Bedrijf overzetten op naam van mijn vrouw

Pagina's: [1]
Auteur  Onderwerp: Bedrijf overzetten op naam van mijn vrouw (267 keer gelezen)
LEDT
Newbee

Bedrijf overzetten op naam van mijn vrouw
« LEDT Gepost op: 15 februari 2017, 16:54 »

Goede middag allemaal

Ik en mijn vrouw hebben een bedrijfje naast mijn en haar full time werk. Echter er is een conflict op de zaak en kans dat ik in de WW kom is groot. Niet door mijn toedoen gelukkig. Waarschijnlijk omdat ik teveel verdien bij mijn huidige bedrijf proberen ze mij op slinkse wijze te lozen na 21 jaar. Ook omdat ik een MBO diploma heb en nu alles op HBO niveau willen hebben,
Nu wil deze op mijn vrouw d'r naam laten zetten ook i.v.m. dat ik straks in de WW terecht kan komen en de winst jaarlijks van mijn WW af moet trekken.... ?

Iemand ervaring mee....

Groet Sybrand
« Laatste verandering: 15 februari 2017, 17:02 door Roel J »
Norbert Bakker
No risk, No fun
Moderator

Re: Bedrijf overzetten op naam van mijn vrouw
« Norbert Bakker Antwoord #1 Gepost op: 15 februari 2017, 17:19 »

@Sybrand: allereerst welkom op Higherlevel!

Kort gezegd: niet nodig, en zelfs onverstandig!
Niet je inkomsten maar je uren worden gekort op de WW uitkering en daarbij worden de uren die je nu al gemiddeld voor je bedrijf maak(te) vrijgesteld: die uren worden dus niet gekort op je WW

Zet je het bedrijf op haar naam terwijl je nog wel voor het bedrijf werkt geeft het onnodig problemen: ofwel er is dan sprake van een verkapt dienstverband of je bent gewoon nog ondernemer die de uren moet opgeven.

Vragen over risicobeheer of verzekeringen? Neem gerust contact met me op
Highio
Moderator

« Highio Antwoord #2 Gepost op: 15 februari 2017, 17:27 »

Welkom, als je een MBO-diploma hebt met 20 jaar werkervaring en een eigen onderneming mag ik hopen dat je zonder meer op HBO-niveau functioneert. Ik zou me daar niet minder door voelen!

Verder ben ik geen ervaringsdeskundige, maar ik lees hier dikwijls over ondernemers met geen of slechte urenadministratie en die wordt mogelijk wel relevant. Ik zou deze als advies dus goed (gaan) bijhouden en bij voorbaat een advocaat raadplegen aangaande het (dreigende) arbeidsconflict.

Groet,

Highio
Cosara
Europhile
Legend

« Cosara Antwoord #3 Gepost op: 15 februari 2017, 18:53 »

Quote : LEDT op 15 februari 2017, 16:54
Waarschijnlijk omdat ik teveel verdien bij mijn huidige bedrijf proberen ze mij op slinkse wijze te lozen na 21 jaar. Ook omdat ik een MBO diploma heb en nu alles op HBO niveau willen hebben

Ik denk dat het UWV dat niet zal accepteren. Er zal eerst een voorstel voor bijscholing op tafel komen, mocht dat inderdaad aan de orde zijn.

Voor meer informatie: Werknemer en ontslag

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe
Pagina's: [1]  

Partners

HL wordt gefinancierd door

Volg ons