Kosten werkruimte

Pagina's: [1]
Auteur  Onderwerp: Kosten werkruimte (1910 keer gelezen)
Handelsonderneming
Junior

Kosten werkruimte
« Handelsonderneming Gepost op: 16 november 2017, 15:00 »

Hallo Allemaal,
Het volgende is er gaande; Heb een woonwinkel pand prive aangeschaft. Gebruik het winkel gedeelte als werk (grotendeels administratie/ telefoneren mailen) en opslagruimte en ook ontvang ik er zo nu en dan een klant met een bakje koffie... Verder doe ik mijn werk "onderweg" daar ik een handelsonderneming heb en een redelijk % verkocht word vanaf de foto (mail en/of whatsapp). Gas/ water/ licht opstalverzekering is niet apart, maar gebruik ik dus ook deels voor mijn zaak. Hoe kan ik hier wat van "terug zien" / als kosten boeken ZONDER dat ik het woonwinkel pand (deels-) op de balans zet? Overigens woon ik zelf in het woon gedeelte..
vrgr. En bedankt!
4711
Legend

Re: Kosten werkruimte
« 4711 Antwoord #1 Gepost op: 16 november 2017, 17:51 »

Quote : Handelsonderneming op 16 november 2017, 15:00
Hoe kan ik hier wat van "terug zien" / als kosten boeken ZONDER dat ik het woonwinkel pand (deels-) op de balans zet?

Als je dit als keuzevermogen ziet en je hebt er voor gekozen om een label "privé" erop te plakken (en dat is wat ik uit je verhaal lees), dan:
Niets volgens mij.

Want je hebt (neem ik aan) dan een eenmanszaak en een eigen woning waar je in werkt. Dus dan geen kostenaftrek voor je eenmanszaak (althans zou ik niet zo 1-2-3 kunnen bedenken wat).
Daar staat dan weer tegenover dat een toekomstige winst op je woning onbelast is.

Handelsonderneming
Junior

Re: Kosten werkruimte
« Handelsonderneming Antwoord #2 Gepost op: 17 november 2017, 19:20 »

Bedankt voor je reactie .... Iemand anders nog ideeën ??
Pagina's: [1]  

Partners

HL wordt gefinancierd door

Volg ons