Wie heeft er ervaring met Streya of Mijndienstverlener?

  Higherlevel.nl
  Financiering, juridische en fiscale zaken
  Contracten en aanverwante onderwerpen
  Wie heeft er ervaring met Streya of Mijndienstverlener?
Pagina's: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 26
Auteur  Onderwerp: Wie heeft er ervaring met Streya of Mijndienstverlener? (43740 keer gelezen)
mobinhan
Newbee

Karma: 0

Berichten: 8

Re: Wie heeft er ervaring met Streya of Mijndienstverlener?
« mobinhan Antwoord #210 Gepost op: 10 maart 2018, 20:48 »

Quote : TwaBla op 10 maart 2018, 12:44
Mobinhan, Pascal128, Ravenman, Cocour, Dalmans: jullie zitten allemaal in hetzelfde schuitje. Waarom werken jullie niet samen. Eén van jullie heeft al een advocaat ingeschakeld. Deel de kosten en kom samen in het verzet. Bijt terug!
 

Ik vind het een goede!

Men kan mij berichten!

Welke dag heb je een afspraak op kantoor Pascal?
Wat is je uitgangspunt?
In ieder geval sterkte en succes! Hou ons ajb op de hoogte.

Mvg

p.s. trouwens min. 250 euro bovenop rekenen als incassokosten kan toch niet zomaar?
Akuffo
Junior

Karma: 2

Berichten: 28

Re: Wie heeft er ervaring met Streya of Mijndienstverlener?
« Akuffo Antwoord #211 Gepost op: 11 maart 2018, 11:11 »

Hier ook mijn ervaring met mijndienstverlener.

Ik heb dezelfde dag dat ik gebeld werd door mijndienstverlener (Streya) nog geannuleerd zowel telefonisch als via de mail. De volgende dag heb ik weer gebeld en de meneer aan de lijn vertelde me dat ik 7 dagen bedenktijd heb. Hij adviseerde me om een annuleringsbrief naar de directie te sturen en dat heb ik gelijk gedaan.

De volgende dag kreeg ik een mail dat ik afstand had gedaan van 7 dagen bedenktijd en dat er opnames waren gedaan tijdens ons eerste gesprek. Dit is tijdens de telefonische gesprekken in het geheel niet aan de orde geweest.

Op 9 maart heb ik de factuur van 465 euro in de mail gekregen. Ik heb twee verschillende advocaten op de hoogte gebracht die mij helpen bij deze zaak. Ik heb ook een klacht ingediend bij klacht.nl maar streya wil mijn zaak niet in behandeling nemen.

Verder lees ik mooie excuses over dat aangetekende post die door drukte pas na het verstrijken van de bedenktijd in behandeling wordt genomen, helaas betekent dat je dan aan het contract vast zit. Het zou wat zijn als elke organisatie in Nederland zo te werk zou gaan. En dat volgens hen aangetekende post meer zekerheid geeft van een opzegging dan per mail. Juridisch gezien is een email echter net zo bindend als aangetekende post. Ik heb sinds het eerste telefoongesprek elke dag een opzegmail gestuurd. Maar ik krijg iedere keer hetzelfde antwoord: 'U heeft afstand gedaan van uw bedenktijd'.

Ik laat het verder aan mijn advocaten, maar denk er nog wel over na om verdere stappen te zetten zodat collega zzp'ers deze onzin niet door hoeven te maken. We zijn liever bezig met ondernemen.

Alex [Fetchefe]

A. Akuffo
TwaBla
Raad van Advies
Legend

Karma: 222

Berichten: 15532



Re: Wie heeft er ervaring met Streya of Mijndienstverlener? 1 reus
« TwaBla Antwoord #212 Gepost op: 11 maart 2018, 14:27 »

Quote : Fetchefe op 11 maart 2018, 11:11
Ik laat het verder aan mijn advocaten, maar denk er nog wel over na om verdere stappen te zetten zodat collega zzp'ers deze onzin niet door hoeven te maken. We zijn liever bezig met ondernemen.
 
Suggestie: vraag eens aan je advocaat of er iets meer gedaan kan worden wanneer er meerdere gedupeerden met een vergelijkbaar verhaal naar voren komen. Dus niet alleen defensief, maar ook offensief.

De donkere kant van Bruna. Kunsthal 10 maart tot 19 augustus
Branko Collin
Webdeveloper
Ambassadeur
Legend

Karma: 80

Berichten: 1352



Re: Wie heeft er ervaring met Streya of Mijndienstverlener?
« Branko Collin Antwoord #213 Gepost op: 11 maart 2018, 15:34 »

Quote : mobinhan op 10 maart 2018, 20:48
p.s. trouwens min. 250 euro bovenop rekenen als incassokosten kan toch niet zomaar?
 

Uiteraard kan dat wel. Waarom zou dat niet kunnen?

De basis voor de 250 euro is de algemene voorwaarden van Streya die van kracht zijn zodra er sprake is van een overeenkomst.

Update: ik wil aanvullen dat het om redelijke kosten moet gaan. Helaas kan ik met wat googelen geen duidelijkheid vinden of dat ook slaat op het minimumbedrag (dat wettelijk 40 euro bedraagt, maar waar bedrijven onderling schijnbaar van af kunnen wijken). De NVIO zegt dat als er van dit bedrag moet worden afgeweken, de schuldeiser moet kunnen onderbouwen waarom ervan wordt afgeweken. Vraag dus om een specificatie van de kosten en betwist ze vervolgens.

Front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.
Akuffo
Junior

Karma: 2

Berichten: 28

Re: Wie heeft er ervaring met Streya of Mijndienstverlener?
« Akuffo Antwoord #214 Gepost op: 11 maart 2018, 18:20 »

Suggestie: vraag eens aan je advocaat of er iets meer gedaan kan worden wanneer er meerdere gedupeerden met een vergelijkbaar verhaal naar voren komen. Dus niet alleen defensief, maar ook offensief.

Inderdaad een goed idee. Ik heb maandag middag rond 14:00 het gesprek met mijn advocaat. Ik zal aan haar vragen,

A. Akuffo
Highio
Moderator

Karma: 324

Berichten: 7108



Re: Wie heeft er ervaring met Streya of Mijndienstverlener?
« Highio Antwoord #215 Gepost op: 11 maart 2018, 20:36 »

Hoe neem je kennis van algemene voorwaarden als je als ondernemer (in de auto of op locatie) gebeld wordt?

Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd naar het verhaal van 'de directie' voor de camera, vroeg of laat gaat het daar naar mijn inschatting toch van komen. Dezelfde directie laat bijdragen alhier in ieder geval anonimiseren. Het beste excuus wat we daarbij hebben vernomen is dat de problemen te wijten zijn aan beginnersfouten en een online hetze. De naam van één spilfiguur blijft steeds terugkomen.

De klanten of gedupeerden van Streya of Mijndienstverlener moeten zich daartoe echter wel goed documenteren en organiseren. Focus daarbij op tot standkoming van overeenkomsten en prestaties die geleverd worden (zijn).

Groet,

Highio

Connie Dolmans
Senior

Karma: 0

Berichten: 42

Re: Wie heeft er ervaring met Streya of Mijndienstverlener?
« Connie Dolmans Antwoord #216 Gepost op: 13 maart 2018, 10:43 »

Beste mensen, als ik iets kan betekenen inzake Streya, laat mij dan iets weten.
Mvg Connie Dolmans
Branko Collin
Webdeveloper
Ambassadeur
Legend

Karma: 80

Berichten: 1352



Re: Wie heeft er ervaring met Streya of Mijndienstverlener? 1 reus
« Branko Collin Antwoord #217 Gepost op: 13 maart 2018, 11:15 »

Quote : Highio op 11 maart 2018, 20:36
Hoe neem je kennis van algemene voorwaarden als je als ondernemer (in de auto of op locatie) gebeld wordt?
 

Niet?

Maar het is ook niet relevant. BW 6, Artikel 232:

Quote:
Een wederpartij is ook dan aan de algemene voorwaarden gebonden als bij het sluiten van de overeenkomst de gebruiker begreep of moest begrijpen dat zij de inhoud daarvan niet kende.
 

Of toch wel, want in artikel 234, lid 1, definieert de wetgever het kennisnemen als volgt:

Quote:
De gebruiker heeft aan de wederpartij de [...] mogelijkheid [tot kennisname van de AV] geboden, indien hij de algemene voorwaarden voor of bij het sluiten van de overeenkomst aan de wederpartij ter hand heeft gesteld, de voorwaarden overeenkomstig de in artikel 230c voorziene wijze heeft verstrekt of, indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, voor de totstandkoming van de overeenkomst aan de wederpartij heeft bekend gemaakt dat de voorwaarden bij hem ter inzage liggen of bij een door hem opgegeven Kamer van Koophandel of een griffie van een gerecht zijn gedeponeerd, alsmede dat zij op verzoek zullen worden toegezonden.

Indien de voorwaarden niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst aan de wederpartij ter hand zijn gesteld, zijn de bedingen tevens vernietigbaar indien de gebruiker de voorwaarden niet op verzoek van de wederpartij onverwijld op zijn kosten aan haar toezendt. Het omtrent de verplichting tot toezending bepaalde is niet van toepassing, voor zover deze toezending redelijkerwijze niet van de gebruiker kan worden gevergd.
 

Met andere woorden, je hoeft niet te weten wat er in de AV staat en dan kunnen de AV toch van toepassing zijn. Maar je moet wel in gelegenheid zijn gesteld te weten te komen wat er in de AV staat en voor overeenkomsten waarbij dat lastig is, zoals telefonisch afgesloten overeenkomsten, is het voldoende als iemand achteraf kennis kan nemen van de AV.

De onderstaande link is trouwens misschien interessant voor de slachtoffers van Streya. Er wordt jurisprudentie in genoemd die van een gedeeltelijk telefoongesprek zegt dat deze geen overeenkomst vormt.

http://dirkzwagerondernemingsrecht.nl/2011/03/16/overeenkomst-per-telefoon-geluidsopna...

Zoals altijd in het recht, hangt het van de omstandigheden af, of dit ook voor de gedeeltelijke telefoongesprekken geldt die Streya als bewijs aanvoert. In het voorbeeld van Dirkzwager wordt er bijvoorbeeld niet aangegeven wat er afgesproken is.

Front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.
TwaBla
Raad van Advies
Legend

Karma: 222

Berichten: 15532



Re: Wie heeft er ervaring met Streya of Mijndienstverlener?
« TwaBla Antwoord #218 Gepost op: 13 maart 2018, 12:35 »

Quote : Fetchefe op 11 maart 2018, 18:20
Inderdaad een goed idee. Ik heb maandag middag rond 14:00 het gesprek met mijn advocaat. Ik zal aan haar vragen.
 
Als het bijeen brengen van gedupeerden wat lastig blijkt, wil ik daarbij wel assisteren. Daar hebben we op dit forum enige ervaring mee, ook vanwege gedoe met eerdere aanbieders.   

De donkere kant van Bruna. Kunsthal 10 maart tot 19 augustus
Akuffo
Junior

Karma: 2

Berichten: 28

Re: Wie heeft er ervaring met Streya of Mijndienstverlener?
« Akuffo Antwoord #219 Gepost op: 13 maart 2018, 13:22 »

Ik heb gisteren 12 maart met mijn advocaat gesproken en die heeft gezegd 'niet betalen'. Ze probeerde je bang te maken. Ik heb ook een brief vandaag verstuurd naar mdv en de antwoord dat ik terug kreeg was business to business heeft geen bedenktijd.

A. Akuffo
TwaBla
Raad van Advies
Legend

Karma: 222

Berichten: 15532



Re: Wie heeft er ervaring met Streya of Mijndienstverlener?
« TwaBla Antwoord #220 Gepost op: 13 maart 2018, 13:36 »

Quote : Fetchefe op 13 maart 2018, 13:22
Ik heb gisteren 12 maart met mijn advocaat gesproken en die heeft gezegd 'niet betalen'.
 
Hoe reageerde je advocaat op de suggestie om tegenactie te ondernemen?

De donkere kant van Bruna. Kunsthal 10 maart tot 19 augustus
Akuffo
Junior

Karma: 2

Berichten: 28

Re: Wie heeft er ervaring met Streya of Mijndienstverlener?
« Akuffo Antwoord #221 Gepost op: 13 maart 2018, 13:41 »

Ik heb een persoonlijk mail aan jou verstuurd Twabla.

A. Akuffo
Akuffo
Junior

Karma: 2

Berichten: 28

Re: Wie heeft er ervaring met Streya of Mijndienstverlener?
« Akuffo Antwoord #222 Gepost op: 13 maart 2018, 13:45 »



Re: Wie heeft er ervaring met Streya of Mijndienstverlener?
« Antwoord #220 Gepost op: Vandaag om 13:36:49 »
Quote : Fetchefe op Vandaag om 13:22:08
Ik heb gisteren 12 maart met mijn advocaat gesproken en die heeft gezegd 'niet betalen'.

Hoe reageerde je advocaat op de suggestie om tegenactie te ondernemen?

Ik heb helaas gisteren niet gevraagd maar ik heb wel een nieuw advocaat gevonden die wilt wel bewijs  hebben dus jou idee is goed denk ik. kunnen we persoonlijk iets uitdelen?

A. Akuffo
TwaBla
Raad van Advies
Legend

Karma: 222

Berichten: 15532



Re: Wie heeft er ervaring met Streya of Mijndienstverlener?
« TwaBla Antwoord #223 Gepost op: 13 maart 2018, 18:48 »

Quote : Akuffo op 13 maart 2018, 13:45
kunnen we persoonlijk iets uitdelen?
 
Omdat ineens allerlei nieuwe mensen opduiken in dit topic, zal ik een lijstje maken met details van de getroffen ondernemers. Het wordt te chaotisch anders.

Eventuele advocaten kunnen zich melden.   

De donkere kant van Bruna. Kunsthal 10 maart tot 19 augustus
Jeremiahlarsey
Newbee

Karma: 0

Berichten: 7

Re: Wie heeft er ervaring met Streya of Mijndienstverlener?
« Jeremiahlarsey Antwoord #224 Gepost op: 13 maart 2018, 22:44 »

Paar dagen na het in schrijven van kvk werd ik telefonisch benarerd door streya werd gebeld door dave en gaf eerste instantie aan dat ik druk was en dat ik op school zit en rond februari wat rustiger was. Begin februari wordt ik weer ge gebeld door dezelfde persoon die met een mooi verhaal op me af kwam ik had akkord gegeven eerste instantie nadat hij zei dat ii binnen 7 werkdagen het kon annuleren masr werd door verbonden naar zijn vrouwelijke collega die alles op nam met een cassette ze had mijn mail en stuurde maar niks door omdat ik expres het verkeerde email gaf omdat ik het met mijn boekhouder en collgea had besproken en ik vertrouwde deze rommel bedrijf niet dus ik kreeg na het gesprek een sms had al inmiddels gesproken met mijn collega en hij zei doe maar niet we hebben genoeg werk voor in de taxi begin nou rustig zeg het maar af nog optijd dus ik k de volgende ochtend bellen en kreeg weer dezelfde persoon die mij benaderd had en ik gaf meteen aan dat ik niet met ze in zee ging meneer vond het vervelend en zei wie weet in de toekomst en zou mij een annuleringsformulier opsturen en dan zou het in orde zijn paar dagen later kreeg ik een mail Want had ditmaal wel een goede mailadres gegeven omdat ik het niet meer wilde en die annuleringsformulier wilde invullen maar kreeg een contract binnen met een factuur ik meteen bellen van wat is dit en ze hebben mjh gezegd dat ik te laat was ik zei heb een dag erna opgezegd hoe kan ik te laat zijn en die formulier wil ik graag hebben dat zou hij sturen nooit gebeurd heb ze weer gebeld maar dit keer niet mijn vaste contactpersoon maar iemand heel anders en mjj voorstelde een mail te schrijven naar de directie meteen gedaan deze week antwoord gehad en ze zeggen mij nu dat ik niks meer kan doen maar wel de inlogcodes toe krijg heb daar niks want ga niet met julkie in zee en betaal geem druppel voor de duidelijkheid leet communiceren met mensen ik ga het hoger op pakken want ik heb de op gezocht gister en ik zie dat vele hetzelfde hebben meegemaakt als ik.
Pagina's: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 26  


Partners

HL wordt gefinancierd door

Volg ons