Van harte welkom op ons ondernemersforum

Vraag & antwoord, ervaringen & discussie, voor en door ondernemers.

Ervaringen met BeUP - Proximedia? (thans MKBclickservice)

  Higherlevel.nl
  Financiering, juridische en fiscale zaken
  Contracten en aanverwante onderwerpen
  Ervaringen met BeUP - Proximedia? (thans MKBclickservice)
Pagina's: 1 ... 70 71 [72]
Auteur  Onderwerp: Ervaringen met BeUP - Proximedia? (thans MKBclickservice) (192942 keer gelezen)
Highio
Moderator

Karma: 313

Berichten: 6694



Re: Ervaringen met BeUP - Proximedia? (thans MKBclickservice)
« Highio Antwoord #1065 Gepost op: 21 september 2017, 12:49 »

Beste MKB Clickservice,

reageert u in bovenstaande bericht op dit van wvwoerkom? Een aanhef en afsluiting ontbreken namelijk. Wat in ieder geval wel siert is uw inhoudelijke reactie.

Terzijde en uit persoonlijke interesse: hoe levert u telefonische leads aan deze klant of aan klanten in het algemeen?

Groet,

Highio
Peter Bonjernoor
Webdeveloper
Retired Mod
Legend

Karma: 619

Berichten: 6114



Re: Ervaringen met BeUP - Proximedia? (thans MKBclickservice)
« Peter Bonjernoor Antwoord #1066 Gepost op: 21 september 2017, 15:56 »

Quote : Highio op 21 september 2017, 12:49
reageert u in bovenstaande bericht op dit van wvwoerkom?
 
Yep:
Quote : MKB ClickService op 21 september 2017, 12:42
Graag zouden wij onze versie van de gang van zaken willen delen als reactie op bovenstaand bericht van wvwoerkom
 

wvwoerkom
Newbee

Karma: 0

Berichten: 2

Re: Ervaringen met BeUP - Proximedia? (thans MKBclickservice)
« wvwoerkom Antwoord #1067 Gepost op: 21 september 2017, 21:26 »

Eén van de uitspraken staat me ook nog op het netvlies; MKB Clickservice beroept zich op het feit, dat zij - volgens het contract - alleen een inspanningsverplichting heeft en geen resultaatverplichting!
Een onbegrijpelijk standpunt!
« Laatste verandering: 22 september 2017, 01:10 door Benm »

wvw
Highio
Moderator

Karma: 313

Berichten: 6694



Re: Ervaringen met BeUP - Proximedia? (thans MKBclickservice)
« Highio Antwoord #1068 Gepost op: 21 september 2017, 21:36 »

Quote:
MKB Clickservice zet een 085- telefoonnummer op de site - in plaats van het 'eigen nummer' van de klant en vangt zo de telefoontjes op en zet ze door naar de klant.
 
Daar moet je als ondernemer eenvoudigweg niet mee accoord gaan. Een extra nummer met tussenschakel bij doorgaans redelijke bereikbaarheid.

En beste MKB Clickservice Webcare, u past een online bericht aan op basis van mijn reactie zonder verdere kennisgeving en reageert verder niet op een aanvullende vraag. Dat is een expliciet voorbeeld van slechte communicatie. Als dat exemplarisch is voor uw handelswijze...

Groet,

Highio
Benm
Moderator

Karma: 188

Berichten: 5967



Re: Ervaringen met BeUP - Proximedia? (thans MKBclickservice)
« Benm Antwoord #1069 Gepost op: 22 september 2017, 01:06 »

Quote:
Eén van de uitspraken staat me ook nog op het netvlies; MKB Clickservice beroept zich op het feit, dat zij - volgens het contract - alleen een inspanningsverplichting heeft en geen resultaatverplichting!
Een onbegrijpelijk standpunt!
 

Op zich is een inspanningsverplichting niet zo'n heel vreemde gang van zaken als het op marketing en dergelijke aankomt, tenminste niet als je onder 'resultaatverplichting' verwacht dat je een bepaalde hoeveelheid extra leads krijgt of iets dergelijks.

Resultaat als in het opleveren van een fatsoenlijk werkende website (dit evt naar oordeel van een onafhankelijk deskundige) en dergelijke kun je uiteraard wel eisen, maar omzetgetallen denk ik niet, tenzij men expliciet (en bewijsbaar, dus schriftelijk) heeft aangegeven X hoeveelheid omzet of aantal leads te zullen produceren. Leads is overigens iets waar je niets aan hebt, het produceren van kansloze leads is het eenvoudigste dat er is: betaal iemand in india 1000 rupees en je hebt een offerte aanvraag of 10 binnen  

MKB ClickService
Webcare
Senior

Karma: -6

Berichten: 33



Re: Ervaringen met BeUP - Proximedia? (thans MKBclickservice)
« MKB ClickService Antwoord #1070 Gepost op: 22 september 2017, 09:20 »

Quote : Highio op 21 september 2017, 21:36
En beste MKB Clickservice Webcare, u past een online bericht aan op basis van mijn reactie zonder verdere kennisgeving en reageert verder niet op een aanvullende vraag.
 

Excuus, uw eerste opmerking heb ik meer als een advies opgevat in het kader van algemene verduidelijking (met een acuut karakter, vandaar de directe aanpassing), een terugverwijzing leek mij derhalve niet nodig. Maar in het vervolg zal ik hier zeker rekening mee houden.

Het formuleren van een antwoord op uw tweede vraag stond op de planning, al zie ik dat u inmiddels daar reeds iets over heeft gevonden. Wij maken inderdaad gebruik van "calltracking", maar telefonische leads kunnen ook direct via Google AdWords-advertenties ("click to call") worden gegenereerd.

MKB ClickService Webcare
Norbert Bakker
Risicoach & adviseur verzekeringen
Moderator

Karma: 1098

Berichten: 10352



Re: Ervaringen met BeUP - Proximedia? (thans MKBclickservice)
« Norbert Bakker Antwoord #1071 Gepost op: 9 november 2017, 22:21 »

Mod commentaar: dit topic is opgeschoond van een discussie die vooral ging over het gebruik van de naam Google en Google partner.

Gelieve dit topic uitsluitend te gebruiken voor ervaringen met BeUp / Proximedia / MKBClickservice

Arbeidsongeschiktheid www.aovspecialist.nl  |  Aansprakelijkheid www.bavspecialist.nl  | Risicomanagement en verzekeren: risicoach
bernis
Junior

Karma: 0

Berichten: 14

Re: Ervaringen met BeUP - Proximedia? (thans MKBclickservice)
« bernis Antwoord #1072 Gepost op: 10 november 2017, 08:26 »

Jullie hebben helemaal gelijk. Achteraf gezien mag ik Partners niet over 1 kam scheren.
De rest werkt wel gewoon keihard. Ik heb mijn teksten op de site ook aangepast.

Verder heb ik jullie advies opgevolgd en heb ik voor hedenmorgen een afspraak gemaakt met een jurist ; )    Dank jullie wel en ik zal jullie voorlopig wel even met rust laten…

Norbert Bakker
Risicoach & adviseur verzekeringen
Moderator

Karma: 1098

Berichten: 10352



Re: Ervaringen met BeUP - Proximedia? (thans MKBclickservice)
« Norbert Bakker Antwoord #1073 Gepost op: 10 november 2017, 08:46 »

Graag gedaan en houd de lezers van dit topic aub op de hoogte van eventuele juridische ontwikkelingen of afwikkeling!

Arbeidsongeschiktheid www.aovspecialist.nl  |  Aansprakelijkheid www.bavspecialist.nl  | Risicomanagement en verzekeren: risicoach
TwaBla
Legend

Karma: 192

Berichten: 15008



Re: Ervaringen met BeUP - Proximedia? (thans MKBclickservice)
« TwaBla Antwoord #1074 Gepost op: 12 november 2017, 14:15 »

Deel van afgesplitst topic is toch ook voor deze draad van belang.   

Quote : JanDoeDel op  6 november 2017, 10:00
Heb met verbijstering de bijdragen van een kleine ondernemer Bernis die naast boos op MKB clickservice en zichzelf ook boos op Google is. Gelukkig komen er steeds meer zaken waar de ondernemer op zijn minst de kosten van afscheid kunnen beperken.

Quote:
(ECLI:NL:GHDHA:2016:1845), waarin –kortweg- de opzeggingsvergoeding wordt gematigd.

3.9
De opzeggingsvergoeding kan worden aangemerkt als een boete in de zin van art. 6:94 BW. Een dergelijke boete kan op verlangen van de schuldenaar gematigd worden indien de billijkheid dit klaarblijkelijk eist, maar de matiging mag niet tot een lager bedrag dan de daadwerkelijk (in dit geval door Proximedia) geleden schade.

3.10
De voor de beoordeling van dit verweer relevante omstandigheden zijn de volgende:
a. Aan [gedaagde], geen consument, maar wel een kleine ondernemer, is weinig bedenktijd gegeven;
b. Over de inhoud van de overeenkomst is niet onderhandeld;
c. [gedaagde] moet over een periode van 8 maanden (september 2015 tot en met april 2016) het gehele maandbedrag betalen en daarna moet hij over een looptijd van 16 maanden 40% van het maandbedrag betalen;
d. Proximedia stelt dat [gedaagde] niet meewerkte. Zij heeft haar medewerkers dus op ander werk kunnen inzetten.
e. Dat Proximedia na deze 8 maanden nog kosten moest maken of moest terugverdienen heeft [gedaagde] betwist en Proximedia heeft dit vervolgens onvoldoende onderbouwd.

3.11
Gelet op de hiervoor genoemde omstandigheden eist billijkheid klaarblijkelijk dat wordt de boete gematigd tot nihil.
 
bron

Uit de recente zaken blijkt dat men er goed aan doet, indien de beloftes niet worden waargemaakt, MKB clickservice in gebreke te stellen en de overeenkomst op te zeggen en (eventueel) te betalen tot de datum van opzegging met daarbij verwijzing naar de recente jurisprudentie (hierboven genoemd) dat een verbreekvergoeding, gezien de omstandigheden, onbillijk is en dus niet wordt betaald.

Vraag aan de juristen en advocaten hier is of met het doorzetten van claims en aanmaningen er gezien de jurisprudentie sprake kan zijn van verwijtbaar handelen in juridische zin door MKB clickservice. Ze weet namelijk dat de verbreekvergoeding in veel van de gevallen (zie de motivatie in de arresten) onbillijk is. Wellicht kan er zelfs actie worden ondernomen tegen de claimende advocaten??

Ook Google zou zich weleens af mogen vragen of men met een dergelijke partij wil samenwerken.

 

De donkere kant van Dick Bruna. Kunsthal half-maart/half-augustus Zie de kracht van grafisch ontwerp.
J.Doedel
Super Senior

Karma: 7

Berichten: 131



Re: Ervaringen met BeUP - Proximedia? (thans MKBclickservice)
« J.Doedel Antwoord #1075 Gepost op: 12 november 2017, 20:53 »

Quote:
De opzeggingsvergoeding kan worden aangemerkt als een boete in de zin van art. 6:94 BW. Een dergelijke boete kan op verlangen van de schuldenaar gematigd worden indien de billijkheid dit klaarblijkelijk eist, maar de matiging mag niet tot een lager bedrag dan de daadwerkelijk (in dit geval door Proximedia) geleden schade.
 

Toch even een kanttekening bij bovenstaande post. Waar het gaat om de werkelijk gelegen schade is al eerder verweer gevoerd door Proximedia in de vorm van een accountantsrapport. Waarom er in latere procedures geen beroep op is gedaan weet ik niet.

Uit deze uitspraak (al eerder besproken) komt het volgende naar voren waar het gaat om  het vaststellen van de kosten:
Quote:
(b) BeUp heeft niets gesteld waaruit volgt dat deze vergoeding in een redelijke verhouding staat tot de dienstverlening, eventuele investeringen of kosten ten behoeve van [appellant].
 

Hier wordt de nodige creativiteit verwacht van de advocaat in toekomstige procedures waar het gaat om redelijkheid en billijkheid. Het is namelijk nogal arbitrair wat redelijk is bij het vaststellen van de werkelijk geleden schade. Het businessmodel is gestoeld op het investeren in het verkrijgen van duurcontracten maar de bij de presentatie naar buiten gaat het toch echt om een internetdienstverlener. De kosten die men maakt ten behoeve van klanten als internetdienstverlener zouden in alle redelijkheid vergoed moeten worden en daar hoort dan ook een zekere overhead bij. De overhead bij Proximedia is heel scheef ten opzichte van branchegenoten die kortere contracten aanbieden en zodanig presteren dat de klant tevreden is en tevreden blijft waarbij geen beroep hoeft te worden gedaan op een verbreekvergoeding.

Het enkele bestaan van de verbreekvergoeding, niet gewoon in deze branche, en de talloze keren dat er een beroep op wordt gedaan laat zien dat het beding niet in alle redelijkheid kan worden afgedwongen gezien de omstandigheden waaronder het contract tot stand is gekomen en het verschil in professionaliteit tussen partijen en derhalve op zijn minst moet worden beperkt tot redelijke proporties.

Blijft natuurlijk altijd het beste om geen (duur)contracten te tekenen als startende of kleine ondernemer zonder onderzoek te hebben gedaan over de reputatie en de effectiviteit van de dienstverlening.
« Laatste verandering: 12 november 2017, 21:10 door JanDoeDel »
Benm
Moderator

Karma: 188

Berichten: 5967



Re: Ervaringen met BeUP - Proximedia? (thans MKBclickservice)
« Benm Antwoord #1076 Gepost op: 13 november 2017, 01:49 »

Ik vermoed dat proximedia er belang bij heeft niet aan te tonen wat de daadwerkelijk gemaakgte kosten zijn, cq welke kosten men verder nog daadwerkelijk zou maken als het contract wordt voortgezet.

Uiteraard kan ik niet in hun boeken kijken, maar ik vermoed dat de grootste kostenpost voor proximedia acquisitiekosten zijn, gespendeerd aan het binnenhalen van klanten, niet aan het leveren van het daadwerkelijke 'product'.

Het vergaren van klanten voor dit soort diensten is niet eenvoudig - je moet iemand hebben die op een zwak moment in het verhaal trapt. Misschien lukt dat slechts 1 op de 100 keer, en dan kom je per geslaagde poging tot een aanzienlijk bedrag.

Vervolgens kun je aan een rechter gaan uitleggen dat van bijv een contract ter waarde van 4800 euro (200 per maand, 2 jaar) feitelijk zo'n 2000 is opgegaan aan gemiddelde acquisitie, 300 daadwerkelijke kosten waren om een out-of-the-tin website en telefoonnummer op te zetten, en de andere 2500 winst zouden zijn geweest.

Met het betalen van de daadwerkelijke kosten zal geen rechter moeite hebben, maar als dat slechts een minieme fractie is van het totaalbedrag kun je wel twijfels hebben bij de redelijkheid van de claim.

Pagina's: 1 ... 70 71 [72]  


Partners

HL wordt gefinancierd door

Volg ons