Wie heeft er ervaring met Streya of Mijndienstverlener?

Higherlevel.nl
  Financiering, juridische en fiscale zaken
  Contracten en aanverwante onderwerpen
  Wie heeft er ervaring met Streya of Mijndienstverlener?
Pagina's: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 38
Auteur  Onderwerp: Wie heeft er ervaring met Streya of Mijndienstverlener? (62809 keer gelezen)
Mooi
Newbee

Re: Wie heeft er ervaring met Streya of Mijndienstverlener?
« Mooi Antwoord #315 Gepost op: 16 april 2018, 21:49 »

Akuffo, wat goed en wat fijn voor jullie. Wij hebben tot nu toe alles zelf gedaan, en wij merken inderdaad wel dat Streya/MD alleen terugkrabbeld als er een advocaat bij betrokken is. Wij hebben momenteel helaas niet de middelen om een goede advocaat in handen te nemen en daarom wachten wij af totdat wij desnoods gedagvaard worden. Het is niet anders , dus we zetten gewoon door.

Succes verder!!

TwaBla
Raad van Advies
Legend

« TwaBla Antwoord #316 Gepost op: 16 april 2018, 22:56 »

Jij bent op een wel heel extreme manier misleid. Je bent niet de enige, want er zijn meer ondernemers die vertellen dat in het verkoopgesprek de indruk werd gewekt dat er al opdrachten klaar stonden.

Quote : Mooi op 21 maart 2018, 22:07
5 weken geleden ben ik ook door MD benaderd voor een fantastisch aanbod, namelijk een werkopdracht bij mij in de buurt. Want heel toevallig was ik de enige die op dat moment aan de eisen voldeed.

Er zijn inmiddels meer ondernemers met advocaten aan de slag gegaan. Jij hebt ook advies van een advocaat gekregen. Er wordt geprobeerd daar wat coördinatie in te brengen, zodat niet X advocaten zich moeten inwerken in dezelfde materie. Daar heb je een mail over gehad.

De dreiging van 250 euro extra kosten voor incasso word in praktijk niet waargemaakt.

Elders in dit topic vind je suggesties om te gebruiken als je een brief krijgt van het incassobureau.   

Dactylus, dactylus...
Olleke bolleke, eenmaal vijf regels
die rijmen aan het slot.
Kreet, thema, één woord met zeslettergretigheid.
Moeilijk te maken, maar wat een genot.
HandigeRobbie
Junior

« HandigeRobbie Antwoord #317 Gepost op: 23 april 2018, 16:26 »

Even een meer persoonlijke vraag wat mij niet geheel duidelijk is:
Wanneer de tijd van het factuur is verstreken en MDV/Streya begint met herinneringen/dreigementen sturen, hoe kan ik hier het best op reageren? helemaal niet? iemand die mij hier een tip over kan geven?
TwaBla
Raad van Advies
Legend

« TwaBla Antwoord #318 Gepost op: 23 april 2018, 17:39 »

Zoek op vordering betwisten en vindt oa deze voorbeeldbrief. Ook de rest even bekijken.   

Dactylus, dactylus...
die rijmen aan het slot.
TwaBla
Raad van Advies
Legend

« TwaBla Antwoord #319 Gepost op: 24 april 2018, 17:33 »

Er duikt nu een dagvaarding* op voor een zitting in de derde week van mei, uitgereikt door een deurwaarder uit Zwolle die is ingehuurd door LAVG uit Groningen.

Hoe de overeenkomst tot stand is gekomen en of de vordering betwist is, is nog even onduidelijk. BOS Incasso zou een rol gespeeld hebben, maar dat incassobureau is niet de opdrachtgever van de deurwaarder. Dat is Streya zelf.

Op de nota die als bewijs wordt opgevoerd (de ondernemer zegt nooit een factuur ontvangen te hebben) staat echter letterlijk: "Deze vordering is overgedragen door Streya Nederland BV aan FLOW Factoring BV..." Moet het dan niet FLOW Factoring zijn die opdracht geeft tot dagvaarding?

Kan Streya uberhaupt nog optreden als de vordering al is overgedragen? En had de deurwaarder dat niet moeten zien?

Quote : TwaBla op 11 april 2018, 19:41
Opmerkelijk: Streya factureert op naam van FlowFactoring, een bedrijf in Amsterdam dat voorfinanciert.

De extra kosten voor het incassotraject en de dagvaarding zijn overigens lager dat Streya suggereert. De deurwaarder vraagt 40 euro buitengerechtelijke kosten, 84 euro kosten dagvaarding en 60 euro salaris gemachtigde. Blijft interessant of verdedigingskosten als tegeneis opgevoerd kunnen worden.

* Er zijn nu twee tot drie dagvaardingen in beweging.

Dactylus, dactylus...
die rijmen aan het slot.
Corina van Galen
Newbee

« Corina van Galen Antwoord #320 Gepost op: 26 april 2018, 14:36 »

Hallo ik zal me even voorstellen! Ik ben Corina van Galen van Schoonmaakbedrijf Corina B.
Ook ik ben slachtoffer van Streya en het laatste verhaal gaat over mij. Ik ben gedagvaard en moet op
22 mei om 11 uur voor de rechtbank verschijnen in Rotterdam wilhelminaplein. Ik kan daar niet heen anders loop ik inkomsten mis , dus heb ik de rechtbank gebeld, ik moet een aangetekende brief sturen met reden waarom niet. Als ik niet verschijn zijn de proceskosten voor mij! En die zogenaamde rekening van streya en alle andere bijkomende kosten.  Wie kan mij verder helpen
Hans v Nijnatten
Inventigator ( '-_-)
Ambassadeur
Legend

« Hans v Nijnatten Antwoord #321 Gepost op: 26 april 2018, 15:13 »

Je zal een goede reden moeten hebben om niet te gaan. Het mislopen van inkomsten lijkt mij geen goede reden.

Of je een goede zaak hebt zal afhangen van de omstandigheden. Heb je bezwaar gemaakt tegen de zogenaamde overeenkomst? Zijn daar bewijzen van? Heb je de betreffende factuur schriftelijk betwist?

Gewoon niets doen en hopen dat het overwaait en vervolgens niet naar de rechtbank gaan is volgens mij niet slim. Lijkt me ook duurder dan een paar uur vrij nemen of een vervanger regelen of schriftelijk te reageren (zie hieronder).

Je zou even kunnen bellen met het juridisch loket voor een advies.

TwaBla
Raad van Advies
Legend

« TwaBla Antwoord #322 Gepost op: 26 april 2018, 15:17 »

Je hoeft niet in persoon te verschijnen. Dat kan ook je advocaat zijn of een andere raadsman. En je mag ook een schriftelijk weerwoord indienen. Dat staat allemaal hier beschreven. Maar ook in de brief van de deurwaarder.

De rechtbank is geen tandarts waar je een afspraak kan verzetten.

Quote:
Als u het niet met de inhoud van de dagvaarding eens bent, dan moet u naar de rechtszitting van de kantonrechter gaan en de kantonrechter uitleggen hoe het volgens u zit. Als u die dag niet naar de rechtszitting kunt komen, is het ook mogelijk om uw bezwaren zelf op papier te zetten. U moet er dan wel voor zorgen dat dit ruim voor de rechtszitting naar de griffie wordt gebracht of gestuurd (vaak in tweevoud; kijkt u dit even na in de dagvaarding). U kunt ook een advocaat, gerechtsdeurwaarder of iemand anders vragen dat voor u te doen. De kantonrechter kan vervolgens, bij het maken van het vonnis, rekening houden met wat u te zeggen hebt. Daar hebt u recht op! Doet u dat namelijk niet, dan gaat de kantonrechter ervan uit dat u het met de schuldeiser eens bent: wie zwijgt, stemt toe!

Er zijn nog een tot twee andere ondernemers gedagvaard, en je weet welke advocaat zij in de arm genomen hebben. Misschien kun je aansluiting zoeken.

Het algemene bedriegelijke karakter van het aanbod van Streya staat op dit forum beschreven. Wat er in jouw geval nog meer gebeurd is, zal je zelf op een rijtje moeten zetten.

Ik begrijp dat je wel een telefoongesprek gehad hebt in september, maar daarin niet accoord bent gegaan met hun aanbod in de online gids genoemd te worden. Dat gesprek is daarna niet door Streya bevestigd en ook van het bestaan van een zogenaamde overeenkomst wist je pas toen je in december een herinnering kreeg. Dat moet heel duidelijk op papier gezet worden, waardoor Streya eerst maar eens moet bewjzen waar hun vordering op gebaseerd is. Er was volgens jou helemaal geen overeenkomst, begrijp ik.

In januari kwam Bos Incasso om de hoek en daar heb je per mail bezwaar tegen gemaakt. In de dagvaarding staat echter dat je de nota niet betwist hebt. Een volgende onwaarheid. Daar moet de rechter op gewezen worden. Daarbij mag nog eens benadrukt worden dat je van het bestaan van die vermeende overeenkomst niets wist, tot je in december een eerste schrijven van Streya ontving - drie maanden nadat die zogenaamde overeenkomst aan de telefoon tot stand kwam.

Op kopieën van de nota aan jou (gedateerd medio november, als bewijsstuk toegevoegd door de deurwaarder) staat dat de vordering overgedragen is aan FLOW Factoring. Het geld zou ook overgemaakt moeten worden naar een bankrekening van FLOW. De nota heeft een factuurnummer waarin een datum opgenomen lijkt FLOW XXXXXX. Kijk nog eens goed naar dat factuurnummer en je ziet dat deze nota met een datum uit november opgemaakt lijkt (12) in december. Dat zou te vergelijken moeten zijn met andere gedupeerden van Streya. Wat zijn hun FLOW-factuurnummers en op welke data zijn de nota's verstuurd.

Het is een boel gedoe.   

Vooral omdat je voor de keuze staat. Uiterlijk drie dagen voor de zitting iets van 360 euro betalen of toch weerwoord geven. Dat speelt in die andere zaken ook. Juist voor de andere gedupeerden is het echter belangrijk dat er vroeg een blok op het pad van Streya wordt gelegd.

Overigens wil Streya wellicht getuigen* oproepen. Daar kom ik nog op terug.

* Vreemd, want meestal komen ze met een geluidsopname als bewijs.

Dactylus, dactylus...
die rijmen aan het slot.
TwaBla
Raad van Advies
Legend

« TwaBla Antwoord #323 Gepost op: 26 april 2018, 15:40 »

De getuige van Streya is waarschijnlijk de reviewmeneer waar Wouter eerder al op wees. Die bedriegelijke reviewmeneer is erg handig met geluidsopnames, maar bovendien ook degene die door veel gedupeerde ondernemers wordt aangewezen als de verkoopmeneer van Streya die vanalles belooft in telefoongesprekken die niet opgenomen worden.

Dat de reviewmeneer geoefend heeft met dubieuze reviews zien we bij Google Reviews van Ekelmans Music, want daar getuigt een meneer van Dario Sounds dat de samenwerking een wederzijds genoegen was. Dario loves Ekelmans: één en dezelfde persoon. Die andere ondernemers in de buurt zwartmaakt. Een heuse trolldaat!

Quote : Wouter Hol op 10 april 2018, 14:12
Maar, wat is het nou? Toevallig iemand met dezelfde naam als een medewerker die ook klant is bij Streya? Nou, de site van Ekelmans Music geeft ons uitsluitsel:
Quote:
Sinds Januari 2017 is Ekelmans Music een onderdeel van Streya Nederland B.V.

Aii.. Daar valt reviewmeneer, of ik moet zeggen, Streya, door de mand! Maar goed, gezien de lengte van dit topic en de talloze klachten over dit bedrijf mag dat geen verrassing zijn.

Je eigen activiteit opwaarderen is één ding. Ondernemers bedriegen aan de telefoon is een andere zaak. Dan wandel je zomaar het strafrechtelijk domein in...
Dario_loves_Ekelmans.jpg

Dactylus, dactylus...
die rijmen aan het slot.

Corina van Galen
Newbee

« Corina van Galen Antwoord #324 Gepost op: 26 april 2018, 15:51 »

Ik heb dus om die zo geheten bandopname gevraagd en streya verwees mij naar bos incasso en bos incasso verwees mij naar LAVG gerechtsdeurwaarder en die wisten niks van een band opname. Ook heb
ik van die zo geheten , bedrijfs presentatie die ik volgens Streya ben aan gegaan nooit wat gezien of gehoord.Dit is trouwens de brief die ik verstuurd heb na de herinnering. Waar hun over zeggen dat ik niet meer heb gereageerd ! Ze zullen hem wel hebben weggegooid. Heb ze ook regelmatig gebeld en dan werd er niet opgenomen
Corina van Galen
Newbee

« Corina van Galen Antwoord #325 Gepost op: 26 april 2018, 15:54 »

Sorry het bestand van de brief wilde niet lukken
TwaBla
Raad van Advies
Legend

« TwaBla Antwoord #326 Gepost op: 26 april 2018, 15:58 »

Quote : Corina van Galen op 26 april 2018, 15:51
Ik heb dus om die zo geheten bandopname gevraagd en streya verwees mij naar bos incasso en bos incasso verwees mij naar LAVG gerechtsdeurwaarder en die wisten niks van een band opname.

Goed onthouden. Streya gebruikt bij de meeste andere gedupeerden een bandopname als bewijs. Dat ze dat bij jou niet doen, maakt hun zaak alleen maar zwakker.

Dactylus, dactylus...
die rijmen aan het slot.
Corina van Galen
Newbee

« Corina van Galen Antwoord #327 Gepost op: 26 april 2018, 16:08 »

Als er wel een bandopname is , dan is er mee geknoeid !!
Heb duidelijk aan die Dario uitgelegd dat ik maar een eenmansbedrijfje was en vanwege Fibromyalgie( weke delen reuma) ook maar Partime werkte en niet genoeg inkomsten had om zoiets te bekostigen . Tien stelde hij voor dat ik het in termijn mocht doen, ook dat vond ik te veel en kon ik niet opbrengen dus hij zou mij over een paar maanden terug bellen of ik het dan wel zou kunnen en zou willen, ik werd doorverbonden met een telefoniste om mijn gegevens nog even te Checken. Daarna heb ik niks meer van ze gehoord tot ik die herinnering kreeg
TwaBla
Raad van Advies
Legend

« TwaBla Antwoord #328 Gepost op: 26 april 2018, 16:14 »

Quote : Corina van Galen op 26 april 2018, 16:08
ik werd doorverbonden met een telefoniste om mijn gegevens nog even te Checken.

Het voorafgaand gesprek met Dario wordt door Streya niet opgenomen en als bewijs gebruikt. Daarom kan hij vanalles beloven en toezeggen. Gelukkig hebben wij daar inmiddels wel opnames van. Streya neemt alleen het gesprek op 'met de telefoniste' waarin je gegevens gecheckt worden. Onder dat mom laten ze ondernemers een paar keer JA zeggen en dan zit je zogenaamd vast aan een mondelinge overeenkomst.

Maar jij hebt waarschijnlijk een paar keer NEE gezegd, dus kunnen ze jouw opname niet gebruiken. Daarom moet er een getuige opdraven om te beweren dat jij een overeenkomst wilde.

Dactylus, dactylus...
die rijmen aan het slot.
Corina van Galen
Newbee

« Corina van Galen Antwoord #329 Gepost op: 26 april 2018, 16:19 »

Welke advocaat was dit en wat waren de kosten  voor de advocaat ??
Pagina's: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 38  

Partners

HL wordt gefinancierd door

Volg ons