Ervaringen met bedrijvenpagina en overige bedrijfs(web)gidsen...

Higherlevel.nl
  Financiering, juridische en fiscale zaken
  Contracten en aanverwante onderwerpen
  Ervaringen met bedrijvenpagina en overige bedrijfs(web)gidsen...
Pagina's: 1 ... 13 14 [15]
Auteur  Onderwerp: Ervaringen met bedrijvenpagina en overige bedrijfs(web)gidsen... (74232 keer gelezen)
Picture It
Senior

Re: Ervaringen met bedrijvenpagina en overige bedrijfs(web)gidsen...
« Picture It Antwoord #210 Gepost op: 6 juni 2017, 11:20 »

Vervelend Okamix, jammer dat je je onderneming start met zo'n nare ervaring.

Zelf ga ik nooit na een eerste telefoongesprek ergens mee akkoord, mede dankzij de horrorverhalen in dit forum. Of het nu gaat om adverteren / bedrijfsgidsen of andere aanbiedingen. Laat ze maar terugbellen zodat jij vooronderzoek kunt doen en een weloverwogen beslissing kunt maken. ( ook al is het een eenmalig aanbod ). Hoe "mooier" het verhaaltje, hoe wantrouwiger ik word. Wanneer ze anoniem bellen ga ik helemaal niet snel akkoord. Een fatsoenlijk bedrijf kun je bereiken.

Daarnaast is mijn ervaring met bepaalde adverteerders dat ze vaak weer bellen met een betere aanbieding dan het eerste contact.

Maar dan blijft het vaak nog tricky. Ben weleens gebeld door een webgids / register waar ze hun dienst uitleggen, vervolgens een hele reek vragen kreeg over mijn contactgegevens en telkens ja moest antwoorden en vervolgens tussendoor nog even werd gevraag of ik akkoord ging met de vermelding op de pagina ( en dus met dienst ). Gelukkig bedacht ik me net op tijd om ook daar geen ja op te zeggen.

Betreffende je aanmelding.. geef in ieder geval zo snel mogelijk en aantoonbaar ( aangetekende brief) te kennen de dienst niet te willen afnemen en leg het verhaal uit.

Perry Broeders
Legend

« Perry Broeders Antwoord #211 Gepost op: 24 november 2017, 21:32 »

Vandaag werd mijn mailbox aangevuld met fanmail van OranjeLinks.nl met de vraag om mijn gegevens te controleren.

Opvallend:
Quote:
Ga naar "Login OranjeLinks" om de gegevens te controleren en eventueel te wijzigen. Zijn de inloggegevens niet meer bekend, dan kunnen die daar opgevraagd worden.

Aangezien ik daar zelf nog nooit een account heb aangevraagd heb ik dus ook geen inloggegevens.

Minstens net zo opvallend: Na het googelen op oranjelinks.nl kwam ik ook oranje-links.nl tegen, wat ook een (andere) bedrijvengids is.

Word het niet eens tijd voor een bedrijvengidsgids om alle bedrijvengidsen in 1 gids te plaatsen????   

Is het een vogel? Is het een vliegtuig? Nee, het is de superschilder.
jellev
Newbee

Contract ontbinden van bedrijvenpagina.nl
« jellev Antwoord #212 Gepost op: 12 december 2017, 18:29 »

27-11-2017 ben ik gebeld door bedrijvenpagina.nl met een heel mooi aanbod waar niks van klopte. Ik ben net mijn eigen bedrijf gestart en heb met mijn domme kop een overeenkomst gesloten met hun. Vervolgens heb ik geprobeerd dit contract te ontbinden via een aangetekende brief met het recht om binnen veertien dagen het contract te ontbinden zonder betaling. Nu heb ik een brief ontvangen met als reactie dat ze mij telefonisch op de hoogte hebben gebracht dat het contract niet te ontbinden is. Kan ik nog wat doen om hiervan af te komen of moet ik gewoon betalen? Schandalig dat dit uberhaupt nog mogelijk is...
Highio
Moderator

« Highio Antwoord #213 Gepost op: 12 december 2017, 18:32 »

Beste jellev,

allereerst welkom op ondernemersforum Higherlevel. Ik heb als moderator jouw openingsbericht samengevoegd met ons lopende draadje.

Quote:
Vervolgens heb ik geprobeerd dit contract te ontbinden via een aangetekende brief met het recht om binnen veertien dagen het contract te ontbinden zonder betaling.

Waarop baseer of beroep je je daarbij?

Modgroet,

Highio
Picture It
Senior

« Picture It Antwoord #214 Gepost op: 13 december 2017, 09:50 »

Quote:
Vervolgens heb ik geprobeerd dit contract te ontbinden via een aangetekende brief met het recht om binnen veertien dagen het contract te ontbinden zonder betaling.

Helaas.. Bedenktijd / herroepingsrecht geld niet voor zakelijke aankopen / contracten. Wellicht dat een jurist in dit forum je kan adviseren hoe je hier nog onderuit komt.

Ben ook weleens gebeld door dit soort partijen, vooral vlak na het starten. Je moet erg goed opletten met je antwoorden. Ze vragen je een heleboel gegevens te verifiëren (Ik bel u om uw vermelding te bevestigen), je moet 10 keer ja zeggen en vervolgens sneaken ze er een contract tussendoor, zeg je ja dan ben je de pineut.

Dure les maar ga nooit zomaar telefonisch akkoord. Doe eerst je research. Google kan je voor veel van dit soort fouten behoeden.

TwaBla
Raad van Advies
Legend

« TwaBla Antwoord #215 Gepost op: 13 december 2017, 14:14 »

Quote : Picture It op 13 december 2017, 09:50
Dure les maar ga nooit zomaar telefonisch akkoord. Doe eerst je research.

Hoeft niet duur te zijn.

Lees dit topic maar een rustig door (ook gij Picture It) dan vind je voldoende aanknopingspunten om niet te betalen. Ze blaffen wel bij Bedrijvenpagina, maar ze bijten niet.

De schaduwkant van Dick Bruna. Tot 19 augustus te zien in de Kunsthal te Rotterdam.
Pagina's: 1 ... 13 14 [15]  

Partners

HL wordt gefinancierd door

Volg ons