Van harte welkom op ons ondernemersforum

Vraag & antwoord, ervaringen & discussie, voor en door ondernemers.

Privé uitgave per ongeluk met zakelijk creditcard betaald

Higherlevel.nl
  Financiering, juridische en fiscale zaken
  Fiscale zaken
Pagina's: [1]
Auteur  Onderwerp: Privé uitgave per ongeluk met zakelijk creditcard betaald (1017 keer gelezen)
Theo
Senior

« Theo Gepost op: 27 oktober 2017, 21:16 »

Een specifieke kwestie waar ik zo gauw geen concreet antwoord op kon vinden:

Ik heb een privé uitgave (van € 7,81) met de zakelijke creditcard van mijn eenmanszaak betaald. Ik heb dus nu ook een post van € 7,81 (waar geen factuur van is) in MoneyBird open staan (want: via de zakelijke creditcard afgeschreven van mijn zakelijke bankrekening) waarvan ik niet weet wat ik daar invul.

Hoe verwerk ik dit? Moet ik een betaling van € 7,81 van mijn privé rekening naar mijn zakelijke rekening doen (zo ja, onder welke vermelding dan)? Wat voor 'boekhoud categorie' boek ik dan zowel die onterecht zakelijke betaalde € 7,81 als de teruggestorte € 7,81 onder? Of kan ik deze boeking (omdat het om zo'n klein bedrag gaat en het om een eenmanszaak gaat) gewoon wegboeken onder een soort 'foutjes' categorie? Of misschien een heel andere oplossing die ik nog niet ken?

Alvast enorm bedankt voor de hulp!

Automatische dagelijks website review toont 100+ SEO problemen en oplossingen | MonitorMore
Cosara
Europhile
Legend

Re: Privé uitgave per ongeluk met zakelijk creditcard betaald
« Cosara Antwoord #1 Gepost op: 27 oktober 2017, 21:46 »

Een 'foutjes' categorie bestaat wel maar die gaat meer over centen en niet zozeer over euro's.

Prive-opnamen boek je onder prive-opnamen. Hoe - contant, bankrekening, credit card - maakt in wezen niet zoveel uit.

Misschien is het handig als je zoekt met de woorden "Privé opnames en stortingen in de boekhouding"

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe
Netwerken: Het gaat erom wat je kan en wie jou kent.
Highio
Moderator

Re: Privé uitgave per ongeluk met zakelijk creditcard betaald
« Highio Antwoord #2 Gepost op: 27 oktober 2017, 22:11 »

Je kunt natuurlijk ook een privéstorting incl. BTW doen als dit jou een goed gevoel geeft.

Wat zijn nu de grootste bottlenecks voor conversie die je in het algemeen of in onze 'Wat vinden jullie van mijn...''-rubriek ziet?

Heb je een draai van ontwikkelaar naar reviewer gemaakt? Of doe je inmiddels beide?

Groet,

Highio
Theo
Senior

Re: Privé uitgave per ongeluk met zakelijk creditcard betaald 1 reus
« Theo Antwoord #3 Gepost op: 28 oktober 2017, 14:37 »

Hi Nedzhibe en Highio,

Enorm bedankt voor het advies! Ik heb de uitgave als 'Privé opname' geboekt. Blijkbaar zijn ook per ongeluk gemaakte privé opnames gewoon privé opnames  

@Highio: Ik heb er zojuist meteen maar weer eentje opgepakt in het 'Wat vinden jullie van mijn' deel. Zelf ben ik momenteel het ontwikkelen en reviewen weer steeds meer aan het combineren. In mijn nieuwste project MonitorMore maak ik dagelijks automatisch scans van websites om daarmee problemen te rapporteren (inclusief aanbevelingen). Work in progress!

Automatische dagelijks website review toont 100+ SEO problemen en oplossingen | MonitorMore
Pagina's: [1]  

Partners

HL wordt gefinancierd door

Volg ons