Toevoeging bedrijfsnaam & Zn

Pagina's: [1]
Auteur  Onderwerp: Toevoeging bedrijfsnaam & Zn (193 keer gelezen)
Limerik
Junior

Toevoeging bedrijfsnaam & Zn
« Limerik Gepost op: 12 juni 2018, 22:24 »

Leden,

Mag je aan jouw bedrijfsnaam de toevoeging & Zn doen? Ik vind dit mooi traditioneel overkomen = straalt degelijkheid uit.

Daarnaast hebben wij ook redelijk wat vader en zoon combinaties binnen ons team werken.

Dus dan krijgen wij LIMERIK & Zn

Bedankt.
Roel J
Organisatie HL Dag
Moderator

Re: Toevoeging bedrijfsnaam & Zn
« Roel J Antwoord #1 Gepost op: 12 juni 2018, 22:33 »

nee dat kan niet zomaar.. via je bedrijfsnaam mag je je niet anders voordoen dan wat je bent een eenmanszaak met de naam & partners (bijv omdat je je werknemers als partners ziet) voor &zn zal het zelfde gelden als er geen zonen mede eigenaar zijn.

edit: kijk ook eens naar de handelswet art 3 en 4
http://wetten.overheid.nl/BWBR0001906/2017-09-01
Patrick Keizer
Legend

« Patrick Keizer Antwoord #2 Gepost op: 12 juni 2018, 22:50 »

Bij mijn eerste inschrijving, in 2006, heb ik ter goedertrouw mijn eenmanszaak ingeschreven als Keizer & Co... (geïnspireerd door ouderwetse namen). Jaren daarna kreeg ik bij het toevoegen van een handelsnaam te horen, dat men die naam niet had mogen toestaan. In januari 2014 heb ik de naam veranderd naar Ketchup Media. Dus wat ik wil zeggen is dit: het mag niet, maar ik heb destijds geluk gehad.

Ward
ceo@storecore
Moderator

« Ward Antwoord #3 Gepost op: 13 juni 2018, 08:49 »

Zo hoorde ik ook eens dat iemand een tweemans-VoF in het Handelsregister wilde laten inschrijven met de toevoeging Groep. Dat vond de Kamer van Koophandel geen goed idee: twee is geen groep.

Quote:
Je mag je niet groter of anders voordoen dan je bent. Heb je bijvoorbeeld een eenmanszaak, dan mag je niet de naam Jansen & partners gebruiken. Dan lijkt het of er meerdere eigenaren zijn.

Uit: Bedrijfsnaam kiezen

Wel jammer trouwens: je mag kennelijk ook geen hashtag met het hekje # in een handelsnaam voeren.  

Highio
Moderator

« Highio Antwoord #4 Gepost op: 13 juni 2018, 09:01 »

Misschien denken in de richting van een familiebedrijf of leerwerkbedrijf? Er zijn vast wel passende sociale labels van toepassing of communicatiemogelijkheden die ongeveer hetzelfde qua uitstraling bereiken. Vaderzoonbedrijf, vaderzoonwerkkoppels etc. zonder kennisname van jullie branche...

Groet,

Highio

Pagina's: [1]  

Partners

HL wordt gefinancierd door

Volg ons