Van harte welkom op ons ondernemersforum

Kom jij ook naar ons volgende evenement?

Salarisadministratie bij fusie

Pagina's: [1]
Auteur  Onderwerp: Salarisadministratie bij fusie (134 keer gelezen)
rowdee
Newbee

Karma: 0

Berichten: 1

Salarisadministratie bij fusie
« rowdee Gepost op: 12 juli 2018, 18:30 »

Hallo,

Even brainstormen met andere ondernemers (die hier misschien al mee te maken hebben gehad).

Onze stichting met twee werkgevers zou per 1 januari 2018 in zijn geheel opgegaan in een nieuwe, tot dan toe lege, stichting. Hiervoor is het formulier aanmelding werkgever en overdracht van activiteiten naar de Belastingdienst gegaan, incl. de bijbehorende verzoeken tot het vormen van een SGI.

Pas recent zijn de stukken pas belegd bij de notaris en naar verwachting zal de akte binnenkort passeren. De Raad van Bestuur en medezeggenschapsraad zullen dan daarover beslissen en we moeten onze medewerkers inlichten. Dit had natuurlijk vóór de beoogde datum van 1 januari 2018 moeten gebeuren, maar dat is niet gebeurd.

* Moeten de medewerkers per definitie uit- en indienst worden gemeld en, zo ja, per welke datum? In feite is het een overgang van activiteiten binnen de samenhangende groep van inhoudingsplichtigen (per 1-1-18), maar er is ook sprake van een fusie via akte (per 1-9-18) en nieuwe loonheffingennummers (per 1-1-18).

Naar alle instanties hebben wij tot nu toe opgetreden als de "oude" werkgever.

Ik ben erg benieuwd naar jullie gedachtegangen.
Pagina's: [1]  


Partners

HL wordt gefinancierd door

Volg ons