Kilometervergoeding van holding of werkmaatschappij?

Higherlevel.nl
  Financiering, juridische en fiscale zaken
  Fiscale zaken
Pagina's: [1]
Auteur  Onderwerp: Kilometervergoeding van holding of werkmaatschappij? (649 keer gelezen)
CBW
Junior

« CBW Gepost op: 13 maart 2018, 13:36 »

Ik heb een werk BV en een holding. Ik ben in dienst van de holding.
Op dit moment gebruik ik mijn privé auto in mijn werk BV voor woon/werk verkeer naar de klant en hiervoor wil ik een kilometervergoeding in rekening brengen. Moet ik voor deze kilometervergoeding privé eerst een declaratie indienen bij de holding waarna de holding deze kosten doorberekend aan de werk BV?
« Laatste verandering: 13 maart 2018, 14:20 door Roel J »
TwaBla
Raad van Advies
Legend

Re: Kilometervergoeding van holding of werkmaatschappij?
« TwaBla Antwoord #1 Gepost op: 13 maart 2018, 13:43 »

Wat is de route van jouw salaris?

Klant -> werk BV -> holding -> salaris....

<titel verduidelijkt>

Dactylus, dactylus...
Olleke bolleke, eenmaal vijf regels
die rijmen aan het slot.
Kreet, thema, één woord met zeslettergretigheid.
Moeilijk te maken, maar wat een genot.
CBW
Junior

« CBW Antwoord #2 Gepost op: 13 maart 2018, 13:51 »

Quote : TwaBla op 13 maart 2018, 13:43
Wat is de route van jouw salaris?

Klant -> werk BV -> holding -> salaris....

<titel verduidelijkt>

Dat is inderdaad de route van mijn salaris
Roel J
Organisatie HL Dag
Moderator

« Roel J Antwoord #3 Gepost op: 13 maart 2018, 14:20 »

Belastingvrije vergoeding van de 19cent aan prive is alleen tussen jou en de holding. Ik zou daar gewoon je kilometers declaren en je kunt eventueel bekijken of je ook zou kunnen werken met een vast reiskosten vergoeding per maand.

Met je werk bv zou ik denk ik sowieso kiezen voor een vast bedrag per maand in de managementfee voor reiskosten. Je hebt vast wel een beeld van hoeveel je elke maand/jaar voor de zaak rijd.
Een vast bedrag van 1/12 van de jaar km is administratief eenvoudiger dan elke keer declaraties maken.
En je mag tussen de holding en werk bv zelf een prijs bepalen, dat hoeft niet gebaseerd te zijn op 19 cent per kilometer, dit is gewoon een commerciële afspraak.

CBW
Junior

« CBW Antwoord #4 Gepost op: 13 maart 2018, 14:27 »

Quote : Roel J op 13 maart 2018, 14:20
Belastingvrije vergoeding van de 19cent aan prive is alleen tussen jou en de holding. Ik zou daar gewoon je kilometers declaren en je kunt eventueel bekijken of je ook zou kunnen werken met een vast reiskosten vergoeding per maand.

Met je werk bv zou ik denk ik sowieso kiezen voor een vast bedrag per maand in de managementfee voor reiskosten. Je hebt vast wel een beeld van hoeveel je elke maand/jaar voor de zaak rijd.
Een vast bedrag van 1/12 van de jaar km is administratief eenvoudiger dan elke keer declaraties maken.
En je mag tussen de holding en werk bv zelf een prijs bepalen, dat hoeft niet gebaseerd te zijn op 19 cent per kilometer, dit is gewoon een commerciële afspraak.

Helemaal duidelijk! Dank je!
CBW
Junior

« CBW Antwoord #5 Gepost op: 20 maart 2018, 14:19 »

Nog even voor de duidelijkheid. Privé dien ik een declaratie in bij de holding voor de onbelaste km vergoeding en de holding stuurt een factuur naar de werk BV voor management fee (incl BTW)?
Dus alle onkosten die de DGA maakt (salaris, reiskosten etc) worden betaald aan de holding door de werk BV via managementfee?
Pagina's: [1]  

Partners

HL wordt gefinancierd door

Volg ons