Van harte welkom op ons ondernemersforum

Vraag & antwoord, ervaringen & discussie, voor en door ondernemers.

Aftrekposten inkomstenbelasting zonder urencriterium

Higherlevel.nl
  Financiering, juridische en fiscale zaken
  Fiscale zaken
  Aftrekposten inkomstenbelasting zonder urencriterium
Pagina's: 1 [2]
Auteur  Onderwerp: Aftrekposten inkomstenbelasting zonder urencriterium (2043 keer gelezen)
Cosara
Europhile
Legend

Re: Aftrekposten inkomstenbelasting zonder urencriterium
« Cosara Antwoord #15 Gepost op: 29 november 2017, 20:40 »

Quote : Robuxo op 29 november 2017, 17:48
Quote : Highio op 29 november 2017, 11:15
Drie tips: (1) Handboek Ondernemen lezen, (2) urenregistratie opstarten en (3) boekhouder inschakelen om de administratie te organiseren.

Ben je direct ondernemer in voltijd geworden?

Groet,

Highio

Nee ik ben parttimer en doe dit naast mijn baan.

Het is voor menigeen even wennen, maar ondernemen kent tegenwoordig vele gezichten.

Aannames benaderen zelden de werkelijkheid.   

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe
Netwerken: Het gaat erom wat je kan en wie jou kent.
Highio
Moderator

Re: Aftrekposten inkomstenbelasting zonder urencriterium
« Highio Antwoord #16 Gepost op: 29 november 2017, 20:43 »

Quote:
Nee ik ben parttimer en doe dit naast mijn baan.

Dat is op zich wel vermeldenswaardig in een openingsbericht wat luidt 'sinds oktober ben ik begonnen als ZZP'er' inclusief typo. Mijn aanname wordt (werd) gevoed door het benadrukken van het 'missen' van het urencriterium.

Tweede criterium verdient in algemene zin ook aandacht:

Quote:
U moet meer tijd besteden aan uw onderneming dan aan andere werkzaamheden (bijvoorbeeld in loondienst). Was u in 1 van de 5 voorafgaande jaren geen ondernemer? Dan hoeft u niet te voldoen aan deze voorwaarde.

Wennen is het verder niet, we hebben nl. allang een aantrekkelijke korting op de voltijds HL-contributie voor deeltijdondernemers (Nederland) of bijberoepers (België), maar die kan naar eigen inzicht facultatief aangevuld worden door de eerdergenoemde mmint winstverdrieminderaar.  

Mijn drie tips voor topic starter en andere startende (deeltijd)ondernemers met een soortgelijke vraagstelling blijven overigens voor de volle 100% van kracht.

Groet,

Highio
Pagina's: 1 [2]  

Partners

HL wordt gefinancierd door

Volg ons