Conflict leverancier machine

Pagina's: [1]
Auteur  Onderwerp: Conflict leverancier machine (2400 keer gelezen)
CCPaul
Newbee

Karma: 0

Berichten: 5

Conflict leverancier machine
« CCPaul Gepost op: 29 oktober 2017, 22:46 »

Als nieuw lid uitgebreid het forum doorgenomen en mij verbaasd welke problemen mensen met elkaar kunnen maken. En ja ik heb er ook één waar ik moeilijk uit kom.

Januari 2017 een machine aangeschaft, deze door de leverancier laten plaatsen en sindsdien allerlei foutcodes en storingen die zij zo goed en kwaad als het ging probeerden op te lossen.  Aantal van deze fouten liepen via hun leverancier en kostte daardoor wat tijd. 
Na 6 maanden tobben waarbij soms de machine werkte en soms niet, herhaaldelijk klagen en beroepen op de garantie eindelijk overeengekomen dat de machine teruggaat om te testen en ik tijdelijk hun eigen demo machine  kreeg. Demo machine werkt redelijk maar helaas ook niet foutloos.

Nu ruim 2,5 maand later na veel mailen bellen, dreigen, etc,  geen reactie, na eindelijk antwoord en overleg intern wil men de machine na mijn stevig aandringen terugkopen om het probleem op te lossen.  Jammer alleen dat ze een bod  doen van minder dan de helft van de nieuwwaarde!  Aankoop was 10.000, bod is 4.500, ik vind dit geen terugkopen maar grenzen aan diefstal.  Probleem is als ik dit op een hardere manier ga spelen terwijl de machine nog in mijn bezit is alle volgende klachten, vragen, garantiepunten e.d. niet meer beantwoord gaan worden en ze mij verder lekker links laten liggen. 

Voor mij is er duidelijk een machine geleverd die niet aan de bij verkoop geschetste verwachtingen voldoet en duidelijk niet bedrijfszeker is.  Een gang via een advocaat naar de rechter is mogelijk maar waarschijnlijk een hele lange weg en de dan gemaakte kosten worden maar voor een gedeelte in de (hopelijk) positieve uitspraak voor mij meegenomen.  Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn nog steeds twee dingen.

Zit er al aan te denken om ze bij het terugbrengen van mijn eigen machine ze mijn zaak uit te zetten voordat ze hun eigen demo in kunnen pakken, maar dan loopt uiteraard de zaak volledig uit de hand en wordt er helemaal niet meer gepraat, dus lijkt mij ook niet bepaald de beste manier.

Gelukkig heb ik dit soort wanpraktijken normaliter nooit aan de hand en voor mijn bedrijf is een rechtbijstand verzekering niet nodig. (Gaat er eens wat mis bij een klant, dan maken wij het opnieuw en probleem is weer opgelost.) Helaas niet aan de toeleveranciers gedacht waar de bedragen wat hoger liggen.

Wellicht is er iemand op dit forum die hier zelf mee te maken heeft gehad of heeft de juridische kennis om dit goed aan te pakken.  Alvast bedankt voor de tijd om dit verhaal te lezen.

Met vriendelijke groet, Paul
Ward
ceo@storecore
Moderator

Karma: 192

Berichten: 1503



Re: Conflict leverancier machine
« Ward Antwoord #1 Gepost op: 30 oktober 2017, 07:31 »

Paul, allereerst welkom op Higherlevel!

Wat is je uiteindelijke inzet? Het lijkt erop dat je vooral een hoger terugkoopbedrag verwacht, maar ik kan me voorstellen dat je bijvoorbeeld liever gewoon een goed werkende machine hebt.
CCPaul
Newbee

Karma: 0

Berichten: 5

Re: Conflict leverancier machine
« CCPaul Antwoord #2 Gepost op: 30 oktober 2017, 09:25 »

Beste Ward,

Bedankt voor je reactie / welkom.

Een hoger terugkoop bedrag heeft uiteraard duidelijk mijn voorkeur, maar blijkbaar is het onmogelijk om een goed werkbare machine te leveren o.a. door hun stelling:
Dat ik de eerste ben met zulke klachten en het nergens anders voorkomt, alle foutcodes moeten worden teruggekoppeld met hun leverancier, blijkbaar ontbreekt de kennis. 
De codes worden gelinkt aan ondeskundig handelen van de gebruiker.
Eén van de klachten die ik had is mettertijd opgelost door een wereldwijde aanpassing, lijkt mij dan toch wel bewezen dat ik niet de enige ben.

Vooralsnog ben ik graag van de machine af vooral omdat ik dan tevens ben verlost van de vreselijke service en arrogantie van deze firma, aangezien ze al een maand of zes zonder doeltreffende oplossingen werken. Afgezien van het niet reageren op mailtjes, niet terugbellen of afspraken niet nakomen.

Uiteraard is een oplossing om de machine zelf te verkopen, maar als ik niet overtuigd ben van de inzetbaarheid heb ik liever dat de leverancier deze terugneemt en de verantwoording neemt bij eventuele doorverkoop.

Groet, Paul
Highio
Moderator

Karma: 330

Berichten: 7377



Re: Conflict leverancier machine
« Highio Antwoord #3 Gepost op: 30 oktober 2017, 09:38 »

Paul, dan dien je m.i. juridische stappen te gaan zetten. Als ik het goed heb te beginnen met een formele ingebrekestelling. Neem een jurist of advocaat in de arm voor advies en de juiste stappen. De rechter is nog even niet in beeld.

Kun je in contact komen met andere gebruikers van deze machine?

Groet,

Highio
John B
Legend

Karma: 252

Berichten: 2596



Re: Conflict leverancier machine
« John B Antwoord #4 Gepost op: 30 oktober 2017, 10:44 »

Quote : CCPaul op 30 oktober 2017, 09:25
Dat ik de eerste ben met zulke klachten en het nergens anders voorkomt ...
 
Doet me denken aan het verhaal van een computerleverancier in Amerika die dit in de jaren '80 ook tegen een klant zei. Die klant plaatste toen een paginagrote advertentie in een landelijke krant en kreeg vervolgens ruim 700 reacties van andere klanten met dezelfde klachten ...

Ik weet niet in welke branche je zit, maar de suggestie van Highio om je oor eens te luisteren te leggen bij andere gebruikers is geen verkeerde. Mochten er meerdere zijn met deze klachten, dan kun je wellicht gezamenlijk iets ondernemen.
Lucien Ridderbroek
e-Legal incasso advocaten
Super Senior

Karma: 26

Berichten: 181



Re: Conflict leverancier machine 1 reus
« Lucien Ridderbroek Antwoord #5 Gepost op: 30 oktober 2017, 10:49 »

Beste Paul,

Vervelende situatie.

Wat je het best kunt doen:

  • 1. Klachten documenteren, zodat precies duidelijk is wat er heeft gemankeerd en nog steeds mankeert.

  • 2. Ingebrekestelling opstellen op basis van de bovenvermelde klachten met een uiterste termijn om de klachten te verhelpen.

  • 3. Overeenkomst ontbinden (mogelijk gedeeltelijk), maar dat ligt aan de bijzonderheden van de zaak.

Het voorstel 'om de machine terug te kopen' is leuk gevonden, maar lijkt een sigaar uit eigen doos.   

Als herstel of vervanging niet mogelijk is, dient terugbetaling plaats te vinden. Mogelijk vermindert met een bepaalde vergoeding wegens het gebruik dat je er wel van hebt kunnen maken, maar meer ook niet.

Disclaimer: de inhoud van de afspraken, zoals die blijken uit contracten en algemene voorwaarden, kunnen leiden tot een aanpassing van het bovenvermelde stappenplan, maar op hoofdlijnen is dit wat er moet gebeuren.

Vraagje: waarom waag je er niet gewoon een (advocaten)brief aan om te zien of dat tot een wenselijke oplossing leidt? Je hoeft toch niet gelijk te gaan procederen met alle kosten van dien?

CCPaul
Newbee

Karma: 0

Berichten: 5

Re: Conflict leverancier machine
« CCPaul Antwoord #6 Gepost op: 30 oktober 2017, 10:58 »

Beide bedankt voor de reactie,

Ik ga mij wijden aan het 3-stappen plan, aangezien we op dit moment nog "on speaking terms" zijn en ik vooralsnog niet verder de openbaarheid op wil zoeken.

Volgens zeggen zijn er in NL ongeveer 150 van deze machines in omloop, maar dat kan ook natuurlijk een verkooppraatje zijn, ik twijfel nou tenslotte aan alles wat er gezegd is.

Groet, Paul
Lucien Ridderbroek
e-Legal incasso advocaten
Super Senior

Karma: 26

Berichten: 181



Re: Conflict leverancier machine
« Lucien Ridderbroek Antwoord #7 Gepost op: 30 oktober 2017, 11:08 »

Graag gedaan en succes Paul!

Mathias@evelo
Legend

Karma: 37

Berichten: 569



Re: Conflict leverancier machine
« Mathias@evelo Antwoord #8 Gepost op: 30 oktober 2017, 21:03 »

Eventueel proberen om rechtstreeks met de fabrikant te communiceren over de machine en de huidige gang van zaken?
Een serieuze fabrikant zal veel belang hechten aan klantenservice want die wil natuurlijk op termijn nog machines aan u verkopen.

Ofwel met een andere verdeler van deze machines?


Al is het maar om een tweede mening te horen?

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.
CCPaul
Newbee

Karma: 0

Berichten: 5

Re: Conflict leverancier machine
« CCPaul Antwoord #9 Gepost op: 31 oktober 2017, 11:45 »

Ja dat is een probleempje, mijn huidige leverancier heeft de exclusieve verkoop in Nederland.

Met de fabrikant heb ik al contact gehad en verwijst terug naar de leverancier en alle communicatie moet via deze leverancier lopen.  Klachten worden hierdoor waarschijnlijk "gefilterd" en ik ben blijkbaar gewoon een lastige klant die niet met deze machine om kan gaan.  Staat uiteraard niet zwart op wit, maar begrijp ik er uit als ik tussen de regels door lees (luister) als ik contact heb met de verkoper of de support afdeling.

Erg vertrouwenwekkend als je iemand op de achtergrond hoort zeggen: Ach, heb je die weer aan de telefoon, nou succes er mee!

Investering van 10K en er geen vertrouwen en profijt van kunnen hebben vind ik toch een beetje zonde!

Groet, Paul
herman van der helm
Uitvonder
Legend

Karma: 195

Berichten: 1684



Re: Conflict leverancier machine
« herman van der helm Antwoord #10 Gepost op: 31 oktober 2017, 13:35 »

Misschien hier even melden wat voor soort machine en welke leverancier het betreft.
Dan hebben andere ondernemers er ook wat aan.

www.tiller.eu - Hefmobiel van Tiller®
www.gezondbelast.nl - Gezond Belast
www.veiligtillennietmeertillen.nl - Veilig tillen = NIET meer tillen
CCPaul
Newbee

Karma: 0

Berichten: 5

Re: Conflict leverancier machine
« CCPaul Antwoord #11 Gepost op: 31 oktober 2017, 14:31 »

Beste Herman,

Helemaal mee eens, maar op dit moment wordt er nog (beperkt) gesproken en wil ik niet mijn eigen glazen ingooien door de naam van de firma op dit forum in een negatief daglicht te zetten.  Ik kan daar zelf alleen maar slechter van worden.

Maar uiteraard: Wordt vervolgd en uiteindelijk met naam vermeld, zowel bij een goede of slechte afloop.

Paul.
Ritzema
barcodewinkel.n l levert Barcode & Point of Sale Apparatuur
Super Senior

Karma: 11

Berichten: 233



Re: Conflict leverancier machine
« Ritzema Antwoord #12 Gepost op: 31 oktober 2017, 14:50 »

Het is gebruikelijk en niet onverstandig om bij levering een zogenaamde draaiproef te vragen.  Draaiproef maakt deel uit van de overeenkomst, bij het niet voldoen aan de gestelde criteria heeft het toeleverende bedrijf een uitdaging en zit jij niet met de gebakken peren en een hoop frustraties.

Als je iets wilt kopen, dan worden zaken vaak mooier en beter voorgesteld dan ze daadwerkelijk zijn. Op het moment dat je service of hulp nodig hebt, dan kom je hier vaak te laat achter.

In het verleden werkzaam geweest voor een bedrijf dat een machine uit Amerika voor een aanzienlijk bedrag kocht. Bleek uiteindelijk ook niet te werken met uiteindelijk een faillissement als gevolg. 

Pagina's: [1]  


Partners

HL wordt gefinancierd door

Volg ons