Klacht tegen boekhouder

Pagina's: 1 [2]
Auteur  Onderwerp: Klacht tegen boekhouder (2484 keer gelezen)
Cosara
Europhile
Legend

Re: Klacht tegen boekhouder
« Cosara Antwoord #15 Gepost op: 16 april 2018, 15:59 »

Quote : Maxn op 16 april 2018, 14:17
Quote : alyaz op 16 april 2018, 09:49
De offerte hebben wij toen mondeling besproken. Uiteindelijk hadden we afgesproken voor een vast tarief van €1200,- ex btw. Dit staat niet vast in een document maar wel in een email (zie: http://take.ms/LjWfk).

Er staat in je screenshot een plusminus. Da's dan juist geen harde prijsafspraak, maar een schatting...

In het tweede screenshot staat dat "alle andere zaken, zoals betalingsregelingen, voorlopige aanslagen, advies, boekenonderzoek etc etc is tegen een tarief van € 55,- per uur ex btw."

... dat plus/minus zal, met name door het advies, flink in de plus lopen.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe
Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.
StefanO
Bedrijfsovernam e, financiering en rendementverbet ering
Ambassadeur
Legend

« StefanO Antwoord #16 Gepost op: 16 april 2018, 16:02 »

Tja, vervelend is het wel. Er is overigens altijd wel iemand te vinden die goedkoper kan. En als de boefhouder zijn klanten blijft bestelen, dan zal zijn business wel snel opdrogen. Laat dat je troost zijn en zoek een ander die je wel vertrouwt. Maak daar heldere afspraken mee (op schrift).

Verder zou ik hem wel houden aan de 1200. Als je verder geen bijzondere dingen hebt gevraagd dan moet ie daar toch mee uit komen lijkt me.

EDIT: 55,- is helemaal geen raar bedrag voor een boekhouder volgens mij. Zou kijken naar specificatie van de besteedde uren. Wat is redelijk en wat niet? Waar heb je opdracht toe gegeven? Verder is het niet vreemd dat er een meter loopt als je bij hem aan tafel schuift. Je kunt ook niet verwachten dat het niets kost.

alyaz
Junior

« alyaz Antwoord #17 Gepost op: 16 april 2018, 16:57 »

Quote : Cosara op 16 april 2018, 15:59
Quote : Maxn op 16 april 2018, 14:17
Quote : alyaz op 16 april 2018, 09:49
De offerte hebben wij toen mondeling besproken. Uiteindelijk hadden we afgesproken voor een vast tarief van €1200,- ex btw. Dit staat niet vast in een document maar wel in een email (zie: http://take.ms/LjWfk).

Er staat in je screenshot een plusminus. Da's dan juist geen harde prijsafspraak, maar een schatting...

In het tweede screenshot staat dat "alle andere zaken, zoals betalingsregelingen, voorlopige aanslagen, advies, boekenonderzoek etc etc is tegen een tarief van € 55,- per uur ex btw."

... dat plus/minus zal, met name door het advies, flink in de plus lopen.

Misschien is dit een betere screenshot. http://take.ms/aZKyx
Branko Collin
Webdeveloper
Ambassadeur
Legend

« Branko Collin Antwoord #18 Gepost op: 16 april 2018, 17:16 »

Quote : alyaz op 16 april 2018, 16:57
Misschien is dit een betere screenshot.

In wat voor opzicht?

Front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.
kuifje
Octrooi- gemachtigde
Legend

« kuifje Antwoord #19 Gepost op: 16 april 2018, 17:36 »

Heel fijn Nederlands schrijft die boekhouder trouwens ook niet. Als dat een voorbeeld is van zijn algemene niveau en aandacht voor detail... pfff. Dan kun je er maar beter weg zijn.

Patenthuis voor alle octrooivragen.
alyaz
Junior

« alyaz Antwoord #20 Gepost op: 16 april 2018, 18:26 »

Quote : StefanO op 16 april 2018, 16:02
Tja, vervelend is het wel. Er is overigens altijd wel iemand te vinden die goedkoper kan. En als de boefhouder zijn klanten blijft bestelen, dan zal zijn business wel snel opdrogen. Laat dat je troost zijn en zoek een ander die je wel vertrouwt. Maak daar heldere afspraken mee (op schrift).

Verder zou ik hem wel houden aan de 1200. Als je verder geen bijzondere dingen hebt gevraagd dan moet ie daar toch mee uit komen lijkt me.

EDIT: 55,- is helemaal geen raar bedrag voor een boekhouder volgens mij. Zou kijken naar specificatie van de besteedde uren. Wat is redelijk en wat niet? Waar heb je opdracht toe gegeven? Verder is het niet vreemd dat er een meter loopt als je bij hem aan tafel schuift. Je kunt ook niet verwachten dat het niets kost.

Opzich ben ik niet kwaad over de prijs. Wat mij het meest irriteert is dat hij met extra kosten komt waar hij mij van te voren niet over inlicht en ik snap dat dit voor de meesten van jullie vanzelfsprekend is maar voor iemand die geen ervaring heeft met dit soort zaken kan dit best ingewikkeld zijn en vind ik dat de boekhouder hier best duidelijker mee mag zijn, zo vorm je een goede band met je klant die uiteindelijk voor meer klanten kan zorgen door mon op mond reclame.

Ook vind ik het heel gemeen hoe hij te werk gaat.

- Geen offerte sturen vooraf zodat hij gemakkelijk kan sjoemelen
- Stukken voor de omzet belasting aangiften niet op tijd controleren waardoor hij het nodig vindt om mij uit te nodigen voor een gesprek waar die weer wat centjes mee kan verdienen.
- Vervolgens een btw-suppletie moeten indienen waar die weer wat geld mee kan plukken.
- Niet uitleggen hoe hij dingen aangeleverd wil krijgen en als de klant hier vervolgens om vraagt kosten in rekening brengen.
- etc. etc.

Als je op deze manier de vertrouwen en geld van je klanten wilt bestelen dan zal je op een dag de verkeerde tegen komen die het misschien zelfs liever niet juridisch aan pakt. Ik zie dit in ieder geval als een grote les en ben blij dat ik niet al te veel schade lijdt.

Overigens zit ik inmiddels bij een nieuwe boekhouder die €300 goedkoper is en VEEL efficienter werkt. Wat een ongelofelijke opluchting!
alyaz
Junior

« alyaz Antwoord #21 Gepost op: 16 april 2018, 18:28 »

Quote : Branko Collin op 16 april 2018, 17:16

In wat voor opzicht?

Er wordt beweert dat het om Plus-minus €1200 gaat terwijl dit dus niet klopt. Hij heeft wel degelijk aangegeven dat het om een vast tarief van €1200 ex btw gaat.
Highio
Moderator

« Highio Antwoord #22 Gepost op: 16 april 2018, 18:34 »

Als de boekhouder voor het opbouwen van een klantrelatie zou gaan dan is een starterstarief of enige coulance in een eerste jaar niet uitzonderlijk, maar andersom moeten boekhouders ook hun boterham verdienen, zelfs als ze dit als bijbaan doen.

Vertel nu eens, hoe zit het nu feiltelijk met de jaarafronding en aanvang van het nieuwe jaar? Heb je daar vertrouwen in? Of heb je al betere afspraken met een nieuwe boekhouder kunnen maken? En hoe goed heb je je zelf al verdiept als (startende) ondernemer in administratie en belastingen om tenminste een prettige gesprekspartner te kunnen zijn? Het is mijn hobby of favoriete bezigheid ook niet, maar het hoort er wel bij.

Groet,

Highio

HelicopterLandingsplaats...
Elgusto
(Gebande gebruiker)
Junior

« Elgusto Antwoord #23 Gepost op: 16 april 2018, 19:50 »

Ik zou nu nog even niets betalen en overstappen naar andere fiscalist en boekhouder. Een goede kan meteen zien of een en ander goed is afgehandeld door Jouw huidige boekhouder. Indien er een zooitje van gemaakt is kan dat nog gevolgen hebben in de toekomst.

Ik vertrouwde de boel niet van mijn vorige fiscalist/boekhouder. Ik ben eerst naar een ander gegaan en wat bleek was dat ik diverse boetes had verbeurd, en ik op de blokkeringsregeling ben gezet door de Belastingdienst omdat mijn vorige boekhouder geen uitstel had aangevraagd waar dat nodig was. De vorige fiscalist was geregistreerd bij de officiële branchevereniging en tuchtrechtelijk verwijtbaar. Ik heb uiteindelijk deze persoon niets betaald. De Belastingdienst was begripvol en heeft goed meegewerkt.
Elgusto
(Gebande gebruiker)
Junior

« Elgusto Antwoord #24 Gepost op: 16 april 2018, 19:56 »

Quote : Highio op 16 april 2018, 13:10
Hamvraag lijkt me of er deze maand een acceptabele jaaraangifte ingediend kan worden en hoe een overdracht aan een andere boekhouder verloopt, want dit lijkt einde samenwerking met deze vertrouwensbasis. Aangifte omzetbelasting kwartaal 1 2018?

Groet,

Highio

Mijn nieuwe boekhouder had niets nodig van mijn vorige fiscalist/boekhouder. Ik had zelf alle stukken nog en ook kopieën. Die boekhouder zal wellicht je stukken achterhouden als je niet betaalt. Check of hij echt accountant is op www.nba.nl. Zo ja dan heb je mogelijkheid om klacht in te dienen.
Branko Collin
Webdeveloper
Ambassadeur
Legend

« Branko Collin Antwoord #25 Gepost op: 16 april 2018, 23:38 »

Quote : alyaz op 16 april 2018, 18:28
Quote : Branko Collin op 16 april 2018, 17:16

In wat voor opzicht?

Er wordt beweert dat het om Plus-minus €1200 gaat terwijl dit dus niet klopt. Hij heeft wel degelijk aangegeven dat het om een vast tarief van €1200 ex btw gaat.

Ah, was me niet meteen duidelijk dat die van hem afkwam. Ja, lijkt me ondanks het gebrekkige Nederlands redelijk duidelijk.

Front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.
StefanO
Bedrijfsovernam e, financiering en rendementverbet ering
Ambassadeur
Legend

« StefanO Antwoord #26 Gepost op: 18 april 2018, 01:59 »

Ik kan me het gevoel van onbehagen wel voorstellen. Zeker wanneer je nieuw bent met de materie is het wel aardig dat je boekhouder investeert in de relatie. Dat deed deze boekhouder dus niet. Geen idee of hij je bewust als melkkoe gebruikt, maar die indruk heeft hij wel gewekt. En daardoor is hij je nu kwijt.

Zie de extra kosten maar als leergeld. Je hebt nu een goede te pakken! Soms moet je eerst ervaren hoe het niet moet om een juiste keuze te kunnen maken. You win some, you learn some.

Pagina's: 1 [2]  

Partners

HL wordt gefinancierd door

Volg ons