of ie teveel tilt of sjouwt?

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 10
Auteur  Onderwerp: Wie denkt weleens na of ie teveel tilt of sjouwt? (11301 keer gelezen)
R.I.P. | Peter Bonjernoor
Webdeveloper
Retired Mod
Legend

Re: Wie denkt weleens na of ie teveel tilt of sjouwt?
« R.I.P. | Peter Bonjernoor Antwoord #15 Gepost op: 1 oktober 2015, 22:18 »

Quote : Highio op  1 oktober 2015, 22:12
Moeten we dat laten aanmodderen?

Nee, gooi er alstjeblieft een slotje op...

Highio
Moderator

« Highio Antwoord #16 Gepost op: 1 oktober 2015, 22:21 »

Herman, zijn er misschien geen betere (of meer) fora van politieke partijen, vakbonden/beroepsorganisaties of andere belangenbehartigers te vinden om dit onderwerp breder onder de aandacht te brengen?

Groet,

Highio

herman van der helm
Uitvonder
Legend

« herman van der helm Antwoord #17 Gepost op: 1 oktober 2015, 22:37 »

Quote : Highio op  1 oktober 2015, 22:21
Herman, zijn er misschien geen betere fora van politieke partijen, vakbonden of belangenbehartigers te vinden om dit onderwerp breder onder de aandacht te brengen?

Groet,

Highio

Dat is het nu net. Alle partijen en fora die jij noemt zijn fora waar gesproken wordt voor eigen parochie. Iedereen is het daar met me eens. Het probleem is dat het onderwerp niet gewenst is op die plekken waar er werkelijk getild en gesjouwd wordt.

Ik wordt met deze vraag op werkelijk alle fora zoals logistiek, bouw, licht en geluid, webwinkels, horeca, land en tuinbouw, garage enz. verguisd met deze vraag omdat niemand wil nadenken over tillen en sjouwen als ze het zelf de hele dag doen.

Ik snap dat wel, maar om het onderwerp echt op de agenda te zetten zal er een brug geslagen moeten worden naar de echte ondernemer die MVO en Arbo wel in zijn denkwereld wil toelaten.

Je ziet het, er zijn er hier al twee in dit draadje. Alvast mijn complimenten voor jullie openheid.

www.tiller.eu - Hefmobiel van Tiller®
www.gezondbelast.nl - Gezond Belast
www.veiligtillennietmeertillen.nl - Veilig tillen = NIET meer tillen
Highio
Moderator

Re: Wie denkt weleens na of ie teveel tilt of sjouwt? 1 reus
« Highio Antwoord #18 Gepost op: 1 oktober 2015, 22:47 »

We hebben een forumonderdeel Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO), misschien moeten we dit draadje wat nu in operationeel en logistiek staat daar naar toe verplaatsen, arbo en fysieke belasting zijn daar m.i. onderdeel van.

Groet,

Highio
Webdeveloper
Retired Mod
Legend

« R.I.P. | Peter Bonjernoor Antwoord #19 Gepost op: 1 oktober 2015, 22:49 »

Dus gebruik je Higherlevel als een platform om jouw specifieke doel, waar volgens jou zelf niemand oren naar heeft, te bereiken - volgens mij is HL daar niet voor bedoeld.

Highio
Moderator

« Highio Antwoord #20 Gepost op: 1 oktober 2015, 22:53 »

Kom op Peter, ik denk dat je je als ondernemer (of anders consument) best eens af zou mogen vragen of je zelf of anderen te veel en te zwaar tilt of laat tillen met je activiteiten en of dat misschien anders ingericht kan worden en daar is lang niet altijd een tilhulpmiddel bij nodig. Dat kan bijvoorbeeld ook een verpakkingseenheid, verpakkingsmethode of andere verdeling van taken zijn.

Groet,

Highio

Webdeveloper
Retired Mod
Legend

Re: Wie denkt weleens na of ie teveel tilt of sjouwt? 1 reus
« R.I.P. | Peter Bonjernoor Antwoord #21 Gepost op: 1 oktober 2015, 22:58 »

Sure, tenzij:

Quote : herman van der helm op  1 oktober 2015, 21:25
...waar ik als voorzitter van een stichting me voor inzet, in de hoop er over een aantal jaren mijn brood mee te kunnen verdienen.

Naast de ongetwijfeld oprechte bezorgdheid zit er ook gewoon een commerciele doelstelling achter.

En daarnaast lijken 8 draadjes me wel genoeg. Persoonlijk, dan.

Mathias@evelo
Legend

« Mathias@evelo Antwoord #22 Gepost op: 1 oktober 2015, 23:03 »

Quote : herman van der helm op  1 oktober 2015, 22:08
Mathias, komt dat veel voor dat je die gewichten moet tillen? Volgende week is er een beurs Veilig werkt beter in Den Bosch. Daar zijn tientallen hulpmiddelen van allerlei fabrikanten te zien die jou kunnen helpen.

Ja, komt veel voor.

Moet wel zeggen dat ik geen pakjesbezorger ben: dwz ik hoef mij niet te haasten. Als een geijkte weegschaal moet gecontroleerd worden dan moet dit gewoon goed gebeuren en niet snel snel.

Op zich is het een constante oefening: hoe kan ik mijn werk goed doen met zo weinig mogelijk manipulatie van ijkgewichten. Maar er moet gewoon veel getild worden.

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.
herman van der helm
Uitvonder
Legend

« herman van der helm Antwoord #23 Gepost op: 1 oktober 2015, 23:07 »

Quote : Highio op  1 oktober 2015, 22:53
Kom op Peter, ik denk dat je je als ondernemer (of anders consument) beste eens af zou mogen vragen of je zelf of anderen te veel en te zwaar tilt of laat tillen met je activiteiten en of dat misschien anders ingericht kan worden en daar is lang niet altijd een tilhulpmiddel bij nodig. Dat kan bijvoorbeeld ook een verpakkingseenheid, verpakkingsmethode of andere verdeling van taken zijn.

Groet,

Highio

Of zoals Ward (HLer) in zijn magazijn maar drie lagen van de stelling gebruikt om rugklachten van personeel te voorkomen.

herman van der helm
Uitvonder
Legend

« herman van der helm Antwoord #24 Gepost op: 1 oktober 2015, 23:10 »

Quote : Peter Bonjernoor op  1 oktober 2015, 22:58
Sure, tenzij:

Quote : herman van der helm op  1 oktober 2015, 21:25
...waar ik als voorzitter van een stichting me voor inzet, in de hoop er over een aantal jaren mijn brood mee te kunnen verdienen.

Naast de ongetwijfeld oprechte bezorgdheid zit er ook gewoon een commerciele doelstelling achter.

En daarnaast lijken 8 draadjes me wel genoeg. Persoonlijk, dan.

8 draadjes in 7 jaar. Ok is wel een beetje veel.

Hans v Nijnatten
Inventigator ( '-_-)
Ambassadeur
Legend

« Hans v Nijnatten Antwoord #25 Gepost op: 1 oktober 2015, 23:12 »

Hoewel ik vind dat een beetje zelfpromotie of preken voor eigen parochie moet kunnen zolang daar voldoende neutrale bijdrage tegenover staat moeten we wel oppassen dat dit niet de overhand gaat krijgen. Herman heeft wat dat betreft behoorlijk wat krediet dus ik zie geen probleem.

Neemt niet weg dat ik de vraag niet echt geschikt vind op Higherlevel voor het kennelijke doel. Ik denk  weleens na over sjouwen en tillen maar dat is zeker niet dagelijks, wekelijks of zelfs maandelijks. De mensen die ik ken die er wel dagelijks over denken doen het graag, veel en vrijwillig in de sportschool. Ik denk dat er hier veel mensen zijn die het niet echt een belangrijke zaak vinden omdat ze er zelf niet mee te maken krijgen anders dan bij verhuizen of klussen. Maar als dat wel zo blijkt te zijn dan zien we dat vanzelf. Zo niet dan zakt het topic vanzelf in de vergetelheid.

https://www.kemdirectwebshop.nl Toiletvloeistof en reinigers voor caravan, camper en boot.
Webdeveloper
Retired Mod
Legend

« R.I.P. | Peter Bonjernoor Antwoord #26 Gepost op: 1 oktober 2015, 23:53 »

Quote : herman van der helm op  1 oktober 2015, 23:10

Ach ja...meningen, he?   

Quote : Hans v Nijnatten op  1 oktober 2015, 23:12
Herman heeft wat dat betreft behoorlijk wat krediet...

Herman is een van de weinigen die gewoon links naar zijn eigen sites kan plaatsen zonder dat ze verwijderd worden, dus blijkbaar heb je daar gelijk in!   

herman van der helm
Uitvonder
Legend

« herman van der helm Antwoord #27 Gepost op: 1 oktober 2015, 23:56 »

Quote : Peter Bonjernoor op  1 oktober 2015, 23:53
Quote : herman van der helm op  1 oktober 2015, 23:10

Ach ja...meningen, he?   

Quote : Hans v Nijnatten op  1 oktober 2015, 23:12
Herman heeft wat dat betreft behoorlijk wat krediet...

Herman is een van de weinigen die gewoon links naar zijn eigen sites kan plaatsen zonder dat ze verwijderd worden, dus blijkbaar heb je daar gelijk in!   

Goed opgemerkt Peter. Geef me die link even, want dan haal ik hem direct weg.   

Aha erlebnisch: de discussie over zelfpromotie in columns ed lijkt al eerder gevoerd te zijn in dit draadje:
https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=12;action=display;threadid=55786;star...

Webdeveloper
Retired Mod
Legend

« R.I.P. | Peter Bonjernoor Antwoord #28 Gepost op: 2 oktober 2015, 00:23 »

Deze bijvoorbeeld. Of deze.

En wat bedoel je precies met dat draadje waar je zelf niet eens meer op gereageerd hebt?

herman van der helm
Uitvonder
Legend

« herman van der helm Antwoord #29 Gepost op: 2 oktober 2015, 08:28 »

Peter, dat draadje gaat over de grenzen van zelfpromotie op HL. Ik heb er niet meer gereageerd omdat uiteindelijk iedereen in dat draadje er hetzelfde overdacht.
Ik stel voor om de discussie hier te houden over de openingsvraag en dat andere in het genoemde draadje.

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 10  

Partners

HL wordt gefinancierd door

Volg ons