Van harte welkom op ons ondernemersforum

In Memoriam : Peter Bonjernoor  Ter nagedachtenis aan hem, heffen we het glas. Ben je daar ook bij?

Deel van privépand huren van ouders voor KvK-vestigingsadres van bv

Higherlevel.nl
  Financiering, juridische en fiscale zaken
  Fiscale zaken
Pagina's: [1]
Auteur  Onderwerp: Deel van privépand huren van ouders voor KvK-vestigingsadres van bv (121 keer gelezen)
PeterPaul23
Newbee

« PeterPaul23 Gepost op: 16 april 2018, 08:10 »

Hallo

Mijn ouders bezitten prive een pand van zo'n 1000 vierkante meter. Nu wil ik een klein gedeelte van dit pand (zo'n 30 vierkante meter) gebruiken om dit als adres voor mijn BV bij de KVK in te schrijven.

Ik mag deze ruimte gewoon gratis van mijn ouders gebruiken. Echter om dit als adres bij de KVK in te schrijven moet ik een huurovereenkomst laten zien.

Moet ik nu een huurovereenkomst opstellen, die ook nog voldoet aan een reeel bedrag (dus niet niet huren voor 10 euro per maand) om mijn BV op dit adres in te schrijven bij de KVK? Of kan ik een overeenkomst opstellen waarin mijn ouders toestemming geven dat ik 30 vierkante meter van dit pand gratis mag gebruiken voor mijn BV?

Alvast bedankt

[Titel aangescherpt.]
« Laatste verandering: 16 april 2018, 08:21 door Ward »
Ron van der Kolk
Interim Manager
Ambassadeur
Legend

Re: Deel van privépand huren van ouders voor KvK-vestigingsadres van bv
« Ron van der Kolk Antwoord #1 Gepost op: 16 april 2018, 10:33 »

Quote : PeterPaul23 op 16 april 2018, 08:10
Ik mag deze ruimte gewoon gratis van mijn ouders gebruiken.

Ik voeg er nog een vraag aan toe: als je 30m2 kantoorruimte om niet mag gebruiken, is dat fiscaal dan niet te zien als schenking ter waarde van een marktconforme huurprijs, met eventueel fiscale consequenties?

Hermes Ratgers
Ondernemersboek houder opgegroeid in de fastfoodsector
Legend

Re: Deel van privépand huren van ouders voor KvK-vestigingsadres van bv
« Hermes Ratgers Antwoord #2 Gepost op: 16 april 2018, 10:39 »

Stel een document op dat de eigenaar van het pand toestemt met het feit dat de BV wordt ingeschreven op het adres.

Een huurovereenkomst of dergelijks kan alleen maar fiscale gevolgen hebben (zeker als je daarin ook nog een aantal meters benoemt).

Zie het net als de gemeentelijke inschrijving, als je partner bij je in komt wonen moet je ook mee om toestemming te verlenen dat je partner zich inschrijft op jouw adres.

Met vriendelijke groet,
Hermes Ratgers
Pagina's: [1]  

Partners

HL wordt gefinancierd door

Volg ons