Van harte welkom op ons ondernemersforum

Vraag & antwoord, ervaringen & discussie, voor en door ondernemers.

btw op samples

Pagina's: 1 [2]
Auteur  Onderwerp: btw op samples (1243 keer gelezen)
TwaBla
Legend

Re: btw op samples
« TwaBla Antwoord #15 Gepost op: 11 oktober 2017, 21:15 »

Quote : Benm op 11 oktober 2017, 15:55
Maar stuur je iemand pakweg een smartphone van 700 euro om een review te plaatsen waarbij diegene de telefoon mag houden dan zie ik wel een vorm van betaling in natura...

Het was iets van geringe waarde...

Maar zelfs als het meer waarde zou vertegenwoordigen: wat dan nog? Dat heef toch geen invloed op je BTW. Je koopt honderd stuks in en je verkoopt een iets lager aantal tegen een veel hogere prijs. De rest is breuk of shrinkage of proefexemplaar of wat-dan-ook. Een voorraadmutatie, iets op de balans, maar voor de omzet en dus BTW maakt het niks uit.

De donkere kant van Dick Bruna. Kunsthal half-maart/half-augustus Zie de kracht van grafisch ontwerp.
Benm
Moderator

« Benm Antwoord #16 Gepost op: 12 oktober 2017, 01:25 »

Dat is ook wel weer een punt, wellicht heeft de ontvanger ervan eerder de plicht het op te geven als inkomsten uit overige werkzaamheden of iets dergelijks.

Voor de verzender is het niet zo'n probleem, in ieder geval niet als het niet dusdanig duur is dat je het over meerdere jaren moet afschrijven of iets dergelijks. Qua btw maakt het niets uit of je goederen weggeeft, bij het vuilnis zet, vernietigd etc, alleen als je ze wederverkoopt moet je daar btw over rekenen die je het kwartaal daarna weer terug krijgt.

Bij zo'n sample maakt het niets uit, en ik denk eigenlijk ook niet dat het wat uitmaakt als pakweg een supermarkt een ton voorraad weggeeft aan een voedselbank omdat de houdbaarheidsdatum bijna verlopen is.

miri
Newbee

« miri Antwoord #17 Gepost op: 13 oktober 2017, 15:53 »

Bedankt voor alle feedback!!

Mag ik vragen of er NL accountants op deze blog zitten waarop ik (betaald uiteraard) beroep zou kunnen doen voor verdere vragen? (ik heb zo'n sterk voorgevoel dat er nog gaan volgen)
miri
Newbee

« miri Antwoord #18 Gepost op: 13 oktober 2017, 15:55 »

Het gaat in dit geval over een verbruiksgoed, voeding van slechts enkele euro's per item...
Pagina's: 1 [2]  

Partners

HL wordt gefinancierd door

Volg ons