Vraag over toepassen KIA

Pagina's: [1]
Auteur  Onderwerp: Vraag over toepassen KIA (1304 keer gelezen)
EJVW
Junior

Vraag over toepassen KIA
« EJVW Gepost op: 28 oktober 2017, 08:55 »

Hallo,

Voor een klussenbedrijf koop ik met enige regelmaat gereedschap verdeeld over het jaar. Per stuk komen ze niet boven de ondergrens voor KIA, samen wel. Mag ik deze investeringen samennemen en daar KIA voor aanvragen? Of is het de bedoeling dat je per investering boven de ondergrens zit?

En een aanvullende vraag: kun je meerdere keren (dus voor meerdere investeringen) KIA aanvragen of moet je alles opsparen?
Joost Rietveld
Denarius Fiscaal- en Bedrijfsadvies
Moderator

Re: Vraag over toepassen KIA
« Joost Rietveld Antwoord #1 Gepost op: 28 oktober 2017, 09:17 »

Per stuk minimal 450 euro ex btw, tenzij de gereedschappen een samenhangend geheel vormen. Dan mag je optellen. Dat zie ik bij gereedschap niet zo snel gebeuren overigens. Alles boven de 450 per stuk tel je op per jaar. Kia komt aan de orde als je dan boven de 2300 euro zit.

Groet
Joost

Denarius Advies Fiscaal-juridisch adviseur: rechtsvormkeuze/-wijziging, samenwerkingsverbanden, bedrijfsoverdracht en exit-strategie: legal and tax

Denarius advies Linkedin
EJVW
Junior

« EJVW Antwoord #2 Gepost op: 28 oktober 2017, 10:46 »

Dag Joost,

Dank je wel voor je snelle reaktie. Is het de bedoeling dat je alles opspaart, of dat je (zodra je boven dat drempelbedrag bent) meerdere keren een aanvraag doet?
Lex van Roode
Legend

« Lex van Roode Antwoord #3 Gepost op: 28 oktober 2017, 11:07 »

Je hoeft geen aanvraag te doen.

Je vermeldt de betreffende bedragen na afloop van het jaar in (het zakelijk gedeelte van) de aangifte inkomstenbelasting. Je belastbare winst wordt dan automatisch verlaagd.

Lexicom Administratie & Belastingen - Haarlem - www.lexicom-administratie.nl
EJVW
Junior

« EJVW Antwoord #4 Gepost op: 28 oktober 2017, 11:16 »

Nog makkelijker! Ik dacht dat ik het apart moest aanvragen. Dank!
Pagina's: [1]  

Partners

HL wordt gefinancierd door

Volg ons