Echte ervaringen yuki online boekhouden

Pagina's: [1] 2 3 4
Auteur  Onderwerp: Echte ervaringen yuki online boekhouden (21930 keer gelezen)
koekielech
Newbee

Karma: 0

Berichten: 3

Echte ervaringen yuki online boekhouden
« koekielech Gepost op: 30 november 2009, 12:37 »

Zijn er mensen die ECHTE ervaringen hebben met Yuki online boekhoudsoftware. Scannen klinkt makkelijk maar de ervaringen die ik her en der heb kunnen vinden zijn allemaal van belanghebbenden.

Groet,


Fer
Fred Wiersma
Legend

Karma: 262

Berichten: 3936



Re: Echte ervaringen yuki online boekhouden
« Fred Wiersma Antwoord #1 Gepost op: 30 november 2009, 13:43 »

Geen ervaring mee, maar je zou yuki zelf kunnen vragen of je een paar klanten kunt contacten.

Fred Wiersma | In Memoriam
ROVéNed
Administratie en Advies ROVé
Legend

Karma: 18

Berichten: 396

Re: Echte ervaringen yuki online boekhouden
« ROVéNed Antwoord #2 Gepost op: 30 november 2009, 13:47 »

Het lijkt een mooi systeem en de kosten zijn ogenschijnlijk laag. Alle bonnen moeten gescand worden en Yuki doet de verwerking ervan. Maar hoe zit het met de afschrijvingen en afboekingen? Hoe worden de kasmutaties verwerkt en heb je zelf nog controle op het boeksaldo van de kas voordat alles definitief wordt verwerkt?  In veel gevallen zul je de bankmutaties zelf moeten downloaden en deze vervolgens naar de verwerker mailen. Je zult toch nog steeds een boekhouder of accountant nodig hebben om een correcte jaarrekening te laten maken. Laten we eerlijk zijn, meestal gaan zulke lage tarieven ten koste van de kwaliteit.

ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.
Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com
leppam
Newbee

Karma: 0

Berichten: 4

Re: Echte ervaringen yuki online boekhouden
« leppam Antwoord #3 Gepost op: 6 december 2009, 06:30 »

Eens met laatste commentaar, ik heb nog eens goed gekeken maar kan behoorlijk de spuigaten uitlopen vwb kosten betreft. Nu is altijd de vraag wat je ervoor terug krijgt maar dat is iets of iemand in het oostblok die mijn administrtaie aan het doen is. Dan maar liever iets meer betalen, alhoewel dat wel meevalt, voor een accountant die de lokale regels kent waarvan ik zeker ben dan mn administratie klopt!
jose1964
Super Senior

Karma: 2

Berichten: 139

Re: Echte ervaringen yuki online boekhouden 1 reus
« jose1964 Antwoord #4 Gepost op: 6 december 2009, 09:59 »

Ik heb geen ervaring met Yuki, maar heb wel gewerkt bij een transportbedrijf waar de ink. fakturen gescand werden:
Met scannen werden de fakturen meteen geregistreerd op de betr. crediteur.

Journaalpost werd: Ontvangen fkt (dus balansrek/geen kostenrek)
                                    Aan crediteur

Moet dan ben je nog niet klaar; immers deze fkt moet op een grootboekrekening (kosten toewijzen) komen.En dat moesten wij zelf weer doen. Onze fakturen konden niet toegewezen worden aan 1 vaste grootboekrekening; per crediteurr kon sprake zijn van binnenvaart, gevarentoeslag, LKW of een combinatie daarvan. etc... Wellicht is het wel mogelijk met Yuki dat meteen met het scannen per crediteur een vaste grootboekrekening meegenomen wordt? Dat werkt alleen goed als fatkuren van 1 dezelfde crediteur altijd naar dezelfde grootboekrekening gaan, bijv. Eneco gaat altijd naar energie...

Maar boekhouding voeren is meer dan een crediteurenadministratie; correcties maak je met een memoriaal, maar ook je voorzieningen, afschrijvingen, dividend, leningen, belstingen en dubieuze debiteuren zul je moeten boeken.

Scannen kkan veel kosten besparen bij bedrijven die bijv. 10000 fkt per maand hebben (dat was dus bij dat transportbedrijf).
Maar als je minder dan 100 fkt per jaar hebt, zou ik het lekker zelf blijven doen.
dkalkman
Senior

Karma: 0

Berichten: 38

Re: Echte ervaringen yuki online boekhouden
« dkalkman Antwoord #5 Gepost op: 12 december 2009, 14:25 »

1 van de grootste leemten in het product van Yuki is:
Het ontbreken van een fijn en verhelderend gesprek over de financiën en belastingen met een boekhouder/accountant. Na zo'n gesprek waarin tig vragen zijn afgevuurd en de onzekerheden op tafel zijn gelegd, zodat er weer rust in de kop aanwezig is.

Voor het kostenplaatje hoeft je het ook niet te doen, want inmiddels zijn er genoeg administratiekantoren, waarbij de boekhouding, jaarrekening en belasting aangiften voor een vaste, schappelijk prijs wordt aangeboden. 
gelegd, zodat er weer rust in de tent is. 

Groet,
Niet zo enthousiaste Dennis

Joost Rietveld
Denarius Fiscaal- en Bedrijfsadvies
Moderator

Karma: 1124

Berichten: 16604



Re: Echte ervaringen yuki online boekhouden
« Joost Rietveld Antwoord #6 Gepost op: 13 december 2009, 01:05 »

ook ik ken Yuki niet, maar kan me heel goed vinden in de reeds genoemde nadelen.

Als je dan toch graag online wilt boekhouden, doe het dan zelf! Een beetje pakket kost je misschien 30 euro per maand, je weet zelf altijd welke transactie waar betrekking op heeft en kunt dus zelf de zaken juist plaatsen. Daarbij weet je zelf ook waarin geïnvesteerd is, zodat je de afchrijvingen kunt berekenen.

Zorgt Yuki er ook voor dat je weet of de debiteuren en crediteuren 'aflopen'?
Melden zij het jou als er debiteuren langer dan 2 maanden openstaan?
Weet Yuki of je tijdig alle belastingen betaald hebt en wat eraan zit te komen?

Ach, zo kunnen we wel doorgaan. De controle uit handen geven aan een online systeem zet je op achterstand t.a.v. de financiële kennis van jouw onderneming. En juist daaraan schort het vaak al, zodat ik het zeker niet erger zou maken.

groet
Joost

Denarius Advies Fiscaal-juridisch adviseur: rechtsvormkeuze/-wijziging, samenwerkingsverbanden, bedrijfsoverdracht en exit-strategie: legal and tax

Denarius advies Linkedin
Arco van Nieuwland
Newbee

Karma: 1

Berichten: 4



Re: Echte ervaringen yuki online boekhouden 2 reuzen
« Arco van Nieuwland Antwoord #7 Gepost op: 13 december 2009, 19:23 »

Ondanks dat ik mede-oprichter van yuki ben en dus zeker belanghebbende wil ik graag even wat feiten geven voordat de discussie te veel gevuld wordt door diverse aannames.

1. Scannen
    Ook voor ons een grote uitdaging om dat zo makkelijk mogelijk te maken. Maar geeft met sommige scanners wel wat gedoe om die direct aan te spreken vanuit onze internet software. Met de WIA ondersteunde printer is het echt een druk op de knop. zie ook wiki.yuki.nl
2. Herkennen.
    Dat gebeurt door OCR aangevuld met onze centrale en slimme herkenningsregels. Resultaat is een journaalpost gekoppeld  met een document in het digitale archief en de boekhouding. Alles wordt door onze administratie controleerd en zonodig gecorrigeerd en aangevuld. Allemaal gewoon in Rotterdam. (kom gerust eens kijken Delftseplein 36P). We lezen ook de bank in overigens.
3. Boekhouden.
    Het klopt dat wij geen afschrijvingen en reserveringen boeken. Je hebt dus nog steeds een accountant oid nodig. Wij doen gewoon het simpele klop werk heel slim en heel snel. Als je het niet zelf wil doen maar wel snel inzicht wil hebben in je cijfers.  Wij matchen wel de debiteuren en crediteuren openstaande posten met de betalingen. Je hebt volledig inzicht in ouderdom debiteuren encrediteuren en kunt aanmaningen versturen. Yuki doet ook de BTW aangifte en geeft aan wat er betaald moet worden (of ontvangen). Je geeft de controle niet uit handen en hebt alle inzichten altijd direct beschikbaar.
4. Duur?.
    Meestal niet en zijn we zeer goedkoop. Uitzondering is als je heel veel repeterende kleine posten hebt. dan kan onze oplossing ongewenst duur uitpakken. Maar in principe zijn we met eur 0,95 per transactie echt zeeer scherp geprijsd.

Dit is echt niet als reklameboodschap bedoeld, maar om te voorkomen dat er onzin gaat rondzingen. We hebben nu 500 klanten. Allen kunnen worden gebeld met de vraag wat ze er van vinden. Je kunt ook bellen met BDO, ACCON/AVM of andere yuki accountants om te vragen wat zij van yuki vinden.

Arco van Nieuwland
www.yuki.nl
ROVéNed
Administratie en Advies ROVé
Legend

Karma: 18

Berichten: 396

Re: Echte ervaringen yuki online boekhouden
« ROVéNed Antwoord #8 Gepost op: 14 december 2009, 13:37 »

Kritiek hoeft niet altijd onzin te zijn. De meeste Higherlevelaars zijn ongetwijfeld voorstander van vergaande automatisering. Bij een aantal andere boekhoudpakketten is het al mogelijk om middels gescande documenten de administratie bij te laten werken.
Heeft Yuki ook oplossingen om het scannen wat makkelijker te maken? De meeste facturen zijn van A4 formaat, deze kunnen met een sheetfeeder gemakkelijk worden gescand. Ondanks het scannen en bewerking door Yuki zullen een aantal facturen toch nader uitgeplitst moeten worden, denk maar een aan de horeca. Op facturen van bijvoorbeeld Sligro kunnen goederen staan die naar 5 verschillende grootboekrekeningen moeten worden uitgesplitst. Doet Yuki ook dit soort bewerkingen? 
Overigens mis ik het scannen van de kasadministratie, is de bewerking ervan hetzelfde als de bankmutaties?

Het scannen van kasbonnen, meestal klein van formaat, zal m.i. veel problemen opleveren en tijd kosten. De bijvoorbeeld aan brandstofbonnen van een tankstation. Deze lopen in de sheetfeeder ongetwijfeld vast waardoor telkens de klep van de scanner gebruikt moet worden, dus veel geklepper:).


ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.
Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com
djluc
Entrepreneur
Retired Mod
Legend

Karma: 149

Berichten: 4273



Re: Echte ervaringen yuki online boekhouden
« djluc Antwoord #9 Gepost op: 14 december 2009, 15:53 »

Hoe werkt het als je een stap verder wilt gaan met Yuki? Je zegt dat de accountant nog steeds nodig is voor sommige zaken. Kan die accountant dan in jullie pakket werken, en zou je dat dus ook zelf kunnen doen, of moet de administratie overgezet worden naar een ander boekhoudpakket om reserveringen, afschrijvingen etc. te verwerken?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met...! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.
yukiworks
Newbee

Karma: 0

Berichten: 1

Re: Echte ervaringen yuki online boekhouden
« yukiworks Antwoord #10 Gepost op: 14 december 2009, 16:45 »

We zien dat er op dit forum nogal wat vragen leven over wat yuki doet en kan. Misschien dat we vanuit yuki op enkele van die vragen een antwoord kunnen / mogen geven.

Doet yuki wat om het scannen te vereenvoudigen?
yuki heeft het volgende gedaan om het scannen te vereenvoudigen:

1. Scanwizard
Yuki levert een scan-wizard mee, die je vanuit je browser kunt aanroepen, waarmee je de scanner kunt aansturen zodat de scans in het juiste formaat direct in je yuki-archief/boekhouding terecht komen. Je vermijdt zo de aparte upload slag. Helaas werkt dat enkel met IE en met scanners die het WIA protocol ondersteunen.

2. kasbonnen
yuki levert een scanformulier mee waar je de kleine bonnetjes op kunt plakken zodat ze wel eenvoudig op de feeder gescanned kunnen worden. Overigens adviseren wij de gebruikers zoveel mogelijk kasbonnen te vermijden. Denk aan een brandstofkaart (bijv. MKB-brandstof) ipv tankbonnetjes en declaratieformulieren ipv restaurantbonnetjes.


Kan ik anderen, zoals mijn boekhouder, toegang geven tot yuki?
Je kunt diverse mensen toegang geven tot je yuki omgeving. Dat is gratis. je betaalt dus niet zoals bij andere online boekhoudpakketten extra voor additionele gebruikers. Je kunt dus je boekhouder of accountant toegang geven. Als je hem of haar de rol van externe accountant geeft kan hij of zij zelf zaken controleren, wijzigen of boekingen toevoegen. Zo kan de boekhouder in yuki afschrijvingen en andere boekingen aanmaken.

Is er een uitwisseling met andere software?
yuki kent diverse exportformaten, zodat de boekhouding van een jaar uit yuki getrokken kan worden en in andere systemen (bijvoorbeeld rapportagesoftware) ingelezen kan worden. Met die software maken de meeste accountants hun jaarrapporten of belastingaangiftes.
Bram de Vos
Newbee

Karma: 0

Berichten: 3

Re: Echte ervaringen yuki online boekhouden
« Bram de Vos Antwoord #11 Gepost op: 30 december 2009, 00:09 »

Wij zijn sinds een half jaar volledig overgestapt op Yuki, hiervoor werkten we met Afas Small Business 2008, overigens een prima pakket. Reden om naar Yuki te gaan is de verwachtte tijdbesparing bij het overtikken van informatie vanaf facturen naar het boekhoudsysteem.

In eerste instantie vond ik de marketing van Yuki wat vaag maar een gesprek met directeur Han Knorren (die mij pro-actief belde, dat zouden meer bedrijven moeten doen) gaf mij een duidelijk beeld van de mogelijkheden en onmogelijkheden van Yuki.

We scannen alle verkoopfacturen (die uit een branche specifiek pakket komen), inkoopfacturen en bankafschriften en kasstaten wekelijks in met onze HP Officejet 8500 pro printer. Yuki maakt alle debiteuren, crediteuren & boekingen aan.

Aangezien ik zelf een administratieve achtergrond heb controleer ik zelf regelmatig alle boekingen maar dit kun je ook door een accountant laten doen. Correcties kan je zelf eenvoudig doorvoeren of door Yuki uit laten voeren.

De online software is zeer gebruiksvriendelijk en geeft een actueel beeld van je bedrijf door de verwerking binnen 24 uur. Zo verwacht ik de complete balans, verlies & winst rekening over 2009 eind deze week in concept al gereed te hebben.

Je ziet wel dat Yuki een pakket in ontwikkeling is, nog niet alle interfaces zijn even logisch en soms wil een functie wel een niet werken. Ook worden documenten wel eens verkeerd geboekt maar deze problemen worden snel opgelost door je contactpersoon die je kan mailen en bellen.

Kortom als je een niet al te complexe adminstratieve eisen hebt dan is Yuki een unieke innovatieve oplossing, die ik zeker iedereen aan kan raden.

Mochten mensen nog specifieke vragen hebben reageer dan even...
NOYB
Legend

Karma: 29

Berichten: 414



Re: Echte ervaringen yuki online boekhouden
« NOYB Antwoord #12 Gepost op: 2 januari 2010, 14:35 »

Quote : Bram de Vos op 30 december 2009, 00:09
Wij zijn sinds een half jaar volledig overgestapt op Yuki, hiervoor werkten we met Afas Small Business 2008, overigens een prima pakket. Reden om naar Yuki te gaan is de verwachtte tijdbesparing bij het overtikken van informatie vanaf facturen naar het boekhoudsysteem.
...
 

Wat ik dan weer vreemd vindt is dat een van de tot nu toe zeer enthousiaste gebruiker van yuki, iemand is die "toevallig" net heeft geregistreerd, en wel 1 bericht heeft geplaatst   

Ik zal wel weer spoken zien denk ik   

ik vind de dienst een beetje lijken op die budgetboekers een paar jaar geleden heeft opgezet, scannen, mailen en boeken in zuid afrika (grappig dat ze trouwens stadsgenoten zijn).

normaal bracht iemand zijn mapjes naar de boekhouder en nu moet je scannen, ik weet niet of de prijs zoveel verschilt, op mij komt het een beetje over als oude wijn in nieuwe kruiken, mij spreekt het niet aan in ieder geval.

groet
erik
« Laatste verandering: 2 januari 2010, 15:18 door Fred Wiersma »
Bram de Vos
Newbee

Karma: 0

Berichten: 3

Re: Echte ervaringen yuki online boekhouden
« Bram de Vos Antwoord #13 Gepost op: 2 januari 2010, 21:25 »

Quote : Erik Boom, MKB Loon salarisverwerking op  2 januari 2010, 14:35
Wat ik dan weer vreemd vindt is dat een van de tot nu toe zeer enthousiaste gebruiker van yuki, iemand is die "toevallig" net heeft geregistreerd, en wel 1 bericht heeft geplaatst   

Ik zal wel weer spoken zien denk ik   

ik vind de dienst een beetje lijken op die budgetboekers een paar jaar geleden heeft opgezet, scannen, mailen en boeken in zuid afrika (grappig dat ze trouwens stadsgenoten zijn).

normaal bracht iemand zijn mapjes naar de boekhouder en nu moet je scannen, ik weet niet of de prijs zoveel verschilt, op mij komt het een beetje over als oude wijn in nieuwe kruiken, mij spreekt het niet aan in ieder geval.

 

Best Eric,

Bedankt voor het warme welkom om het forum van Higherlevel   

Mijn naam en bedrijfsnaam staan netjes bij het bericht, dus Google even als je het niet vertrouwd, en nee we worden ook niet betaald door Yuki. We zijn gewoon een tevreden klant, niets meer niets minder.

Het verschil met het opsturen van de boekhouding in mapjes is de snelheid van verwerken, binnen 24 uur is alles actueel, en de kosten. We betalen 0,95 cent per document gegarandeerd. De meeste boekhouders werken per uur waardoor je maar moet afwachten wat de kosten worden. Daarnaast komen ook steeds meer facturen digitaal binnen, deze kan je direct naar het systeem mailen, scheelt toch weer een paar bomen.

Het was een eis van ons dat de transacties in Nederlands worden verwerkt door een aantal vaste mensen bij Yuki. Ik heb er geen behoefte aan dat Jan en alleman mijn adminstratie ziet. Het geheim van Yuki is slimme technologie. De computer doet het grootste deel van het tikwerk wat nog voordeliger is dan offshoring in bijvoorbeeld Africa.

Groeten,

Bram
NOYB
Legend

Karma: 29

Berichten: 414



Re: Echte ervaringen yuki online boekhouden
« NOYB Antwoord #14 Gepost op: 4 januari 2010, 13:13 »

Bram,

mijn reactie was niet negatief naar jou toe bedoeld, eigenlijk was mijn reactie helemaal niet negatief, slechts kritisch.   

wat ik bedoel is dat er een vraag wordt gesteld door koekielech, er een paar kritische opmerkingen komen en vervolgens gereageerd wordt door yuki zelf (wat ik er goed vindt van ze).

Dan komt ineens een tevreden gebruiker op het forum, heeft zich net een dag voor de reactie aangemeld, plaatst 2 reacties allebei in dit forum (en nu weet ik ook wel dat je niet zo actief hoeft te zijn om deel uit te maken van dit forum), maar ik vond het nogal opvallend dat er vanuit de HL community nog geen gebruikers zijn, behalve de toevallige aanmelding.

Daarnaast was de overige opmerking niet zozeer alleen aan jou gericht, wat betreft de budgetboekers en boekhouders opmerking, dat was meer algemeen bedoeld.

Ik zal jou nimmer aan willen / kunnen vallen voor de redenen die jij kiest om voor wat voor product dan ook te kiezen, dat recht behoort alleen jou toe.

Wat ik me wel afvraag is wat voor jou de meerwaarde is tegen bijvoorbeeld zelf boeken in een online administratiepakket, als je namelijk daaruit factureerd wordt direct het verkoopboek aangemaakt, facturen digitaal opgeslagen en scheelt dat dus een berg scanwerk.

Daarnaast kan je vaak (soms automatisch) je bankgegevens inlezen hoef je deze alleen af te letteren (grootboeknummer toekennen) als de software dat niet heeft gedaan, heb je ook geen last meer van "jan en alleman   " want die zekerheid heb je bij geen administratie-/accountantskantoor (ook Yuki niet).

In beide gevallen heb je nog iemand nodig om de jaarcijfers samen te stellen en de aangifte te verzorgen.

Ik ben overigens een voorstander van automatisering maar het moet wel functioneel blijven en niet een marketingtool, administratie blijft mensenwerk met mensen die kijken en meedenken met hun klant, anders kan je het beter zelf doen.

nogmaals een welgemeend welkom,

groet
erik
Pagina's: [1] 2 3 4  


Partners

HL wordt gefinancierd door

Volg ons