Van harte welkom op ons ondernemersforum

Kom jij ook naar ons volgende evenement?

Wie heeft er ervaring met Streya of Mijndienstverlener?

Higherlevel.nl
  Financiering, juridische en fiscale zaken
  Contracten en aanverwante onderwerpen
  Wie heeft er ervaring met Streya of Mijndienstverlener?
Pagina's: 1 ... 22 23 [24] 25 26 ... 31
Auteur  Onderwerp: Wie heeft er ervaring met Streya of Mijndienstverlener? (49873 keer gelezen)
Branko Collin
Webdeveloper
Ambassadeur
Legend

Re: Wie heeft er ervaring met Streya of Mijndienstverlener?
« Branko Collin Antwoord #345 Gepost op: 3 mei 2018, 14:36 »

Ondernemersplein is een website van de overheid.

Ik denk dat het wachten op de factuur is voor er iets zinnigs over te zeggen is. Heb je e-mail van ze gehad?

Front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.
TwaBla
Raad van Advies
Legend

« TwaBla Antwoord #346 Gepost op: 3 mei 2018, 15:49 »

Niet wachten, zou ik zeggen. Vandaag meteen bezwaar maken tegen wat gisteren 'overeengekomen' lijkt. Het stadium van offerte is al voorbij. Zij gaan beweren dat je ingestemd hebt in een overeenkomst, dus je gaat de mallemolen in. Andere ondernemers zijn al gedagvaard.

Lees dit topic rustig door en schrijf dan een reactie die je zowel per mail als post verstuurt.

Vertel dat het telefoongesprek met je moeder gehoord is door een getuige die aantekeningen heeft gemaakt. Zet duidelijk op een rijtje wat je allemaal misleidend vond aan het voorgesprek en waarom dat tot misverstanden (dwaling) heeft geleid bij de ondernemer. Vertel ook dat het bevestigingsdeel slechts weergeeft dat een misleidde ondernemer accoord gaat op basis van een verkeerde voorstelling van zaken: een zgn samenweefsel van verdichtsels.

De suggestie dat ze namens Ondernemersplein bellen is nieuw. En verrekte brutaal. Sterker nog: het is een kenmerk van oplichting: jezelf voordoen als een ander. Dan kan het strafrechterlijk behandeld worden.

Janna is ook een nieuwe naam. Er werkt inderdaad een Janna bij Streya.

Jouw moeder is slechthorend. Dat is wellicht hoorbaar in haar reacties, in haar stem. En zou dan ook te horen moeten zijn op de geluidsopname die Streya maakt. Dat maakt je zaak sterker. Je zou zelfs kunnen overwegen om aangifte te doen bij de politie. Vertel daar ook je verhaal over Ondernemersplein, dat is een overheidsinstantie!

Quote:
Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen

* hetzij door het aannemen van een valse naam of van een valse hoedanigheid,
* hetzij door listige kunstgrepen,
* hetzij door een samenweefsel van verdichtsels,

iemand beweegt <> tot het aangaan van een schuld <> , wordt, als schuldig aan oplichting, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vijfde categorie.

PS - mail me even, dan kan ik je verwijzen naar het juridisch verzet van een aantal andere gedupeerden.   

Droog niet uit. Koop in komkommertijd meer groente en fruit.
HandigeRobbie
Junior

« HandigeRobbie Antwoord #347 Gepost op: 7 mei 2018, 15:01 »

Zojuist heb ik een on-officiele herinnering gekregen via e-mail van MDV betreft mijn factuur.
Wat is handig om hiermee te doen?
Normaliter zou ik iets in de zin van "ik heb tot nog toe geen dienst van jullie mogen vernemen, dus ik betaal ook nergens voor" sturen, maar is dit handig? moet ik er uberhaupt op reageren?

-Robbie
Branko Collin
Webdeveloper
Ambassadeur
Legend

« Branko Collin Antwoord #348 Gepost op: 7 mei 2018, 15:17 »

Als jij vindt dat je een overeenkomst met Streya hebt, hoor je in beginsel ook de factuur te betalen. Wel zou je jouw tegenprestatie kunnen opschorten als je twijfelt dat Streya ooit gaat presteren.

Wat je doet, hangt dus af van je opstelling:

- Wel een overeenkomst? Dan presteren of opschorten of in gebreke stellen (kans geven tot nakoming).

- Geen overeenkomst? Dan negeren of dwaling of aangifte wegens oplichting.

Dat Streya stelt dat er een overeenkomst is, wil overigens nog niet zeggen dat er een overeenkomst is, of dat die overeenkomst behelst wat Streya beweert dat hij behelst.

Front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.
HandigeRobbie
Junior

« HandigeRobbie Antwoord #349 Gepost op: 7 mei 2018, 15:22 »

Quote : Branko Collin op  7 mei 2018, 15:17
Als jij vindt dat je een overeenkomst met Streya hebt, hoor je in beginsel ook de factuur te betalen. Wel zou je jouw tegenprestatie kunnen opschorten als je twijfelt dat Streya ooit gaat presteren.

Wat je doet, hangt dus af van je opstelling:

- Wel een overeenkomst? Dan presteren of opschorten of in gebreke stellen (kans geven tot nakoming).

- Geen overeenkomst? Dan negeren of dwaling of aangifte wegens oplichting.

Dat Streya stelt dat er een overeenkomst is, wil overigens nog niet zeggen dat er een overeenkomst is, of dat die overeenkomst behelst wat Streya beweert dat hij behelst.

Zoals velen ben ik ook op een soortgelijke manier in de overeemkomst getuimeld, dus in Streya termen heb ik wel een overeenkomst. maar zoals de mensen hier, probeer ik hier ook onderuit te komen.

Wat ik mij overigens afvraag. Voor mensen die al wel betaald hadden, streya/MDV schijnt nooit hun dienst geleverd te hebben, kan dan het betaalde geld niet alsnog terug gevorderd worden?
TwaBla
Raad van Advies
Legend

« TwaBla Antwoord #350 Gepost op: 7 mei 2018, 15:38 »

Stap voor stap.

Streya haalt ondernemers voor de rechter. Als die concludeert dat de vordering onterecht en de overeenkomst nietig/vernietigbaar is, kunnen vervolgens anderen in het kielzog mee en reeds betaalde gelden terug vorderen als er aanknopingspunten zijn in de uitspraak (bedrog of wanprestatie). Lijkt me.

NikoVS
Newbee

« NikoVS Antwoord #351 Gepost op: 7 mei 2018, 22:08 »

Hallo Allemaal,
Kwam op dit forum terecht nav het contract dat MD mijn zoon aansmeerde een paar dagen nadat hij zich bij de KvK als ondernemer had ingeschreven. Zelfde verhaal als iedereen. In de veronderstelling dat hij per omgaande aan het werk kon gaf hij aan dat alles in orde was: "U heet.., Uw telefoonnummer is.., u kunt direct aan het werk en daarom geen bedenktijd enz...
Nu blijkt dat je voor € 400,- exclusief alleen een websitevermelding krijgt op een plaats waar niemand kijkt. En de garantie ben je gewoon zelf. Wetend hoe de registratie verloopt belazert MD mogelijke opdrachtgevers ook door net te doen of ze alle dienstverleners op kwaliteit controleren.
Naar aanleiding van wat hier op het forum te vinden was direct MD een brief gestuurd dat de overeenkomst betwist wordt en dat er dus niet betaald wordt. Nu dus hun beurt.
Inca1
Newbee

« Inca1 Antwoord #352 Gepost op: 15 mei 2018, 14:12 »

Hoe is het voor jullie afgelopen met Streya?

Zelf ben ik ook in getuimeld, maar hoor graag van anderen hoe ze dit uiteindelijk hebben opgelost.

Greetz
TwaBla
Raad van Advies
Legend

« TwaBla Antwoord #353 Gepost op: 15 mei 2018, 16:31 »

Stuur me even een mailtje (per PM of mailadres in mijn profiel), dan breng ik je op de hoogte.   

TwaBla
Raad van Advies
Legend

« TwaBla Antwoord #354 Gepost op: 16 mei 2018, 16:59 »

Er lopen nu 3 dagvaardingen en er zijn verschillende ondernemers die in het incassotraject zitten.

Zo'n dagvaarding is een pak papier dat door een deurwaarder bezorgd wordt. Die beweert namens Streya dat er een overeenkomst is, en dat daar een vordering uit voortkomt. Dat er een nota is verzonden, een herinnering, brieven namens incasso en uiteindelijk een dagvaarding. Als bewijs wordt opgevoerd dat er een geluidsopname is waarin de ondernemer uiting geeft aan wilsovereenstemming. Soms wordt er een getuigeverklaring aangekondigd (als de geluidsopname niet overtuigend is waarschijnlijk).

In de dagvaarding staat een datum, tijdstip en locatie van de zitting bij de kantonrechter. Dat is een rolzitting. Heeft de rechter niks gehoord van de gedagvaarde, dan wordt die doorgaans bij verstek veroordeeld.

Maar komt de ondernemer opdagen om bezwaar te maken, of heeft hij een broef gestuurd dat hij in verzet komt tegen de beschuldiging, dan krijgt die ondernemer tijd om een verweerschrift te maken (conclusie van antwoord) of in persoon zijn versie van het verhaal te geven bij de rechter. Meestal vier weken later.

Daarna volgt de eigenlijke rechtszaak (comparitie). Lees maar na in de beschrijving van het dagvaardingsproces.

Het verweer van de drie gedagvaarde ondernemers wordt nu voorbereid, want het tegenbewijs is grotendeels overlappend. Ondernemers die betalingsherinneringen krijgen of met incasso geconfronteerd worden, kunnen zich aansluiten bij de Streya-resistance. Ook ondernemers die al betaald hebben maar menen dat ze misleid zijn, mogen zich melden.

Klam
Newbee

« Klam Antwoord #355 Gepost op: 21 mei 2018, 21:46 »

6 Maanden na het schrijven van een bezwaarbrief tegen de betaling van de factuur van mijndienstverlener.nl/Streya kreeg ik vandaag weer opnieuw een betaalherinnering van Streya. Ik dacht dat ze me de rust heeft gelaten en dat is niet zo. Ik moet binnen 5 werken de factuur betalen, anders zullen ze de vordering overdragen aan BOS Incassodiensten.
Wie kan mij helpen?

mvg,

Ken Lam
CynthiaV
Junior

« CynthiaV Antwoord #356 Gepost op: 28 mei 2018, 17:19 »

Wat is de status momenteel, ik weet dat er afgelopen week een gedupeerde voor de rechter heeft gestaan, hoe is het daarmee verlopen?

Zelf hebben wij een brief door een advocaat laten opstellen en versturen naar Streya/Bos/Lavg, dit inmiddels bijna 2 weken geleden en ja hoor tot nu toe geen reactie. 7 juni zijn wij zelf aan de beurt bij de rechter, gaan de brief van de advocaat daar maar inleveren, wellicht dat dat iets gaat helpen.
TwaBla
Raad van Advies
Legend

« TwaBla Antwoord #357 Gepost op: 28 mei 2018, 18:18 »

Quote : CynthiaV op 28 mei 2018, 17:19
Wat is de status momenteel, ik weet dat er afgelopen week een gedupeerde voor de rechter heeft gestaan, hoe is het daarmee verlopen?

Dat zijn zogenaamde rolzittingen.

Op de eerste rolzitting (ook die van jullie) bekijkt de rechter of de gedaagde zich verzet tegen de beschuldiging. Als je de brief van de advocaat overhandigt (of vooraf bij de griffie bezorgt en een kopie laat afstempelen voor eigen gebruik) kiest de rechter een volgende datum voor behandeling. Laat je niks horen, dan word je bij versterk veroordeeld. Wel langsbrengen die brief.

De echte zitting is meestal een week of vier later.

Dat is ook op die andere zitting gebeurd. De echte behandeling is over een paar weken.   

TwaBla
Raad van Advies
Legend

« TwaBla Antwoord #358 Gepost op: 30 mei 2018, 13:38 »

Wie problemen heeft met Streya (met name MijnDienstverlener) kan eens naar hun klachtenpagina kijken en een screenshot maken van de procedure. Het geklungel is enorm. Voor degenen die aan een rechter moeten uitleggen waarom ze weigeren te betalen, kan dit wellicht een extra illustratie zijn van het machtsmisbruik dat voortvloeit uit het beantwoorden van een paar vragen aan de telefoon.

Quote:
Klachten zonder KvK-nummer of klantnummer als onderwerp worden niet in behandeling genomen. Tevens worden uitsluitend aangetekende brieven in behandeling genomen.

Niet aangetekende brieven zullen direct worden vernietigd zonder de inhoud ervan te bekijken.

Om uw klacht in behandeling te nemen dient u eerst de eerst stap te hebben doorlopen. Dit betekend dat u eerst per mail of per brief uw ongenoegen kenbaar dient te maken. Mocht u deze stap overslaan dan zal uw klacht niet in behandeling worden genomen. Wij proberen u binnen 6 weken na ontvangst van antwoord te voorzien.

TwaBla
Raad van Advies
Legend

« TwaBla Antwoord #359 Gepost op: 10 juni 2018, 11:19 »

Quote : TwaBla op 10 april 2018, 15:40
Afgelopen maand (maart) telde Streya 6.890 'offerteaanvragen'. In september waren dat er nog 11.978 volgens eenzelfde teller op de site. Als het in dit tempo doorgaat, belandt de gids deze zomer op de bodem.

Sids die teller voorbij kwam, maak ik af-en-toe en screenshot. Het is een nep-teller. Kijk bijvoorbeeld eens een paar opeenvolgende dagen wat daar bij 'afgelopen maand' staat. Bijgevoegde screenshots zijn op 7 en 9 juni gemaakt. Afgelopen maand was MEI.
AfgelopenMaandWasMei.jpg

Pagina's: 1 ... 22 23 [24] 25 26 ... 31  

Partners

HL wordt gefinancierd door

Volg ons