BBQ ter afscheid bij opdrachtgever aftrekbaar?

Higherlevel.nl
  Financiering, juridische en fiscale zaken
  Fiscale zaken
Pagina's: [1]
Auteur  Onderwerp: BBQ ter afscheid bij opdrachtgever aftrekbaar? (541 keer gelezen)
yzy32
Newbee

« yzy32 Gepost op: 13 maart 2018, 09:44 »

Hi allen,

Ik verzorg binnenkort een BBQ bij een opdrachtgever (op locatie van diens bedrijf) bij wie ik geruime tijd aan een opdracht gewerkt heb. Ik vroeg me af of ik dit onder representatiekosten kan scharen en zodoende aftrekbaar is?
Branko Collin
Webdeveloper
Ambassadeur
Legend

Re: BBQ ter afscheid bij opdrachtgever aftrekbaar?
« Branko Collin Antwoord #1 Gepost op: 14 maart 2018, 11:28 »

Ik zie niet in waarom dit niet aftrekbaar zou zijn.

Waarom wil jij een BBQ organiseren voor een klant waarvoor je ophoudt te werken?

Front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.
yzy32
Newbee

« yzy32 Antwoord #2 Gepost op: 14 maart 2018, 11:40 »

Waarom niet? Op een goede manier afscheid nemen na lange samenwerking? Sluit niet uit dat ik ooit weer iets met ze doe
Cosara
Europhile
Legend

« Cosara Antwoord #3 Gepost op: 14 maart 2018, 12:24 »

Quote : yzy32 op 13 maart 2018, 09:44
Ik verzorg binnenkort een BBQ bij een opdrachtgever (op locatie van diens bedrijf) bij wie ik geruime tijd aan een opdracht gewerkt heb. Ik vroeg me af of ik dit onder representatiekosten kan scharen en zodoende aftrekbaar is?

Dat kan ... je kunt het met enige fantasie zelfs als een vorm van reclame zien.

Er zit wel een maar aan vast ... Voor de aftrekbaarheid van de BTW gelden voor zakenrelaties en hun personeel dezelfde regels als voor het eigen personeel.

zie ook:
Belastingdienst: Personeelsvoorzieningen, giften en relatiegeschenken.

en ook:
Overheid.nl: Besluit uitsluiting aftrek omzetbelasting 1968
Artikel 1, 1e lid, sub b. het geven van relatiegeschenken of het doen van andere giften aan degenen bij wie, indien aan hen ter zake omzetbelasting in rekening is of zou zijn gebracht, deze in het geheel niet of hoofdzakelijk niet voor aftrek in aanmerking komt of zou komen;

Aangezien het voor een BBQ gaat, zou de volgende uitzondering voor de BTW-aftrek in aanmerking komen.

"Drempelbedrag. De btw op uitgaven voor personeelsvoorzieningen, giften en relatiegeschenken is niet altijd aftrekbaar als voorbelasting. U kunt de btw over deze uitgaven alleen aftrekken als de uitgaven per begunstigde per jaar niet meer dan € 227 (exclusief btw) zijn."

Het moet toch wel erg bijzonder en duur vlees zijn om per persoon daar bovenuit te komen.

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe
Netwerken: Het gaat erom wat je kan en wie jou kent.
Pagina's: [1]  

Partners

HL wordt gefinancierd door

Volg ons