Van harte welkom op ons ondernemersforum

Vraag & antwoord, ervaringen & discussie, voor en door ondernemers.

Ervaringen met DTG (De Telefoongids & Gouden Gids)

Higherlevel.nl
  Financiering, juridische en fiscale zaken
  Contracten en aanverwante onderwerpen
  Ervaringen met DTG (De Telefoongids & Gouden Gids)
Pagina's: 1 [2] 3
Auteur  Onderwerp: Ervaringen met DTG (De Telefoongids & Gouden Gids) (1317 keer gelezen)
Franckvdk
Newbee

Re: Ervaringen met DTG (De Telefoongids & Gouden Gids)
« Franckvdk Antwoord #15 Gepost op: 9 februari 2018, 14:00 »

Ik werk met een iMac, het bestand blijkt een wav type te wezen. Ik zal daar een programma voor gaan downloaden, wel kan ik zien dat het bestand is bewerkt op een datum dat er geen contact is geweest.

In de tussentijd krijg ik de een na de andere mail van dtg met verschillende namen en verzoeken van gegevens, onder andere die van Google mijn bedrijf.

Als ik deze praktijken zie, blijkt dat ik de afgelopen jaren een hoop omzet heb laten liggen, bij elke offerte die ik heb gemaakt en was afgewezen, had ik een servicecontract er doorheen moeten drukken. Al heb ik het vermoeden dat ik daar niet mee had weggekomen.
Peter Bonjernoor
Webdeveloper
Retired Mod
Legend

« Peter Bonjernoor Antwoord #16 Gepost op: 9 februari 2018, 14:18 »

Quote : Franckvdk op  9 februari 2018, 14:00
Ik werk met een iMac, het bestand blijkt een wav type te wezen.

QuickTime player zou dat gewoon moeten kunnen afspelen.

TwaBla
Legend

« TwaBla Antwoord #17 Gepost op: 9 februari 2018, 14:20 »

Quote : Franckvdk op  9 februari 2018, 14:00
...wel kan ik zien dat het bestand is bewerkt op een datum dat er geen contact is geweest.

Maak voor de zekerheid ook even een screenshot.   

De donkere kant van Dick Bruna. Kunsthal half-maart/half-augustus Zie de kracht van grafisch ontwerp.
Franckvdk
Newbee

« Franckvdk Antwoord #18 Gepost op: 9 februari 2018, 14:33 »

Die heb ik gemaakt,en in de tussentijd de opname beluisterd. Ik kan niet anders zeggen, knap gedaan. Er is precies een gedeelte te horen dat ik op dat ogenblik akkoord ga, niet het gedeelte ervoor of erna dat ik specifiek vraag om het hele verhaal in een offerte te vermelden.

Ik ben bang dat ik er aan vast zit.

De (voorbeeld) brief heb ik gisteren verstuurd, ik geloof niet dat het veel zal uithalen. Geval uithuilen en leermoment.
Peter Bonjernoor
Webdeveloper
Retired Mod
Legend

« Peter Bonjernoor Antwoord #19 Gepost op: 9 februari 2018, 14:37 »

Quote : Franckvdk op  9 februari 2018, 14:33
Er is precies een gedeelte te horen dat ik op dat ogenblik akkoord ga, niet het gedeelte ervoor of erna dat ik specifiek vraag om het hele verhaal in een offerte te vermelden.

In je openingsbericht zeg je:
Quote:
Op een gegeven ogenblik werd er gevraagd of er een bandopname gemaakt mocht worden, ik zag er geen kwaad in, prima.
Het ging opeens over vindbaarheid en er werd om mijn bankpas gevraagd, die heb ik niet doorgegeven en uitdrukkelijk vermeld dat ik eerst een offerte wilde ontvangen.

Je bent dus tussen het starten van de opname en het verhaal over de vindbaarheid wel akkoord gegaan? Geen onbelangrijk detail...

Highio
Moderator

« Highio Antwoord #20 Gepost op: 9 februari 2018, 14:40 »

Franck, iedere vorm van montage verzwakt een geluidsopname als bewijsmateriaal.

groet,

Highio
Franckvdk
Newbee

« Franckvdk Antwoord #21 Gepost op: 9 februari 2018, 14:47 »

Dat ik er geen kwaad in zag op dat ogenblik, gaf ik akkoord of er een band gestart mocht worden. Na dat gedeelte is afgesproken dat het gehele pakket waarin interesse was getoont eerst geoffreerd zou worden vanwege oplopende kosten en wat het inhoudelijk zou bevatten.

Het bestandje is 157 kb groot, kwaliteit behoorlijk slecht.

Rik99
Legend

« Rik99 Antwoord #22 Gepost op: 9 februari 2018, 14:52 »

Het is natuurlijk wel duidelijk dat zij gewoon alleen het gedeelte eruit knippen dat voor hun te gebruiken is als bewijs. Ik ben benieuwd in hoeverre dit is toegestaan als zij zeggen dat er een bandopname wordt gemaakt. Dan zou eigenlijk de gehele opname op te vragen moeten zijn. Voor en achterkant eraf knippen lijkt mij niet geldig omdat ze dan ook alles ertussen uit kunnen knippen. Zo kunnen ze de "Ja" die je ergens anders op geeft achter hun vraag "Gaat u akkoord" knippen en plakken.

Je kunt op een opname natuurlijk nooit horen waar die moet beginnen. Maar wel waar hij zou moeten eindigen. Dat is n.l. bij het einde van het gesprek. Als dat er niet op staat dan hebben ze dus lopen knoeien met de opname.
TwaBla
Legend

« TwaBla Antwoord #23 Gepost op: 9 februari 2018, 15:03 »

Quote : Franckvdk op  9 februari 2018, 14:47
Het bestandje is 157 kb groot, kwaliteit behoorlijk slecht.

Van een bedrijf dat ze De Telefoongids (DTG) noemt, mag je toch wel goede telefoonopnames verwachten....   

De donkere kant van Dick Bruna. Kunsthal half-maart/half-augustus Zie de kracht van grafisch ontwerp.
Wouter Hol
Raad van Advies
Legend

« Wouter Hol Antwoord #24 Gepost op: 9 februari 2018, 15:19 »

Even wat aandacht vragen. Kijken wat DTG er zelf van vindt.
ibizabully
Be free, be happy
Newbee

« ibizabully Antwoord #25 Gepost op: 9 februari 2018, 17:00 »

vandaag ben ik gebeld door DTG, gelukkig herkende ik direct de naam en herinnerde ik deze discussie. Ik direct en duidelijk aan geen enkele interesse te hebben. De medewerker van DTG schakelde direct door en melde dat hij dan wat gegevens wilde controleren zodat hij ons bedrijf uit de bel lijst kon halen.

De wijze waarop hij dat aanving gaf mij een heel naar gevoel, nl directe vragen of bedrijfsnaam etc klopte en of ik dat kon bevestigen. Ik heb duidelijk aangegeven dat ik op geen enkele wijze een antwoord wil geven op vragen van dit bedrijf die mogelijk later op band staan, met reden dat ik daar vervelende berichten over heb gelezen. De medewerker kapte het gesprek daarna direct af.

Wat ik niet hard kan maken maar wel vermoed is dat het laten verwijderen uit de bel lijst een poging was alsnog een bevestiging op band te krijgen vanuit mijn bedrijfsnaam. Blijf dus alert!

www.ibizabully.nl
be free, be happy
WalterBrokx
Filmmaker
Legend

« WalterBrokx Antwoord #26 Gepost op: 9 februari 2018, 17:06 »

Als je wilt, kun je de audiofile even naar mij wetransferen. (Emailadres staat op mijn site.)
Dan wil ik wel even in mijn audiosoftware kijken of ik een las (waar geknipt is) kan vinden.
(Al kan dat lastig zijn bij lage kwaliteit.)

BrokxMedia - Audiovisueel Ontwerp
Boeiende Bedrijfsfilms, Commercials & Onlinevideo
Bezig met een korte film. De eerst teaser staat hier:
https://www.facebook.com/KoekjesKorteFilm/videos/411303572584235/
TwaBla
Legend

« TwaBla Antwoord #27 Gepost op: 9 februari 2018, 19:13 »

Quote : Franckvdk op  8 februari 2018, 15:44
Ik zocht een drietal offertes voor het bouwen van een website, zo ook van DTG. Deze belde mij op terwijl ik in de auto zat, een heel positief gesprek over wensen, uitstraling, doelgroep enz. Op een gegeven ogenblik werd er gevraagd of er een bandopname gemaakt mocht worden, ik zag er geen kwaad in, prima.

Jij bent klant. Jij vraagt een offerte aan. Waarom ga je dan in de auto uitgebreid op de zaak in als je ook kan zeggen, bel me morgen eens rustig op?

Zit er toch niet een beetje wilsovereenstemming onder?

Franckvdk
Newbee

« Franckvdk Antwoord #28 Gepost op: 13 februari 2018, 19:39 »

Dat er wordt gebeld naar aanleiding van een aanvraag en er meer informatie nodig is, vindt ik niet zo vreemd, mede doordat ik regelmatig vanwege mijn werkzaamheden slecht bereikbaar ben.

Dat er dan een offerte wordt gemaakt, prima. Dat geeft de tijd om het verhaal nog eens rustig te beoordelen.

Hier een citaat uit de overeenkomst die ik op 8 februari heb ontvangen, het telefoongesprek was op 23 januari.

"Door de overeenkomst voor de Dienst aan te gaan verklaart Contractant dat hij kennis heeft genomen van deze Richtlijnen en de Algemene Voorwaarden en instemt met de inhoud daarvan. DTG behoudt zich het recht voor deze Richtlijnen te wijzigen. Eventuele wijzigingen zullen conform artikel 2.6 van de Algemene Voorwaarden via de website www.dtg.nl bekend worden gemaakt."

Deze richtlijnen kwamen achteraf, dus nee nergens mee ingestemd, dan kan het toch niet rechtsgeldig zijn?
Overigens heb ik op 23 januari de offerte/diensten afgewezen.
Branko Collin
Webdeveloper
Legend

« Branko Collin Antwoord #29 Gepost op: 14 februari 2018, 14:05 »

Of je algemene voorwaarden 'algemene voorwaarden' of 'richtlijnen' noemt, maakt niet uit, het zijn beide algemene voorwaarden. En met algemene voorwaarden hoef je het niet eens te zijn, je hoeft ze ook niet gelezen te hebben en je hoeft er niet mee in te stemmen, maar ze gelden wel altijd.

Tenzij... je de kans niet hebt gehad ze in te kijken, of om het in de termen van de wet te zeggen, als de algemene voorwaarden je niet correct ter hand zijn gesteld. Dan kun je ze nietig verklaren. Ook als er geen overeenkomst is, gelden de algemene voorwaarden niet.

Op dat eerste is er weer een uitzondering als de algemene voorwaarden niet makkelijk ter hand te stellen zijn, zoals bijvoorbeeld bij een telefoongesprek. Degene die de av hanteert, mag ze dan achteraf verstrekken.

Front-end web developer.
Pagina's: 1 [2] 3  

Partners

HL wordt gefinancierd door

Volg ons