Van harte welkom op ons ondernemersforum

Kom jij ook naar ons volgende evenement?

Hoe boek ik een factuur ( Reparatie auto) of tanken als ik prive zakelijk rij

Higherlevel.nl
  Financiering, juridische en fiscale zaken
  Administratie en verzekeringen
Pagina's: [1]
Auteur  Onderwerp: Hoe boek ik een factuur ( Reparatie auto) of tanken als ik prive zakelijk rij (99 keer gelezen)
MKBER_2018
Newbee

« MKBER_2018 Gepost op: 10 juli 2018, 16:11 »

Beste mensen,

Ik ben onlangs een eenmanszaak begonnen en rij mijn privé auto ook zakelijk.
Heb de auto laten repareren voor 250 Euro inclusief BTW laten repareren en met de zakelijke rekening betaald.
Doet het er toe of zulke kosten met een prive rekening of zakelijke rekening betaald worden?
Heb begrepen uit diverse bronnen die ik gelezen heb dat de ik de winst kan drukken door werkelijk gerede kosten a 0,19 aan de zaak te doorberekenen.
Welke journaalposten moet ik dan maken?
Alvast bedankt

Hans van den Bergh
Verrassend Gastvrije Ondernemer
Ambassadeur
Legend

Re: Hoe boek ik een factuur ( Reparatie auto) of tanken als ik prive zakelijk r
« Hans van den Bergh Antwoord #1 Gepost op: 10 juli 2018, 16:33 »

Allereerst welkom op HL en gefeliciteerd met je zaak.

Toch een kritische noot: Als je diverse bronnen hebt geraadpleegd en je komt dan uit op 'de winst kan drukken door werkelijk gerede kosten a 0,19 aan de zaak te doorberekenen', is er toch wel meer te lezen en te ontdekken dan dat? Het handboek van de belastingdienst, via de vele banners onderaan deze pagina of even de zoekopdracht op HL te gebruiken? Dit soort vragen is al zo dikwijls gesteld dat degene die hem beantwoordt, het gewoon kan knippen en plakken uit dit forum en dat je kun je zelf natuurlijk net zo goed ook zelf doen.

Zoek dan ook eens op termen als 'kilometerregistratie', 'zakelijk gebruik privé-auto', privé-gebruik zakelijke auto', 'aftrek autokosten', etc...

Succes & Groet,
Hans van den Bergh
Horeca- & Recreatieondernemer Herberg De Witte Boerderij (& Het Lopster Veerhuis m.i.v. 01/03/'18) http://herbergdewitteboerderij.nl
Pagina's: [1]  

Partners

HL wordt gefinancierd door

Volg ons