Van harte welkom op ons ondernemersforum

Kom jij ook naar ons volgende evenement?

Spaanse en Latijns-Amerikaanse receptensite

Pagina's: [1] 2
Auteur  Onderwerp: Spaanse en Latijns-Amerikaanse receptensite (6299 keer gelezen)
seotube
Senior

Spaanse en Latijns-Amerikaanse receptensite
« seotube Gepost op: 28 maart 2011, 10:39 »

Omschrijving van je concept:
Het concept is in feite een community vormen voor de liefhebbers van de Spaanse en Zuid-Amerikaanse keuken (uitgezonderd Brazilië). De bezoekers kunnen recepten uitzoeken per land en per type. Alsook geavanceerd zoeken.

Als lid kunnen ze zelf recepten insturen - reacties en punten geven op recepten - reacties en punten geven op restaurants - favoriete recepten bijhouden in hun controle paneel.

Naast de recepten zijn er ook de restaurants (enkel Belgische). Bezoekers kunnen daar gemakkelijk zoeken op type keuken/plaats/...

Website: http://www.la-cocina.be

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:
Ik heb allereerst veel tijd gestoken in het design van de website. Naast het design ook tijd gestoken in de seo.

Het zelf vertalen van rond de 400 recepten voor een soort aanzet te geven voor de nieuwe leden van de website.

Alsook ben ik actief op Twitter. Ik zoek via Twittersearch steeds naar mensen die kookinspiratie nodig hebben.

Op Facebook heb ikzelf een fanpagina gemaakt waar ik dagelijks probeer recepten op te posten. Die ik daarna via mijn persoonlijk account verder promoot.

Volgende maand start ik met Google Adwords, daar ik een voucher heb van 75 euro.

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:
- meer bezoekers
- meer mensen die hun eigen registeren en recepten insturen alsook reacties geven op andermans recepten

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:
- uniek project in België namelijk dat de meeste sites hun eigen concentreren op de Belgische - Franse - beetje Italiaanse keuken

Wat voor feedback hoop je te krijgen:
- opbouwende feedback
- goede tips hoe ik de website in een stroomversnelling kan krijgen

Rene van Zandwijk
Retired Participant
Legend

Re: Spaanse en Latijns-Amerikaanse receptensite
« Rene van Zandwijk Antwoord #1 Gepost op: 28 maart 2011, 11:48 »

Even los van de lay-out etc. De site staat in mijn Favorieten, favorieten voorgerecht gambas al ajillo. 

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.
Spanish Connection
Super Senior

« Spanish Connection Antwoord #2 Gepost op: 28 maart 2011, 15:58 »

Leuk idee,

Door de vlaggen die op de site staan kan je je niet inschrijven voor de nieuwsbrief (zie screenshot)

Groeten
Joost
screen123.jpg

Don't give up so easily
Have some faith and you will see
Try again...try again
http://www.youtube.com/watch?v=hJJ22wEwMi8

seotube
Senior

« seotube Antwoord #3 Gepost op: 28 maart 2011, 16:27 »

Quote : Spanish Connection op 28 maart 2011, 15:58
Leuk idee,

Door de vlaggen die op de site staan kan je je niet inschrijven voor de nieuwsbrief (zie screenshot)

Groeten
Joost

In welke browser bekijk je de website?

Alvast bedankt voor de reacties.

Spanish Connection
Super Senior

« Spanish Connection Antwoord #4 Gepost op: 28 maart 2011, 16:32 »

Ik gebruik Firefox in combinatie met Ubuntu, maar in Explorer is het er nog erger (zie screenshot)
screen-vlag1234.jpg

Don't give up so easily
Have some faith and you will see
Try again...try again
http://www.youtube.com/watch?v=hJJ22wEwMi8

seotube
Senior

« seotube Antwoord #5 Gepost op: 28 maart 2011, 16:45 »

Quote : Spanish Connection op 28 maart 2011, 16:32
Ik gebruik Firefox in combinatie met Ubuntu, maar in Explorer is het er nog erger (zie screenshot)

Ik zal het eens bekijken. Ik zie in mijn statistieken dat de meerderheid Windows en Apple gebruikt.

seotube
Senior

« seotube Antwoord #6 Gepost op: 28 maart 2011, 16:54 »

Ik zie nu net in mijn statistieken dat het over 1% gaat van de bezoekers.

WaltervL
Legend

« WaltervL Antwoord #7 Gepost op: 29 maart 2011, 15:13 »

Ik zie dit ook in IE7 dus of dat echt maar 1% van je bezoekers treft......?

seotube
Senior

« seotube Antwoord #8 Gepost op: 29 maart 2011, 15:22 »

Quote : WaltervL op 29 maart 2011, 15:13

Ik zie dit ook in IE7 dus of dat echt maar 1% van je bezoekers treft......?

idd dit is geen 1% meer.
Ik ga er direct werk van maken.

seotube
Senior

« seotube Antwoord #9 Gepost op: 29 maart 2011, 15:40 »

Het zou nu opgelost zijn. Ik heb het kunnen checken via Adobe browserlab.

WaltervL
Legend

« WaltervL Antwoord #10 Gepost op: 29 maart 2011, 15:58 »

Het is het nog niet helemaal  
Zie screenshot.
ScreenShot253.jpg

John B
Legend

« John B Antwoord #11 Gepost op: 29 maart 2011, 15:58 »

Hallo Olivier,

Een paar opmerkingen.

Ik struikel in kookboeken en op receptensites regelmatig over onbegrijpelijke recepten; bij jou is dat niet anders.

Bijvoorbeeld in het recept voor maissoep: "Combineer de melk met de gemalen product, en stofdicht." Ik heb werkelijk geen idee wat ik daarmee moet ...

Idem bij de taart van aardappelen: "Vermengen met de minimale hoeveelheid water ...", hoeveel water is dat?

Door dit soort onduidelijkheden heb ik er dan weinig vertrouwen in. Mijn suggestie: laat de recepten een keer door iemand anders lezen (of misschien zelfs maken).

Verder vraag ik me af waarom ik "Land" moet opgeven als ik contact met je op wil nemen. En in je nieuwsbrief formulier is de foutafhandeling nog in het Engels.

Groet,

John
seotube
Senior

« seotube Antwoord #12 Gepost op: 29 maart 2011, 18:43 »

Quote : John Bouwmans op 29 maart 2011, 15:58
Hallo Olivier,

Een paar opmerkingen.

Ik struikel in kookboeken en op receptensites regelmatig over onbegrijpelijke recepten; bij jou is dat niet anders.

Bijvoorbeeld in het recept voor maissoep: "Combineer de melk met de gemalen product, en stofdicht." Ik heb werkelijk geen idee wat ik daarmee moet ...

Idem bij de taart van aardappelen: "Vermengen met de minimale hoeveelheid water ...", hoeveel water is dat?

Door dit soort onduidelijkheden heb ik er dan weinig vertrouwen in. Mijn suggestie: laat de recepten een keer door iemand anders lezen (of misschien zelfs maken).

Verder vraag ik me af waarom ik "Land" moet opgeven als ik contact met je op wil nemen. En in je nieuwsbrief formulier is de foutafhandeling nog in het Engels.

Groet,

John

Alvast bedankt voor de feedback John.
Ik ga die recepten eens 1 voor 1 doornemen zodat het duidelijker wordt.

Ik zal land verwijderen bij het contactformulier.

Theo
Senior

« Theo Antwoord #13 Gepost op: 31 maart 2011, 20:56 »

Nette site! Degelijk vormgegeven (hoewel ik verwacht dat je met een paar kleine adviezen van een professionele ontwerper dit nog wel een niveau hoger moet kunnen krijgen) en voor zover ik kan zien technisch strak. Opmerkingen:

SEO
- Je mixed in je title tag Nederlandse en Engels 'Gevogelte recipes'? Wat is je doelgroep met die title?
- Waarom zijn je URLs http://www.la-cocina.be/categorie/gevogelte-7 in plaats van http://www.la-cocina.be/ecuadoriaans/gevogelte
- Waarom staat telkens die hele omschrijving 'La Cocina Spaanse en Latijns-Amerikaanse recepten' in je title? Maakt je titles onnodig lang (kortere titles hebben betere CTR in de zoekmachines) en voegt niets toe als je het op elke title doet.
- Wat doet die lap javascript in je broncode? Net bestandje aanmaken en de code wordt gecached, wat zorgt voor lagere laadtijden.
- Je maakt gebruikt van de oude Google Analytics code, de nieuwe is beter en laad asynchroon in, wat sneller gaat.
- De title van je homepage is 'Home', maak daar wat moois van, haal misschien 'Home ::' gewoon weg?

Algemeen
- Als ik geen recepten vind op de cryptisch getitelde pagina 'gevogelte 5', waarom verwijs je mij dan niet door naar 'gerelateerde recepten'?
- Waarom zonder je Brazilië uit eigenlijk?
- Bij het klikken op je foto's (mooi en meer beeldmateriaal zou ik aanraden) lijkt het mij verstandig van 'Lightbox' gebruik te maken zodat ik niet van de pagina afgehaald wordt. Tientallen open source varianten beschikbaar!
seotube
Senior

« seotube Antwoord #14 Gepost op: 2 april 2011, 09:25 »

Quote : Theo op 31 maart 2011, 20:56
Nette site! Degelijk vormgegeven (hoewel ik verwacht dat je met een paar kleine adviezen van een professionele ontwerper dit nog wel een niveau hoger moet kunnen krijgen) en voor zover ik kan zien technisch strak. Opmerkingen:

SEO
- Je mixed in je title tag Nederlandse en Engels 'Gevogelte recipes'? Wat is je doelgroep met die title?
- Waarom zijn je URLs http://www.la-cocina.be/categorie/gevogelte-7 in plaats van http://www.la-cocina.be/ecuadoriaans/gevogelte
- Waarom staat telkens die hele omschrijving 'La Cocina Spaanse en Latijns-Amerikaanse recepten' in je title? Maakt je titles onnodig lang (kortere titles hebben betere CTR in de zoekmachines) en voegt niets toe als je het op elke title doet.
- Wat doet die lap javascript in je broncode? Net bestandje aanmaken en de code wordt gecached, wat zorgt voor lagere laadtijden.
- Je maakt gebruikt van de oude Google Analytics code, de nieuwe is beter en laad asynchroon in, wat sneller gaat.
- De title van je homepage is 'Home', maak daar wat moois van, haal misschien 'Home ::' gewoon weg?

Algemeen
- Als ik geen recepten vind op de cryptisch getitelde pagina 'gevogelte 5', waarom verwijs je mij dan niet door naar 'gerelateerde recepten'?
- Waarom zonder je Brazilië uit eigenlijk?
- Bij het klikken op je foto's (mooi en meer beeldmateriaal zou ik aanraden) lijkt het mij verstandig van 'Lightbox' gebruik te maken zodat ik niet van de pagina afgehaald wordt. Tientallen open source varianten beschikbaar!

Beste Theo,

Allereerst bedankt voor het bekijken van mijn site.

Ik moet toegeven dat de scripting niet volledig door mij gebeurd is. Ik heb namelijk dit script (=geschreven in Cakephp) gekocht van een firma. Op termijn als de site goed draait ga ik de site volledig opnieuw laten scripten om met zulke zaken rekening te houden. Met onder andere functionaliteit om ook filmpjes toe te voegen.
In de toekomst ga ik ook de winkels erbij betrekken. Waar dus speciale ingredienten bij de recepten zelf een soort tooltip zal verschijnen in welke winkel precies ze deze ingredienten kunnen bekomen.

Ik zal met je opmerkingen zeker rekening houden en alsook zo snel mogelijk uitvoeren.

Het concept van mijn website is in feite momenteel gebaseerd op de Spaanstalige keuken en daar ze in Brazilië Portugees spreken kan ik Brazilië er niet aan toevoegen.

Pagina's: [1] 2  

Partners

HL wordt gefinancierd door

Volg ons