Ervaringen met bedrijvenpagina en overige bedrijfs(web)gidsen...

Higherlevel.nl
  Financiering, juridische en fiscale zaken
  Contracten en aanverwante onderwerpen
  Ervaringen met bedrijvenpagina en overige bedrijfs(web)gidsen...
Pagina's: 1 ... 11 12 [13] 14 15
Auteur  Onderwerp: Ervaringen met bedrijvenpagina en overige bedrijfs(web)gidsen... (74640 keer gelezen)
goexpress
Newbee

Re: Ervaringen met bedrijvenpagina en overige bedrijfs(web)gidsen...
« goexpress Antwoord #180 Gepost op: 17 december 2016, 18:32 »

Nadat ik mijn bedrijf ben gestart bij de kvk kreeg ik een belletje van bedrijvenpagina.nl, zij zouden mij helpen met het vinden van klanten etc. Ik heb toen met hun gebeld en ineens zat ik zomaar vast aan een contract. Binnen de 14 dagen hadden ze mij terug-gebeld of ik me gegevens wilde invullen op hun website. Ik heb toen tegen hun gezegd dat ik geen gebruik wilde maken van hun diensten. Vervolgens kreeg ik een mailtje met dat ik hun moest gaan betalen. Nadat ik ze had gebeld en gezegd dat ik in het vorige telefoontje had gezegd dat ik niet met hun in zee wilde gaan. Konden ze deze gesprekken zogenaamd niet meer vinden in het telefoon systeem.
Nu hebben ze incasso gestuurd!
Niet in zee gaan met bedrijvenpagina.nl! Het zijn oplichters! Ze zetten je vast aan een contract en ze liegen alles bij elkaar!
TwaBla
Raad van Advies
Legend

« TwaBla Antwoord #181 Gepost op: 17 december 2016, 19:13 »

Quote : goexpress op 17 december 2016, 18:32
Nadat ik mijn bedrijf ben gestart bij de kvk kreeg ik een belletje van bedrijvenpagina.nl....

Je kan meer telefoontjes verwachten, van gidsen en van energiebedrijven en telecom-aanbieders. Daar ben je voor gewaarschuwd bij inschrijving bij de KvK. Zeg maar bij voorbaat NEE tegen iedereen!

Dactylus, dactylus...
Olleke bolleke, eenmaal vijf regels
die rijmen aan het slot.
Kreet, thema, één woord met zeslettergretigheid.
Moeilijk te maken, maar wat een genot.
espen
Legend

« espen Antwoord #182 Gepost op: 17 december 2016, 19:44 »

Dat die gidsen nog bestaan. De enige "bedrijven" gids die werkt is google.nl
Niemand gebruikt ooit die gidsen. En goed voor google? Mwah, die weten ook dat het een verzameling betaalde links zijn.

Maar goed, veelal beginnende bedrijven trappen er wel in, en daar verdient de KVK weer aan met de adressen die ze verkopen aan die bedrijvengidsen.
henkh
Organisatie HL Dag
Legend

« henkh Antwoord #183 Gepost op: 17 december 2016, 22:21 »

Quote:
Ik heb toen met hun gebeld en ineens zat ik zomaar vast aan een contract. Binnen de 14 dagen hadden ze mij terug-gebeld of ik me gegevens wilde invullen op hun website. Ik heb toen tegen hun gezegd dat ik geen gebruik wilde maken van hun diensten. Vervolgens kreeg ik een mailtje met dat ik hun moest gaan betalen. Nadat ik ze had gebeld en gezegd dat ik in het vorige telefoontje had gezegd dat ik niet met hun in zee wilde gaan. Konden ze deze gesprekken zogenaamd niet meer vinden in het telefoon systeem.

Als je niks ingevuld hebt en niets getekend dan is het meer bluf, Anders het bandje opvragen waar je wel "ja" gezegd zou hebben.

En inderdaad dit soort telefoontjes direct afkappen. Bellers met in de naam "marketing, energie of gids" kan je het beste kort houden. Na de eerste zinnen van hun gelijk zeggen dat je geen interesse hebt in telefonische verkoop en ophangen. En als ze terug bellen vragen of ze "een bord voor hun kop hebben"   

Ander telefoonnummer bij KVK dan op je visitekaartjes en briefpapier helpt ook prima.   en voor mij is het direct al duidelijk als je naar de verantwoordelijke van [bedrijfsnaam] vragen. Oude inschrijving altijd aangehouden maar in 2013 nieuwe handelsnaam toegevoegd waarmee ik nu alleen nog werk. Voor mij de beste aanwijzing dat het om telefonisch gezeur gaat.  

Rieel-schoonmaak
Joost Rietveld
Denarius Fiscaal- en Bedrijfsadvies
Moderator

« Joost Rietveld Antwoord #184 Gepost op: 17 december 2016, 22:31 »

Ik heb hier altijd een zeer korte, efficiënte reactie op:

"ik doe geen zaken over de telefoon"

Vaak gevolgd door:

"wat begreep u niet aan mijn vorige zin?"

Soms gevolgd door drukken op een rood telefoon icoontje op mijn mobiel

Denarius Advies Fiscaal-juridisch adviseur: rechtsvormkeuze/-wijziging, samenwerkingsverbanden, bedrijfsoverdracht en exit-strategie: legal and tax

Denarius advies Linkedin
TwaBla
Raad van Advies
Legend

« TwaBla Antwoord #185 Gepost op: 17 december 2016, 22:49 »

Quote : henkh op 17 december 2016, 22:21
Als je niks ingevuld hebt en niets getekend dan is het meer bluf...

Weet je dat heel zeker Henk?

Dactylus, dactylus...
Olleke bolleke, eenmaal vijf regels
die rijmen aan het slot.
Kreet, thema, één woord met zeslettergretigheid.
Moeilijk te maken, maar wat een genot.
Highio
Moderator

« Highio Antwoord #186 Gepost op: 17 december 2016, 22:50 »

U belt nu met de verkoop of het klantenservicenummer werkt ook prima.

Weekendgroet,

Highio

HelikopterLandingsplaats...
Perry Broeders
Legend

« Perry Broeders Antwoord #187 Gepost op: 18 december 2016, 00:06 »

Automatic call recorder is een mooie app waarmee je altijd bewijs van het gesprek hebt.
Nee zeggen is uiteraard het beste.

Is het een vogel? Is het een vliegtuig? Nee, het is de superschilder.
JansenmeteenJ
Super Senior

« JansenmeteenJ Antwoord #188 Gepost op: 18 december 2016, 07:11 »

Energie is een bekende valluik. Prijzen zijn exclusief btw en als zakelijke klant geniet je minder bescherming dan als particulier.

Verder krijg ik telefoon om te beleggen in grond rond grote steden met vooruitzicht dat landbouwgrond hoop waard wordt als er ooit huizen op komen.

Ooit het prospectus toe laten sturen, mooie prognoses met een prijs per m2 waar je u tegen zegt. Alleen krijg je de prijs alleen telefonisch, een schriftelijk voorstel sturen ze je niet.
robberttk
Legend

« robberttk Antwoord #189 Gepost op: 18 december 2016, 11:01 »

Ik bedank ze altijd voor het bellen en vraag ze hoe ze weten van mijn bijzondere aanbieding die alleen voor hen geldt.....en alleen vandaag, speciaal voor de beller

Beste aanbieder actieve vakanties, jongerenreizen én beste reisleiding - reisorakel 2014 en reisgraag 2015
&
Offsource.nl, voor het uitbesteden van IT-projecten tegen scherpe prijzen.
RiVe
Legend

« RiVe Antwoord #190 Gepost op: 28 december 2016, 15:00 »

Hoera, ik tel ook mee in ondernemerswereld.
Eindelijk gebeld door bedrijvenpagina.

Oh, nee was mijn antwoord na zijn bekendmaking.
Ik hoorde vervolgens nog wat gemompel, maar ik had de telefoon niet meer bij mijn oor.  

D.Heer
Newbee

« D.Heer Antwoord #191 Gepost op: 4 januari 2017, 13:13 »

Ook ik heb een slechte ervaring met bedrijvenpagina en ook mijn vraag is of ze rechtsgeldig zijn om mij die bedragen te laten betalen.

Ik werd gebeld met ook inderdaad dat ik dan via google gelijk te vinden ben. Ik heb toen heel stom zonder er de tijd te hebben om erover na te denken telefonisch akkoord gegeven.
Toen ik na een week ineens mijn factuur van 365 euro exl. Btw ontving vetrouwde ik het gelijk niet en heb ik ze opgebeld met de opdracht om te annuleren. Hierbij kwam dan wel bij dat ik €50 euro moest betalen omdat ze er al werk in hadden gestopt..... welk werk?
Ik heb nooit een schriftelijk akkoord gegeven en nu zit ik dus met kosten terwijl ik nooit wat aan ze heb gehad.

Hoe kan ik dit nu het beste aan pakken denken jullie?

Mvg
mmint
Legend

« mmint Antwoord #192 Gepost op: 4 januari 2017, 13:29 »

Quote : D.Heer op  4 januari 2017, 13:18
Ook ik heb een slechte ervaring met bedrijvenpagina en ook mijn vraag is of ze rechtsgeldig zijn om mij die bedragen te laten betalen.

Ik werd gebeld met ook inderdaad dat ik dan via google gelijk te vinden ben. Ik heb toen heel stom zonder er de tijd te hebben om erover na te denken telefonisch akkoord gegeven.

Lees dit topic vanaf de eerste pagina voor antwoorden op veel van je vragen.

Nog even dit: ze beloven vaak dat je beter te vinden zult zijn. Heb je doorgevraagd naar wat ze daarmee bedoelen? In de praktijk wordt deze belofte vaak niet waargemaakt, maar zelfs wanneer ze hun werk goed zouden doen, dan is het resultaat mogelijk niet naar je wens. Hoe wil je gevonden worden? Wil je dat mensen na googlen op je bedrijfsnaam als eerste een bedrijfspagina met jouw al dan niet verouderde gegevens vinden? Of heb je liever dat ze op je eigen website terechtkomen, waar je zelf tegen veelal aanzienlijk lagere kosten je gegevens kunt aanpassen?

De meeste ondernemers hebben weinig aan een bedrijfspagina in een bedrijfs(web)gids. Vaak onnodig hoge kosten voor op z'n best een ongewenst resultaat. Omdat je je akkoord hebt gegeven heb je nu een probleem. Lees dit topic na op tips om er op de beste manier van af te komen en deel je ervaring met andere ondernemers.
Branko Collin
Webdeveloper
Ambassadeur
Legend

« Branko Collin Antwoord #193 Gepost op: 4 januari 2017, 13:34 »

De meeste overeenkomsten zijn vormvrij. Of je nu een SMS-je stuurt of bij de notaris gaat zitten of 'ja' zegt aan de telefoon, het mag allemaal.

De vraag bij dit soort dingen is natuurlijk wel wat die overeenkomst dan was. Dat is waar een schriftelijke overeenkomst helpt, omdat dan op papier (of in de e-mail) staat wat je bent overeengekomen en het dan voor beide partijen (hopelijk) duidelijk is. Terwijl als je in de drukte de telefoon aanneemt, weet je een half uur later al niet meer wat er precies is gezegd.

De modus operandi van dit soort bedrijven is dat ze telefoongesprekken opnemen en dat ze aan het eind heel snel even herhalen wat er is 'afgesproken' en jou vragen dat te bevestigen. De meeste mensen zullen, als die herhaling klinkt als wat er eerder was besproken en ze het dáár mee eens waren, gewoon ja zeggen, en dan heb je opeens een overeenkomst.

Wat je zou kunnen doen is melden dat je geen overeenkomst met ze hebt, en als zij denken van wel, dat ze dan het bewijsmateriaal maar eens moeten overleggen. Dan weet je in elk geval wat er is afgesproken.

Front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.
krijntje
Newbee

« krijntje Antwoord #194 Gepost op: 16 januari 2017, 12:23 »

Goedemiddag,
mijn vraag is hoever gaat bedrijvenpagina?
Ik heb al veel uitgezocht maar nooit gezien dat er een rechtzaak van komt?
Beetje raar want ik zie berichten terug van jaren geleden.
Waarom kunnen ze nog doorgaan hiermee?

Pagina's: 1 ... 11 12 [13] 14 15  

Partners

HL wordt gefinancierd door

Volg ons