Mijn eigen V.O.F. factureren met mijn eenmanszaak voor BTW korting?

Higherlevel.nl
  Financiering, juridische en fiscale zaken
  Fiscale zaken
  Mijn eigen V.O.F. factureren met mijn eenmanszaak voor BTW korting?
Pagina's: 1 [2]
Auteur  Onderwerp: Mijn eigen V.O.F. factureren met mijn eenmanszaak voor BTW korting? (1212 keer gelezen)
Cosara
Europhile
Legend

Re: Mijn eigen V.O.F. factureren met mijn eenmanszaak voor BTW korting?
« Cosara Antwoord #15 Gepost op: 7 november 2017, 12:57 »

Quote : proefkonijn op  7 november 2017, 09:28
Ik dacht dat ik hierdoor met mijn eenmanszaak gewoon gebruik kon blijven maken van de KOR waardoor ik de BTW niet af hoef te dragen. Dat zou het fiscale voordeel zijn dan.

U verlaagt daarmee winst van de VOF en verhoogt middels de KOR de winst van uw eenmanszaak. Het bedrag van de KOR moet u in de Winst- en Verliesrekening van de Eenmanszaak opnemen.

U betaald inkomstenbelasting over het totaal van uw winstaandeel in de VOF en uw inkomsten in de Eenmanszaak. De een wat lager en de ander wat hoger.

Het verschil in belasting zal marginaal zijn, maar dat kunt u pas uitrekenen als de concrete cijfers van de VOF en de Eenmanszaak bekend zijn.

Om het maximale voordeel te kunnen behalen mag u met uw eenmanszaak niet meer dan € 1.345 btw in rekening brengen, oftewel € 6404 netto, al dan niet verdeeld over 1, 2 of 3 opdrachtgevers.

Zou het niet veel lucratiever zijn om meer te focussen  - vergeef mij de woordspeling - op uw werkzaamheden in de VOF?

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe
Netwerken: Het gaat erom wat je kan en wie jou kent.
proefkonijn
Junior

Re: Mijn eigen V.O.F. factureren met mijn eenmanszaak voor BTW korting?
« proefkonijn Antwoord #16 Gepost op: 7 november 2017, 15:34 »

Bedankt allemaal voor de reacties!   Ik weet genoeg
Pagina's: 1 [2]  

Partners

HL wordt gefinancierd door

Volg ons