Van harte welkom op ons ondernemersforum

Vraag & antwoord, ervaringen & discussie, voor en door ondernemers.

Creatief geld maken... kan dat?

Pagina's: 1 [2]
Auteur  Onderwerp: Creatief geld maken... kan dat? (2581 keer gelezen)
Highio
Moderator

Re: Creatief geld maken... kan dat?
« Highio Antwoord #15 Gepost op: 5 november 2017, 15:34 »

Quote:
Vergelijk het met een supermarkt.

Die ondernemer betaalt toch echt vanaf aanvang huur.

Ik gun je het succes of de barterdeal, maar voor een aanloopprobleem zul je toch echt een oplossing moeten vinden. Misschien wel anders dan deze die je nu ingedachte hebt.

Zolang het niet loopt, kun je hosting prima zelf financieren. Een commerciële partij gaat daar echt zijn goedbetaalde engineers niet op zetten.

Zijn er hostingbedrijven en telco's die goede doelen gratis faciliteren?

Groet,

Highio
StinkendArm
Newbee

« StinkendArm Antwoord #16 Gepost op: 5 november 2017, 15:49 »

Quote : Highio op  5 november 2017, 15:34
Quote:
Vergelijk het met een supermarkt.

Die ondernemer betaalt toch echt vanaf aanvang huur.

Ik gun je het succes of de barterdeal, maar voor een aanloopprobleem zul je toch echt een oplossing moeten vinden. Misschien wel anders dan deze die je nu ingedachte hebt.

Zolang het niet loopt, kun je hosting prima zelf financieren. Een commerciële partij gaat daar echt zijn goedbetaalde engineers niet op zetten.

Zijn er hostingbedrijven en telco's die goede doelen gratis faciliteren?

Groet,

Highio

De start zal waarschijnlijk ook echt wel vanaf de huidige VPS gaan gebeuren, ik wil qua hosting in ieder geval altijd goed bereikbaar zijn voor de klant, het liefst door de infrastructuur op voorhand op orde te hebben zodat schaalbaarheid geen probleem is.
Je hoeft maar net de juiste partner tegen het lijf te lopen welke op dit moment plek / zin / tijd en een klein beetje kapitaal heeft om in te stappen.
Niks is zo ergerlijk als aan je eigen succes ten onder gaan... het zou je maar gebeuren... je hebt binnen een maand al meteen een serverrack nodig, en moet je klanten een (halve) dag een pagina tonen dat de site niet bereikbaar is omdat je een nieuw serverpark aan het inrichten bent.
Dat kost hoe dan ook (potentiële) klanten.
Het kan hard gaan in deze tak van sport, vandaar mijn zoektocht.
Zoals zichtbaar ben ik er niet uniek in, al mis ik vooralsnog de connecties om hiermee aan de slag te kunnen.

Met de meest vriendelijke groeten op voorraad,

Ed
DaMedia
Printing on demand, mailingen, databases, loten
Legend

« DaMedia Antwoord #17 Gepost op: 5 november 2017, 15:50 »

Quote:
Ondanks dat het programma welke dit gaat mogelijk maken, redelijk uniek is in zijn soort, zie ik de concurrentie vrolijk draaien op een heel erg groot server imperium.

Quote:
De softwarebouwer van dit script is al decennia actief met deze software, welke tevens voorzien is van een IOS en Android app, en heeft de software al aan honderden bedrijven verkocht.

Als de software al bij diverse partijen draait wat maakt jouw input dan zo uniek dat je duizenden gebruikers denkt te krijgen en daarvoor enorme servers nodig hebt?

StinkendArm
Newbee

« StinkendArm Antwoord #18 Gepost op: 5 november 2017, 15:51 »

Er zijn zeker hostingbedrijven die goede doelen doen sponsoren.
Al denk ik niet dat hetgeen ik voor ogen heb onder de noemer 'goed doel' gaat vallen.

Ed
StinkendArm
Newbee

« StinkendArm Antwoord #19 Gepost op: 5 november 2017, 15:55 »

Quote : DaMedia op  5 november 2017, 15:50
Quote:
Ondanks dat het programma welke dit gaat mogelijk maken, redelijk uniek is in zijn soort, zie ik de concurrentie vrolijk draaien op een heel erg groot server imperium.

Quote:
De softwarebouwer van dit script is al decennia actief met deze software, welke tevens voorzien is van een IOS en Android app, en heeft de software al aan honderden bedrijven verkocht.

Als de software al bij diverse partijen draait wat maakt jouw input dan zo uniek dat je duizenden gebruikers denkt te krijgen en daarvoor enorme servers nodig hebt?

Prijs welke de klant gaat betalen voor de dienst, kwaliteit van het script, en de mogelijkheden van de software.
Mensen in mijn omgeving welke een eerlijke mening hebben zijn erg enthousiast over hetgeen ik hun al getoond heb.
Een dergelijk script bestaat in Nederland nog niet en geeft meteen een leuke uitbreiding van wat er tot op heden door alle concurrentie wordt aangeboden als het gaat om social netwerken / daten.
Dat gecombineerd met niet tenenkrommende prijzen voor de dienst, en daardoor een hoog gebruikers aantal (mensen betalen nou eenmaal het liefst zo min mogelijk), maakt het de kans reëel dat dit een kans van slagen heeft om door te gaan breken.

Ed
Peter Bonjernoor
Webdeveloper
Retired Mod
Legend

Re: Creatief geld maken... kan dat? 2 reuzen
« Peter Bonjernoor Antwoord #20 Gepost op: 5 november 2017, 16:46 »

Quote : StinkendArm op  5 november 2017, 15:02
Ik kan in herhaling blijven vallen, en zal dat nog 1x doen.
Ik zoek geen gratis hosting!

Je zoekt geen gratis hosting, maar wel hosting waar je niet met euro's voor hoeft te betalen, maar met een banner. Duidelijk. Voor de rest van ons heet dat wel 'gratis', maar goed, wat jij wilt.

En tegen de tijd dat je dezelfde bezoekersaantallen hebt als Tweakers zou je dat ook best kunnen realiseren - aangenomen dat je bezoekers interesse in een hostingbedrijf hebben, dan. Voor veel bezoekers van Tweakers geldt dat wel, op Libelle.nl zou dat bijvoorbeeld totaal niet werken, en zal geen hoster daar willen adverteren in ruil voor een stel dure servers.

Tot die tijd gaat dat domweg niet lukken, en zul je er, net als iedereen, gewoon voor moeten betalen. Dat is ook allemaal best te doen - een beetje hoster kan er eenvoudig een server bijprikken als dat nodig is, zodat jij lekker ongeremd kan groeien. En tegen de tijd dat dat nodig is kun je dat ook prima betalen, als je verdienplan goed in elkaar zit.

Dus: stoppen met gerommel, zoek een fatsoenlijke hosting partij uit, huur een VPS om op te beginnen, en maak ons over een tijdje helemaal gek met de mooie verhalen van je daverende succes!   

Ward
ceo@storecore
Moderator

Re: Creatief geld maken... kan dat? 1 reus
« Ward Antwoord #21 Gepost op: 5 november 2017, 16:57 »

Je prioriteiten lijken verkeerd te liggen. Je eerste zorg is niet duizenden free-riders blij maken met een gratis dienst (op gratis servers), maar een paar honderd klanten zó enthousiast maken dat ze graag voor je toegevoegde waarde willen betalen.

Pagina's: 1 [2]  

Partners

HL wordt gefinancierd door

Volg ons