Van harte welkom op ons ondernemersforum

Vraag & antwoord, ervaringen & discussie, voor en door ondernemers.

(her)financiering garageboxen

Pagina's: [1]
Auteur  Onderwerp: (her)financiering garageboxen (1617 keer gelezen)
vraagje123
Newbee

(her)financiering garageboxen
« vraagje123 Gepost op: 12 november 2017, 12:11 »

Ik heb her en der in het land nieuwbouw-garageboxen gekocht (privé met eigen geld) t.b.v. verhuur. Investering zal einde jaar zo'n 200.000 euro zijn. Alle garageboxen zijn kadastraal ingeschreven en renderen bij verhuur 9%: De verhuur is uitbesteed en ook het innen van de verhuur penningen wordt voor mij gedaan.

Graag zou ik dit willen opschalen middels een lening van zeg 60% waarbij de boxen hypothecair worden verpand aan de geldverstrekker, alleen zegt mijn huisbank (Rabo) dat ze niet financieren bij verhuur.

Wie kent partijen die verhuurde boxen tegen aantrekkelijke voorwaarden (zeg 3-4% rente) en niet al te hoge afsluitkosten financieren?

Hans van den Bergh
Verrassend Gastvrije Ondernemer
Legend

Re: (her)financiering garageboxen
« Hans van den Bergh Antwoord #1 Gepost op: 12 november 2017, 12:40 »

Dus na een vraag aan alleen de huisbankier heb jij geen ideeën meer waar je verder nog een financiering zou kunnen krijgen?

Succes & Groet,
Hans van den Bergh
Horeca- & Recreatieondernemer Herberg De Witte Boerderij (& Het Lopster Veerhuis m.i.v. 01/03/'18) http://herbergdewitteboerderij.nl
Branko Collin
Webdeveloper
Legend

« Branko Collin Antwoord #2 Gepost op: 13 november 2017, 16:29 »

Wat Hans bedoelt is: wat heb je zelf verder gedaan om een geldverstrekker te vinden? Aan slechts één bank vragen is wat magertjes.

Front-end web developer.
Ron van der Kolk
Interim Manager
Legend

« Ron van der Kolk Antwoord #3 Gepost op: 13 november 2017, 16:36 »

Uit de forumregels, waarmee je bij het aanmaken van een account akkoord bent gegaan:

Quote:
Heb je zelf al moeite genomen? Laat zien dat je de moeite hebt gedaan om al zelf een antwoord op jouw vraag te vinden.

Maar misschien nog belangrijker:

Quote:
Wij hebben gekozen voor een scherpe focus op actief en innovatief ondernemerschap. Dit houdt in dat vragen buiten deze focus niet worden toegestaan en worden gesloten of verwijderd.

Je vraag lijkt een beleggings- danwel vermogensbeheer vraagstuk in privé en geen actieve onderneming.

Ward
ceo@storecore
Moderator

« Ward Antwoord #4 Gepost op: 13 november 2017, 18:02 »

Dit topic gaat op slot omdat beleggen in vastgoed en het herfinancieren van een vastgoedportefeuille inderdaad beide niet tot het domein van Higherlevel behoren.

Pagina's: [1]  

Partners

HL wordt gefinancierd door

Volg ons