Scam EBN European Business Number

Pagina's: 1 [2]
Auteur  Onderwerp: Scam EBN European Business Number (7213 keer gelezen)
Irenaeus
Newbee

Re: Scam EBN European Business Number
« Irenaeus Antwoord #15 Gepost op: 18 mei 2018, 16:56 »

Ik wordt sinds begin 2016 al bestookt door Europian Bussines Number en D.A.D. Omdat ik mijn btw nummer op het formulier hadingevuld ,getekend en teruggestuurd.
Na een paar weken een rekening met kopie van het zogenaamde contract !
Meteen een verweer gestuurd via de mail en daarna ook nog met aangetekende post .
Maar ze bleven elke 14 dagen herinneringen en maningen sturen.
Sinds  juli 2017 alle brieven geweigerd en na September niet meer gezien .
Ik dacht : ze zijn eindelijk gestopt !
Maar nu deze week al 3 keer telefoon en mail gehad van een zekere GOMES VAN EEN BEDRIJF GENAAMD DATA-FOCUS uit Lissabon (Portugal)
Of ik maar even ruim 3000,- Euro wil gaan betalen aan EBN !! Ander nemen ze gerechtelijke stappen.
Mijn reactie spreekt vanzelf.
De volgende dag na mijn reactie wilde ze uit coulance genoegen nemen met 1059,- euro tegen finale kwijting !
Wat is jullie ervaring ?
J Doe
Super Senior

« J Doe Antwoord #16 Gepost op: 18 mei 2018, 17:34 »

Beste lijkt me gewoon negeren en de hoorn op de haak bij een telefoontje. Ze gaan echt niet procederen want dat is compleet kansloos.

Wat ook kan helpen is vragen naar het betreffende BTW nummer op de factuur en of die BTW ook is afgedragen? Afdracht is ook verplicht bij een betwiste rekening. En als een incassobureau een vordering overneemt waarvan geen BTW is afgedragen zijn ze dus medeplichtig aan BTW fraude. Neem aan dat je als je met aangifte dreigt nooit meer wat zal horen.   
TwaBla
Raad van Advies
Legend

« TwaBla Antwoord #17 Gepost op: 18 mei 2018, 18:34 »

Datafocus lijkt een bestaand bedrijf, wel een raar allegaartje. Ze doen ook aan medical directory scams. En ze worden hier genoemd als scammers. Een deel van de bende is al gearresteerd.

Quote:
An insider for a ‘debt collector’ (never a real company, btw just a front for the scammers) told me that in his operation for Expo Guide – another identical scam – some 4% of people ended up paying this €900 settlement. He told me his team processed 10,000 accounts for Expo Guide alone in 6 months. That’s earnings of €400,000 just for sending emails, letters and a few threatening calls from Cyprus.

Quote:
I invite you all to report United Lda to the Portuguese government, so that they can crack down on these scammers and shut them down. Include copies of your invoices!

Consumidores Mais Protegidos
Praça Duque de Saldanha, 31 – 3º
1069 – 013 Lisboa
Portugal

Quote:
November 13, 2014 at 6:40 am   

Moderators kindly attached datafocus’ website http://www.datafocus.com.pt/
just in case somebody wants to check them out online at least they can be spotted easily as scammers!

De donkere kant van Bruna. Kunsthal 10 maart tot 19 augustus
Irenaeus
Newbee

« Irenaeus Antwoord #18 Gepost op: 20 mei 2018, 22:29 »

Zijn er rechtszaken geweest tegen niet betalende slachtoffers van deze fraudeurs ?
En wat was de uitspraak van de rechter hierover? Want daar kan ik niets van vinden op het internet.
Pagina's: 1 [2]  

Partners

HL wordt gefinancierd door

Volg ons