Verwerken vergoeding meewerkende dochter in mijn bedrijf

Higherlevel.nl
  Financiering, juridische en fiscale zaken
  Administratie en verzekeringen
  Verwerken vergoeding meewerkende dochter in mijn bedrijf
Pagina's: 1 [2]
Auteur  Onderwerp: Verwerken vergoeding meewerkende dochter in mijn bedrijf (716 keer gelezen)
Monique76
Newbee

Re: Verwerken vergoeding meewerkende dochter in mijn bedrijf
« Monique76 Antwoord #15 Gepost op: 13 juni 2018, 17:38 »

Excuses. Zvw is wel degelijk betaald!! Heb de aanslagen erbij gezocht. Was in de war denk ik met de inkomstenbelasting.

Hoe en waar verwerk ik dan deze btw privégebruik?
prinsrachid
Legend

« prinsrachid Antwoord #16 Gepost op: 13 juni 2018, 23:58 »

Quote : Monique76 op 13 juni 2018, 17:38
Hoe en waar verwerk ik dan deze btw privégebruik?

Die mag je als kosten aftrekken van de winst. Bijvoorbeeld als autokosten. De betaalde Zvw-premie boek je ook als kosten, meestal als personeelskosten (sociale premies werkgever).

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe
Monique76
Newbee

« Monique76 Antwoord #17 Gepost op: 14 juni 2018, 09:19 »

Dank u. Als ik het goed begrijp moet ik dezelfde journaalpost gebruiken als voor mijn eigen auto die ook zakelijk is en waarmee ik privé rij en dus een bijtelling moet betalen voor de btw.
shoptillyoudrop
Legend

« shoptillyoudrop Antwoord #18 Gepost op: 14 juni 2018, 19:21 »

Voor de omzetbelasting is het inderdaad hetzelfde (BTW correctie voor het privégebruik van de auto dus) voor jouw eigen auto als voor de auto van je dochter.
Voor de inkomstenbelasting (de 'bijtelling') natuurlijk niet, want voor jezelf loopt dit via jouw IB (verwerkt in de jaarstukken of apart in je aangifte) en voor je dochter via de loonheffingen (in jouw eenmanszaak).

"What, me worry?"
Pagina's: 1 [2]  

Partners

HL wordt gefinancierd door

Volg ons