schade door ingeleend personeel

Pagina's: 1 [2]
Auteur  Onderwerp: schade door ingeleend personeel (1336 keer gelezen)
Highio
Moderator

Re: schade door ingeleend personeel 1 reus
« Highio Antwoord #15 Gepost op: 10 januari 2018, 19:27 »

Bedankt,

is een AVB (Aansprakelijkheidsverzekering voor bedrijven) dan hetzelfde als een BAV (Beroepsaansprakelijkheidsverzekering) zolang je ZZP-er bent? Of zoals quali works mensen (?) op regiebasis (?) uitleent (?).

Ik ga eens even Googlen wat een CAR (kennelijk Constructie All Risks-verzekering) dan precies inhoudt of aan meerwaarde biedt.

Groet,

Highio
Norbert Bakker
B2BSure, verzekeringen en risicobeheer
Moderator

Re: schade door ingeleend personeel
« Norbert Bakker Antwoord #16 Gepost op: 10 januari 2018, 20:08 »

Quote:
is een AVB (Aansprakelijkheidsverzekering voor bedrijven) dan hetzelfde als een BAV (Beroepsaansprakelijkheidsverzekering) zolang je ZZP-er bent?

Nee. Een AVB dekt (voornamelijk) wettelijke aansprakelijkheid voor zaak- en letselschade (fysieke/zichtbare schade aan een persoon of goed) terwijl een BAV zuivere vermogenschade (financieel nadeel zonder een fysieke component) op grond van (voornamelijk) contractuele aansprakelijkheid dekt.

De meeste ZZP-ers in kennisberoepen hebben beide: de AVB is dan voor de kop koffie over de server, en de BAV voor beroepsmatige blunders in advisering. (en het moge duidelijk zijn dat die AVB voor kenniswerkers dan ook veel minder spannend is, en letterlijk een paar euro per maand kost

Quote:
Of zoals quali works mensen (?) op regiebasis (?) uitleent (?).

De schade aan eigendommen van derden en aan personen (ook het uitgeleende personeel)  valt onder de AVB.
Schade door het niet nakomen van een overeenkomst (niet leveren, niet tijdig leveren, verkeerd leveren of verkeerd gekwalificeerd personeel leveren) valt onder de BAV
Het uitlenen of detacheren van personeel dat niet onder jouw regie als uitlener staat gebeurt meestal op branche voorwaarden (de in mijn eerste reactie vermelde ABU en NNBU voorwaarden); die beperken de aansprakelijkheid voor de uitlenende partij.

Quote:
Ik ga eens even Googlen wat een CAR (kennelijk Constructie All Risks-verzekering) dan precies inhoudt of aan meerwaarde biedt.

Een CAR is alleen bedoeld voor bouwende en installerende beroepen zoals aannemers, tegelzetters, elektriciëns et cetera. De meerwaarde is dat het dekking biedt voor schade aan het behandelde goed zelf (als opzicht standaard uitgesloten op de AVB), voor schade aan eigen goederen en gereedschap,  bestaande eigendommen van de klant en het herstellen van eigen fouten binnen de onderhoudstermijn (de kosten van herstel van eigen fouten zijn ook standaard uitgesloten op een AVB)

Het is een projectpolis voor bouw en installatieprojecten die je zo uitgebreid kunt maken als je zelf wilt. (met of zonder transport, revisie, proefdraaien et cetera)

Highio
Moderator

Re: schade door ingeleend personeel
« Highio Antwoord #17 Gepost op: 10 januari 2018, 20:18 »

Wederom bedankt, ik geloof dat ik het (de terugkoppeling) tot het onderwerp CAR begrijp. Dat ga ik nog een tweede of derde keer lezen.

Groet,

Highio
Pagina's: 1 [2]  

Partners

HL wordt gefinancierd door

Volg ons