Bestelbus in persoonlijk bezit verhuren 19 cent per kilometer?

Higherlevel.nl
  Financiering, juridische en fiscale zaken
  Fiscale zaken
  Bestelbus in persoonlijk bezit verhuren 19 cent per kilometer?
Pagina's: 1 [2]
Auteur  Onderwerp: Bestelbus in persoonlijk bezit verhuren 19 cent per kilometer? (782 keer gelezen)
Norbert Bakker
Adviseur risicobeheer en verzekeringen
Moderator

Re: Bestelbus in persoonlijk bezit verhuren 19 cent per kilometer?
« Norbert Bakker Antwoord #15 Gepost op: 10 juli 2018, 22:36 »

Quote:
en de activiteiten van mijn bedrijf zijn veranderd van programmeur in autoverhuur.

Ik ga er gewoon vanuit dat dit mogelijk moet zijn.

Het is wellicht mogelijk, alleen niet via Snappcar: commerciële verhuur is uitdrukkelijk uitgesloten, en de verzekering van Snappcar biedt er ook heel specifiek geen dekking voor.
(Artikel 5.4 van deze Algemene Voorwaarden)

Concreet: stel je doet alsof je neus bloedt en je doet het tóch (zonder Snappcar en diens verzekeraar te informeren dat je deze verhuuractiviteiteit bedrijfsmatig uitvoert), dan komt de aap bij de eerste de beste grote WA-of Casco schade uit de mouw: want dan wordt op basis van jouw persoonsgegevens de Eenmanszaak en KvK info gevonden en is er geen dekking.

Kortom: ga je je auto als bedrijfsactitiveit verhuren, dan zul je dat buiten Snappcar om moeten doen. De grote uitdaging is dan het vinden van een verzekering, en daarvoor zul je vermoedelijk alleen bij de Vereende terecht kunnen

B2Bsure, de verzekeringsadviseur nieuwe stijl

Mijn nieuwste Blog: Verzuim verzekeren wordt duurder; kijken naar alternatieven loont
shoptillyoudrop
Legend

« shoptillyoudrop Antwoord #16 Gepost op: 10 juli 2018, 22:37 »

Quote : newbee-zzp op 10 juli 2018, 19:11
Het komt er dus een beetje op neer dat ik enkel een professionele boekhouder hierover een vraag zou kunnen stellen?

Voor dit soort situaties - wanneer je dus wil weten hoe je het beste met jouw specifieke feiten en omstandigheden om moet gaan - heb je adviesbureaus die kijken naar 'jouw geval' en een mening/advies geven over wat je het 'beste kan doen', zeg maar.
En nog veel belangrijker (althans dat vind ik): jouw keuzes verdedigen als ooit de belastingdienst andere meningen heeft of probeert 'door te drukken'.

Dat is uiteraard maatwerk en niet iets waar iemand op een forum roept van "Het zit zus en zo in jouw geval!".
Daar heb je niet heel veel aan, mocht je ooit jouw standpunten moeten verdedigen.

Of dat nou een "professionele boekhouder" (wat dat nou precies moet zijn trouwens...) is, of een andere deskundige, is vers twee.
Je hebt een boel slechte en ook goed adviseurs/intermediairs/professionals/deskundigen e.d. die actief zijn.
Misschien ken je iemand via-via? Dat wil wel eens helpen.

"What, me worry?"
RT
Legend

« RT Antwoord #17 Gepost op: 11 juli 2018, 07:51 »

Even resumerend, jij hebt als particulier een auto die je graag zou willen verhuren om de vaste lasten van die auto te drukken. Hoezo is dit een ondernemersvraag?

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid
Norbert Bakker
Adviseur risicobeheer en verzekeringen
Moderator

« Norbert Bakker Antwoord #18 Gepost op: 11 juli 2018, 08:07 »

Quote : RT op 11 juli 2018, 07:51
Even resumerend, jij hebt als particulier een auto die je graag zou willen verhuren om de vaste lasten van die auto te drukken. Hoezo is dit een ondernemersvraag?

omdat hij het via een U-bocht toch zakelijk wil doen via zijn eenmanszaak (oa voor de lagere MRB) met activiteit autoverhuur ; hetgeen echter bijt met de voorwaarden van Snappcar.

Verder resumerend: wat vraagsteller wil (voordelen van ondernemerschap én particulier eigendom combineren) is niet verenigbaar met (belasting)wetgeving en (huur- en verzekerings)voorwaarden.

B2Bsure, de verzekeringsadviseur nieuwe stijl

Mijn nieuwste Blog: Verzuim verzekeren wordt duurder; kijken naar alternatieven loont
RT
Legend

« RT Antwoord #19 Gepost op: 11 juli 2018, 08:15 »

Quote : Norbert Bakker op 11 juli 2018, 08:07
Quote : RT op 11 juli 2018, 07:51

omdat hij het via een U-bocht toch zakelijk wil doen via zijn eenmanszaak (oa voor de lagere MRB) met activiteit autoverhuur ; hetgeen echter bijt met de voorwaarden van Snappcar.

Ahja, een "autoverhuurbedrijf" beginnen om de kosten van je (prive) auto te drukken, als dat geen innovatief ondernemerschap is...

Mijn tip aan TS is: verkoop je busje, en voor die keer dat je gaat verhuizen huur je iets bij Borent.

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid
Pagina's: 1 [2]  

Partners

HL wordt gefinancierd door

Volg ons