Handelsnaam vastleggen

Pagina's: [1]
Auteur  Onderwerp: Handelsnaam vastleggen (224 keer gelezen)
Sjaan70
Newbee

Handelsnaam vastleggen
« Sjaan70 Gepost op: 12 oktober 2018, 08:34 »

Dag allen,

In de komende periode wil ik mij ontwikkelen cq bijscholen om op termijn mijn eigen bedrijf te starten. Een bedrijfsnaam heb ik al wel bedacht. Deze bestaat nog niet in het handelsregister, maar ik ben er huiverig voor dat een ander op hetzelfde idee komt. De domeinnaam wil ik alvast vastleggen, maar kan ik dit ook doen bij de kvk?

Ik beland volgende maand in de WW, zou dat gevolgen hebben?

Alvast dank voor de reacties!
TwaBla
Raad van Advies
Legend

Re: Handelsnaam vastleggen
« TwaBla Antwoord #1 Gepost op: 12 oktober 2018, 09:30 »

Er is een verzameltopic over merknamen, handelsnamen en domeinnamen. Daar moeten we misschien eens een frisse nieuwe versie van maken. Zouden we een bijzondere opdracht van kunnen maken voor een enthousiaste vrijwilliger.

Zie de WW als een kans. Misschien zijn er wel fondsen voor bij- of omscholing.   

Dactylus, dactylus...
Olleke bolleke, eenmaal vijf regels
die rijmen aan het slot.
Kreet, thema, één woord met zeslettergretigheid.
Moeilijk te maken, maar wat een genot.
Roel J
Moderator

« Roel J Antwoord #2 Gepost op: 12 oktober 2018, 09:37 »

Hallo sjaan,

Welkom op HL.

Het nu al registeren van de domeinnaam is een goed idee dan heb je die vast.
De handelsnaam is een andere kwestie om 2 redenen.
1. Inschrijven bij de KvK kan pas 2 weken voor je daadwerkelijke start van je onderneming
2. Bescherming van de handelsnaam ontstaat pas door (regelmatig) gebruik in het handelsverkeer.

Dat is de korte versie van waarom je niet zomaar een handelsnaam alvast kunt inschrijven.
in deze link kun je meer lezen over de handelsnaam
https://www.iusmentis.com/zakendoen/handelsnaam/

Je andere vraag over de WW is ook belangrijk.
Omdat je al zo snel in de ww komt en nog geen onderneming hebt zal als je eenmaal gaat starten kan dit ook weer 2 gevolgen hebben voor je uitkering
1. je kunt deelnemen aan de startersregeling waarbij er een vaste korting op je ww uitkering wordt toegepast maar je daarnaast gewoon kunt ondernemen.
2. Je valt niet onder de startersregeling, in dat geval worden de uren die je elke week aan je onderneming besteed structureel (voor altijd) gekort op je ww uitkering

Ook is de korte versie van de meestvoorkomende situaties met ww en ondernemerschap, de regels zijn soms wat ingewikkeld en bureaucratisch dus je moet goed overleggen met het UWV over de voorwaarden en de gevolgen voor je uitkering als je als ondernemer gaat starten terwijl je ook WW ontvangt.
hier een link waar je ook wat meer kunt lezen.
https://www.uwv.nl/particulieren/eigen-bedrijf-starten/starten-vanuit-ww-uitkering/ik-...
Highio
Moderator

« Highio Antwoord #3 Gepost op: 12 oktober 2018, 09:42 »

Sjaan70, wat is precies het idee met ontwikkelen cq bijscholen, of is dit omscholen?

Daar valt ook nog wel het e.e.a. over te zeggen om dit als werkzoekende of zelfstandig ondernemer te doen.

Groet,

Highio

HelikopterLandingsplaats...
Sjaan70
Newbee

« Sjaan70 Antwoord #4 Gepost op: 12 oktober 2018, 09:45 »

Bedankt voor de heldere uitleg!
Sjaan70
Newbee

« Sjaan70 Antwoord #5 Gepost op: 12 oktober 2018, 09:45 »

Het gaat om mezelf verder ontwikkelen en bijscholen om daarmee anderen bij te staan.
Pagina's: [1]  

Partners

HL wordt gefinancierd door

Volg ons