Van harte welkom op ons ondernemersforum

Vraag & antwoord, ervaringen & discussie, voor en door ondernemers.

Eenmanszaak > verhuizen naar het buitenland > BV oprichten?

Higherlevel.nl
  Financiering, juridische en fiscale zaken
  Rechtsvormen, vennootschaps- en ondernemingsrecht
  Eenmanszaak > verhuizen naar het buitenland > BV oprichten?
Pagina's: 1 [2]
Auteur  Onderwerp: Eenmanszaak > verhuizen naar het buitenland > BV oprichten? (10555 keer gelezen)
Branko Collin
Webdeveloper
Legend

Re: Eenmanszaak > verhuizen naar het buitenland > BV oprichten?
« Branko Collin Antwoord #15 Gepost op: 1 maart 2017, 13:38 »

Quote : Naar Curacao op 28 februari 2017, 05:56
Mijn vraag: Hoe kan ik de B.V. waarvan ik nu de enigste directeur ben in Nederland houden?
Hierboven lees ik dat als het bestuur verhuis te B.V. automatisch mee verhuist en dat betekend afrekenen met de fiscus.
Kan ik een locale directeur aanstellen die praktisch niets doet?
Een soort van brievenbus B.V. in Nederland?

Er zijn duizenden buitenlandse multinationals die dat precies zo doen, dus waarom jij dat niet zou kunnen, zou ik niet weten. (Al heb ik soms de indruk dat, als je maar geld genoeg hebt, de wet opeens over een soort rubberen eigenschap beschikt die hij niet tegenover jou en mij heeft.) Je zou het een fiscalist kunnen vragen.

Front-end web developer.
AmsterdamJoe
Newbee

Re: Eenmanszaak > verhuizen naar het buitenland > BV oprichten?
« AmsterdamJoe Antwoord #16 Gepost op: 19 november 2017, 18:23 »

Yes, there is a solution to prevent it. It is possible to let your company(B.V, not sure how it applies to eenmanzak) run in Netherlands (when you are the sole director and you live abroad) with a trust company in Netherlands. A trust company(trust services) manages it for you. It might cost 3200 euro per year or so. Now, if you still manage the company from abroad(through the trust company) then that violates the trust company purpose. So you would need to dig deeper how that works. There are specific rules set up for that.
Pagina's: 1 [2]  

Partners

HL wordt gefinancierd door

Volg ons