Van harte welkom op ons ondernemersforum

Vraag & antwoord, ervaringen & discussie, voor en door ondernemers.

Annuleren opdracht na bevestiging en start productie

Higherlevel.nl
  Financiering, juridische en fiscale zaken
  Contracten en aanverwante onderwerpen
  Annuleren opdracht na bevestiging en start productie
Pagina's: 1 2 [3]
Auteur  Onderwerp: Annuleren opdracht na bevestiging en start productie (2524 keer gelezen)
RiVe
Legend

Re: Annuleren opdracht na bevestiging en start productie
« RiVe Antwoord #30 Gepost op: 8 november 2017, 23:19 »

Quote : svenh op  8 november 2017, 19:10
Zonder PO kan je wel degelijk een opdracht hebben en soms stuurt een klant daar zelf op aan, ook al wijkt dat af van de normale procedure bij die klant.

Dat zie je heel goed Sven, het behoort bij de taak van de opdrachtgever om aan te geven dat er nog een officiële opdracht aan zit te komen, hoe moet je anders weten hoe een bestelprocedure werkt bij een bedrijf.

Dat is niet aan de grootte en omvang van een bedrijf te zien.

Ik heb het zelf ook meegemaakt, per mail een opdracht, na afloop van de werkzaamheden factureren, en dan de factuur terug krijgen, is niet het juiste factuuradres, staat geen nummer op.

Factuur nogmaals verzonden naar het juiste factuuradres, de mail uitgeprint en erbij gedaan, die is de opdracht, dit heb ik uitgevoerd en zet er maar een nummer op wat je erop wil zetten. Ik zie de betaling tegemoet.

In dat soort gevallen ben ik vaak vrij kortaf, dat is dan de kunst van het weglaten. En dan heeft een bedrijf gewoon de verplichting om te betalen.

En uiteraard ga je met grote orders wat anders om als met kleine orders, maar een schriftelijke opdracht is lastig om te ontkennen.

UwJurist
UwJurist.nl
Legend

« UwJurist Antwoord #31 Gepost op: 9 november 2017, 08:48 »

Quote : svenh op  8 november 2017, 19:10
... Zonder PO kan je wel degelijk een opdracht hebben ...

Correct, zoals ik hierboven al aangaf (8-11 om 9 uur)

Branko Collin
Webdeveloper
Legend

« Branko Collin Antwoord #32 Gepost op: 9 november 2017, 12:15 »

Een PO is een uitdaging: zie je geld maar eens van ons te krijgen zonder dit papiertje.

Overigens, als er een overeenkomst is, ben jij verplicht te leveren. (Al zijn er uitzonderingen waar het om opdrachten met een bepaalde deadline gaat, dat weet ik even niet uit het hoofd.)

Front-end web developer.
Pagina's: 1 2 [3]  

Partners

HL wordt gefinancierd door

Volg ons