Wie heeft er ervaring met Streya of Mijndienstverlener?

Higherlevel.nl
  Financiering, juridische en fiscale zaken
  Contracten en aanverwante onderwerpen
  Wie heeft er ervaring met Streya of Mijndienstverlener?
Pagina's: 1 ... 29 30 [31] 32 33 ... 38
Auteur  Onderwerp: Wie heeft er ervaring met Streya of Mijndienstverlener? (62615 keer gelezen)
D3nnis
Newbee

Re: Wie heeft er ervaring met Streya of Mijndienstverlener?
« D3nnis Antwoord #450 Gepost op: 9 juli 2018, 14:44 »

Hallo allemaal,

ik lees al een week of 2 mee in dit topic engels ben ik ook een gedupeerde,
de verhalen zoals jullie zo omschrijven herken ik gelijk.
Ik ben begin april dit jaar voor mezelf gestart als zzper in de dakdekkers branche en na een week of 2 werd ik benaderd door Streya.
uiteraard akkoord gegaan maar na het inloggen om mijn bedrijfsprofiel te bewerken vielen mij een aantal dingen op daaraan, zoals de nederlandse hoofdtekst met daaronder engelse subtekst, ook foto's van mijn werk/projecten kreeg ik niet eens ge-uploaded, ineens dacht ik aan een nep website die je wel vaker tegen komt waar spelfouten instaan tot en met.
daarnaast heb ik zelfs nog achter mijn login gegevens aan moeten bellen waar of dat ze bleven want ik wilde snel aan de slag gaan ermee.
ze waren het 'vergeten' door te sturen........ dus na 4 dagen was ik pas voor het eerst online.

Nu inmiddels ook de 2e brief en mail ontvangen van Bos incasso,
het mooie aan de dreig brief die Streya stuurde is dat ze vermelden dat als ik niet zal betalen ze het uit handen geven aan Bos incasso te utrecht.....
uiteraard heb ik op google gezocht naar Bos incasso Utrecht, maar daar zitten ze totaal niet.
uit eindelijk toch wel een 'officiele' brief van Bos incasso gekregen maar niet uit utrecht in ieder geval.

Bijzonder is ook dat in de eerste brief van Bos incasso een bedrag van 541,85 word vermeld ( incl de 69,88 incassokosten )
en in de 2e brief word gesproken over 542,87 zonder enige vermelding van een verhoging.
Waar de verhoging van 1,02 ineens vandaan komt is mijn ook een raadsel, wel word er nadrukkelijk aangegeven Voorkom hogere kosten !
Beide brieven worden ook ondertekend door een verschillend persoon.

Afgelopen vrijdag heb ik Bos incasso gebeld met de mededeling dat ik niet ga betalen, ik moest dit per mail doorgeven zodat ze in overleg konden gaan met de opdracht gever Streya.....

Eigenlijk ben ik wel geïnteresseerd in welke advocaat ik in handen kan nemen voor deze zaak.
TwaBla
Raad van Advies
Legend

« TwaBla Antwoord #451 Gepost op: 9 juli 2018, 15:12 »

Quote : D3nnis op  9 juli 2018, 14:44
Ik ben begin april dit jaar voor mezelf gestart als zzper in de dakdekkers branche en na een week of 2 werd ik benaderd door Streya. uiteraard akkoord gegaan...

Waar ben je mee accoord gegaan?

Omschrijf eens welk aanbod is gedaan. Wat zou je krijgen voor welk bedrag? Wat is jou beloofd?

Er zijn opgeteld al snel een kleine duizend ondernemers die betrokken zijn bij deze opzet. Het merendeel beseft al snel dat ze een nota krijgen voor opname in een online gids, niet voor de offerte-aanvragen die Streya garandeert (zie ook de Algemene Voorwaarden). Je moet dan ook zo snel mogelijk de vordering betwisten op grond van misleiding en dwaling.

Je kan jouw zaak melden bij de Fraudehelpdesk en aangifte proberen te doen bij de politie.

Veel ondernemers weigeren te betalen, dus BOS Incasso en LAVG gerechtsdeurwaarders hebben het er druk mee, ook omdat de eerste lichtingen nu met stilzwijgene verlenging geconfronteerd worden. Er zijn enkele tientallen ondernemers bij verstek veroordeeld en anderen hebben hun zaak verloren omdat de rechter alleen de bandopname van Streya te horen kreeg - waarop de ondernemer braaf JA zegt op alle vragen.

Er komen nu echter ook zaken voor de rechter waarbij het misleidende karakter van het voorafgaand verkoopgesprek en alle andere activiteiten van Streya als tegenbewijs worden aangevoerd. De advocaat van LAVG heeft al aangeboden om de verkopers van Streya als getuige te horen, dus het wordt nog spannend wanneer die geluidsopnamen van hun verkooppraatje te horen krijgen en commentaar geven op de offerte-tellers die lang op de website van Streya te zien waren.

In de tussentijd: hoofd koel houden, vordering betwisten en niet betalen tot de gegarandeerde offerte-aanvragen binnenkomen.

Dactylus, dactylus...
Olleke bolleke, eenmaal vijf regels
die rijmen aan het slot.
Kreet, thema, één woord met zeslettergretigheid.
Moeilijk te maken, maar wat een genot.
D3nnis
Newbee

« D3nnis Antwoord #452 Gepost op: 9 juli 2018, 15:50 »

Wat mij is aangeboden zijn gegarandeerd 15 offerte aanvragen voor een bedrag van 385,- ex btw met een looptijd van 12 maanden.
daarmee zou ik een plaatsing krijgen op het platform van mijndienstverlener en een log-in om een bedrijfsprofiel te kunnen maken zodat klanten mijn kunnen benaderen en reviews te plaatsen.
Ik zou direct beschikbaar zijn zodat er direct offerte aanvragen doorgestuurd konden worden.
dit is besproken en opgenomen op 06-04-2018.

2/3 dgn later heb ik een telefoontje gedaan dat ik nog steeds geen log-in had gekregen, deze volgde op 12-04-2018 om 13.52 Mooi 6 dagen later dan was besproken en met 1 dag nog om officieel op te zeggen al had ik van de bedenk tijd afgezien van 7 dagen omdat ze zo hoog zaten in het werk.

zie hier onder een gedeelte van de 1e mail waarin word omschreven wat je krijgt voor welk bedrag.

Bedrag: € 385,- exclusief btw
Looptijd: 12 maanden
Betalingstermijn:14 dagen (indien niet anders overeengekomen)
Garantie: 15 – aanvragen
Automatische verlenging: ja
Bedenktijd: Afstand gedaan van bedenktijd
TwaBla
Raad van Advies
Legend

« TwaBla Antwoord #453 Gepost op: 9 juli 2018, 17:16 »

Quote : D3nnis op  9 juli 2018, 15:50
Zie hier onder een gedeelte van de 1e mail waarin word omschreven wat je krijgt voor welk bedrag.

Klopt het dat die schriftelijke garantie per email een nieuw element is in de aanpak van Streya? Het is wel een eigenaardig element, want er is van enige offerte-aanvraag ooit bij een ondernemer nog niks bekend.

Vroeger of later meldt zich hier een ondernemer die een echte offerte-aanvraag heeft gekregen. Die mag zich op mijn kosten laten knippen en scheren bij de directiekapper van Streya.

Dactylus, dactylus...
die rijmen aan het slot.
J Doe
Super Senior

« J Doe Antwoord #454 Gepost op: 9 juli 2018, 18:47 »

Quote:
Artikel 20. Garantie Streya Nederland

20.1 Streya Nederland verleent Contractant garantie tot het ontvangen van een minimum aantal offerteaanvragen. Dit aantal zal schriftelijk tussen Streya Nederland en Contractant overeengekomen worden. Indien het overeengekomen aantal offerteaanvragen niet wordt behaald dan verlengt Streya Nederland de overeenkomst, zonder dat daarvoor kosten in rekening worden gebracht bij Contractant. In een dergelijk geval is vereist dat Contractant aantoont dat de klanten die hij gedurende de looptijd van de overeenkomst tussen Streya Nederland en Contractant heeft bediend, niet via Streya Nederland in aanraking zijn gekomen met Contractant.

Voor consumenten zou zo'n beding al snel onredelijk bezwarend zijn maar voor ondernemers, ook starters, laaggeletterden en anders taligen, zijn de regels anders en wordt zo'n beding minder snel als onredelijk gezien door de rechter.

Wat mij nog het meeste stoort aan deze gang van zaken is de rol van DAS (en subs) en de betreffende gerechtsdeurwaarders. Overigens ook de politiek en de rechtelijke macht die alle ondernemers op een hoop lijken te vegen.

Wat mij betreft worden starters (EZ/VOF) net als bestuurders voor 1 keer een periode gelijk gesteld aan consumenten. Dat neemt meteen de wind uit de zeilen van dit soort bedrijven. Of ze wachten tot deze periode om is natuurlijk en slaan alsnog toe.   
D3nnis
Newbee

« D3nnis Antwoord #455 Gepost op: 9 juli 2018, 19:50 »

Quote : TwaBla op  9 juli 2018, 17:16
Quote : D3nnis op  9 juli 2018, 15:50
Zie hier onder een gedeelte van de 1e mail waarin word omschreven wat je krijgt voor welk bedrag.

Klopt het dat die schriftelijke garantie per email een nieuw element is in de aanpak van Streya? Het is wel een eigenaardig element, want er is van enige offerte-aanvraag ooit bij een ondernemer nog niks bekend.

Vroeger of later meldt zich hier een ondernemer die een echte offerte-aanvraag heeft gekregen. Die mag zich op mijn kosten laten knippen en scheren bij de directiekapper van Streya.

Ik heb inderdaad per mail toegezegd gekregen dat er 15 offertes beloofd worden in een looptijd van 12 maanden.
Highio
Moderator

« Highio Antwoord #456 Gepost op: 9 juli 2018, 20:10 »

Lijkt mij juridisch gezien dat een garantie ook B2B toch inhoudelijk aangetoond moet kunnen worden. Wie eist bewijst, maar hoe luidt het credo als je een garantie van een minimaal aantal offerte-aanvragen afgeeft? Die kun je tellen (realiseren) en bewijzen of niet.

Partijen die voor mij werven communiceren leads heel precies, want dat is het afrekenmodel (achteraf bij resultaat).

Groet,

Highio

HelicopterLandingsplaats...
Joep12
Newbee

« Joep12 Antwoord #457 Gepost op: 9 juli 2018, 21:30 »

Quote : Highio op  9 juli 2018, 20:10
Lijkt mij juridisch gezien dat een garantie ook B2B toch inhoudelijk aangetoond moet kunnen worden. Wie eist bewijst, maar hoe luidt het credo als je een garantie van een minimaal aantal offerte-aanvragen afgeeft? Die kun je tellen (realiseren) en bewijzen of niet.

Partijen die voor mij werven communiceren leads heel precies, want dat is het afrekenmodel (achteraf bij resultaat).

Groet,

Highio

Dan nog, de algemene voorwaarden krijg je, als je geluk hebt..., later. Pas daarin kun je lezen dat deze schriftelijk overeengekomen moeten worden...
Highio
Moderator

« Highio Antwoord #458 Gepost op: 9 juli 2018, 21:45 »

Streya is gelukkig niet mijn dienstverlener! Maar wat nu als dit wel het geval is voor jou als ondernemer!?

D3nnis, heb je een bedrijfsprofiel aangemaakt op de site van Streya en hoeveel leads heb je inmiddels aangedragen gekregen sinds begin april? We zijn namelijk inmiddels een kwartaal verder. Facturering schept m.i. een verplichting tot presteren van jouw leverancier!

Groet,

Highio

HelicopterLandingsplaats...
TwaBla
Raad van Advies
Legend

« TwaBla Antwoord #459 Gepost op: 9 juli 2018, 22:06 »

Quote : Highio op  9 juli 2018, 21:45
D3nnis, heb je een bedrijfsprofiel aangemaakt op de site van Streya en hoeveel leads heb je inmiddels aangedragen gekregen sinds begin april?

Streya maakt van iedere nieuwe klant dezelfde dag nog een pagina. Die klant ontvangt dan inloggegevens - dat gaat soms enorm moeizaam - hoewel Streya toezegt binnen 24 uur een mail te sturen. Met de inlogode kan de ondernemer info toevoegen aan zijn profiel. De meeste ondernemers doen daar geen moeite meer voor.

Dactylus, dactylus...
die rijmen aan het slot.
D3nnis
Newbee

« D3nnis Antwoord #460 Gepost op: 9 juli 2018, 22:54 »

Quote : TwaBla op  9 juli 2018, 22:06
Quote : Highio op  9 juli 2018, 21:45
D3nnis, heb je een bedrijfsprofiel aangemaakt op de site van Streya en hoeveel leads heb je inmiddels aangedragen gekregen sinds begin april?

Streya maakt van iedere nieuwe klant dezelfde dag nog een pagina. Die klant ontvangt dan inloggegevens - dat gaat soms enorm moeizaam - hoewel Streya toezegt binnen 24 uur een mail te sturen. Met de inlogode kan de ondernemer info toevoegen aan zijn profiel. De meeste ondernemers doen daar geen moeite meer voor.

Ja ik heb nadat ik de login gegevens heb ontvangen een bedrijfsprofiel
Aangemaakt zover het ook kon.
Ik heb geprobeerd foto’s te uploaden van mijn projecten, maar tervergeefs werkte dit niet waardoor ik
Ook argwaan kreeg.
Inmiddels na 3 maanden 0 leads en 0 reviews.
CynthiaV
Junior

« CynthiaV Antwoord #461 Gepost op: 10 juli 2018, 09:34 »

Naar aanleiding van dit bericht: https://www.acm.nl/nl/publicaties/acm-sommeert-vakantiegarant-te-stoppen-met-misleiden...

Zojuist maar een melding bij de ACM gemaakt. Wellicht helpt dat iets.
mobinhan
Junior

« mobinhan Antwoord #462 Gepost op: 11 juli 2018, 15:14 »

Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van uw reactie laten wij u weten dat u geen inhoudelijke argumenten aandraagt. Voor de volledigheid wijzen wij u erop dat wij alleen verweer van u behandelen als het inhoudelijke argumenten en/of bewijzen bevat.

Nu is gebleken dat de vordering niet onterecht is, vragen wij u om het verschuldigde bedrag van € 555,74 binnen zeven dagen na vandaag onder vermelding van dossiernummer 2864396 over te maken op een van de hieronder vermelde rekeningnummers.
NL50RABO0385118643 - NL67ABNA0243055455 - NL52INGB0003133930

Als wij geen betaling van u ontvangen zullen wij namens onze opdrachtgever de incassoprocedure voortzetten.

Wij hopen dat wij u zo voldoende hebben geïnformeerd. Voor meer informatie verwijzen wij u naar de vraag & antwoordpagina op onze website. Ook kunt u telefonisch contact met ons opnemen. Wij staan u graag te woord.

In afwachting van uw tijdige betaling.
Met vriendelijke groet,

een reactie van BOS incasso nav mijn email

Ik zie dat BOS incasso een kwaliteit incassokeurmerk (NVIO) draagt. Daarin hanteert men een gedragscode dat onder andere u staat voor een maatschappelijk verantwoorde incassoprocedure en op basis van algemeen aanvaarde beginselen van zorgvuldigheid en deskundigheid.

Ik deel u nogmaals mee dat ik de hoofdsom betwist, en dat ik om opheldering heb gevraagd bij uw opdrachtgever. Ik wacht hier nog op een schriftelijke reactie. Tot die tijd verwacht ik dat u de incasso vordering staakt.

Voorts deel ik u ook mee dat er meerdere gerechtelijke procedures lopen tegen uw opdrachtgever in verband met misleidende omissie en wanprestatie.
Thijs en Nancy
Newbee

« Thijs en Nancy Antwoord #463 Gepost op: 19 juli 2018, 11:42 »

Beste allemaal,

Helaas niet de tijd om alle 31 pagina's door te lezen maar wij zijn ook gedupeerd. Zelfde verhaal als Dennis. Ook het incasso bedrijf Bos achter ons aan. Ook net in verweer gegaan maar lees dus hier dat ze dat waarschijnlijk toch gaan afwijzen. Is het mogelijk om met meer gedupeerde te kijken of we gezamenlijk een advocaat in de arm kunnen nemen?

Groetjes,
Thijs en Nancy
vertrokken
Legend

« vertrokken Antwoord #464 Gepost op: 19 juli 2018, 12:44 »

Quote : Thijs en Nancy op 19 juli 2018, 11:42
Beste allemaal,

Helaas niet de tijd om alle 31 pagina's door te lezen maar wij zijn ook gedupeerd.

Welkom op Higher Level. maar ik zou toch maar tijd vrijmaken om de draad door te lezen. Dan lees je dat jouw vraag al een paar keer voorbij is gekomen en dat er inmiddels achter de schermen actie wordt ondernomen. Vooral de bijdragen van TwaBla zijn heel lezenswaardig, dus maak tijd vrij en doe er je voordeel mee.
« Laatste verandering: 19 juli 2018, 12:45 door Patrick Keizer »
Pagina's: 1 ... 29 30 [31] 32 33 ... 38  

Partners

HL wordt gefinancierd door

Volg ons