Op het eerste gezicht plausibele e-mails, maar toch...?

Higherlevel.nl
  Bedrijfsstrategie, ondernemingsplannen en bedrijfsprocessen
  Automatisering en internet
  Op het eerste gezicht plausibele e-mails, maar toch...?
Pagina's: 1 ... 17 18 [19]
Auteur  Onderwerp: Op het eerste gezicht plausibele e-mails, maar toch...? (15884 keer gelezen)
realist
Legend

Re: Op het eerste gezicht plausibele e-mails, maar toch...?
« realist Antwoord #270 Gepost op: 31 december 2016, 12:51 »

Quote : Jeroen A op 31 december 2016, 11:30
Hier inderdaad ook weer mail.
In tijden zien we geen lijn terug

Echt helemaal geen lijn?
- ook voor 07.00 uur?
- ook na 24.00 uur?
- ook of juist op weekenddagen?
- komen ze geclusterd of steeds met regelmatige tussenpozen?
- ook vergeleken met de tijden van andere gedupeerden?

"We" hebben ooit eens, op een geheel ander forum, iemand ontmaskerd die alleen onder werktijd postte.
De tussentijd van 2-3 weken hier doet bijvoorbeeld vermoeden dat zo iemand gewoon op vakantie is (al dan niet gedwongen  )
Jeroen A
Junior

« Jeroen A Antwoord #271 Gepost op: 31 december 2016, 13:39 »

in 'drukke periodes' komen de mails om de paar dagen. Soms is het ineens weken stil. Het gros van de mails komt smiddags. Echter ook in de ochtend (nooit voor negen uur) en avond (nooit na elven). Mails zijn op alle dagen van de week ontvangen.
TwaBla
Legend

Re: Op het eerste gezicht plausibele e-mails, maar toch...? 1 reus
« TwaBla Antwoord #272 Gepost op: 31 december 2016, 14:45 »

Als het geen gastheerseriemoordenaar is en ook geen oosteuropese bende dan kan het weleens iemand zijn die plezier beleeft aan de opwinding die hij of zij veroorzaakt. Dat wordt een stuk minder als de gedupeerden onderling info delen, maar niet op een openbaar forum.

Overweeg het eens. Smoren die hap!   

Caesar non supra grammaticos
Sedi313
Www.sedion.nl
Newbee

« Sedi313 Antwoord #273 Gepost op: 2 januari 2017, 21:51 »

Is het nog steeds aan de gang? Ik zie dat de discussie al 19 pagina's verder is. Vreemd geval dit!

De leukste accessoires op www.sedion.nl
Fijn 2017 toegewenst aan ieder lid!
Jeroen A
Junior

« Jeroen A Antwoord #274 Gepost op: 3 januari 2017, 11:04 »

Ik heb van KHN nog een antwoord gehad. Zij hebben melding gemaakt bij Google. Verder denken ze er over om een poll uit te zetten over dit onderwerp onder hun leden met de vraag of zij hier last van ondervinden.
realist
Legend

« realist Antwoord #275 Gepost op: 3 januari 2017, 18:12 »

Quote : Jeroen A op 31 december 2016, 13:39
in 'drukke periodes' komen de mails om de paar dagen. Soms is het ineens weken stil. Het gros van de mails komt smiddags. Echter ook in de ochtend (nooit voor negen uur) en avond (nooit na elven). Mails zijn op alle dagen van de week ontvangen.

...maar dit is dan toch precies wat ik bedoelde.
Met dit patroon kun je robots uitsluiten. Bijvoorbeeld automatisch gegenereerde mails vanuit een programmaatje, bijvoorbeeld om onderzoek te doen, bijvoorbeeld van concurrenten, etc.

Ook is het dan zeer aannemelijk dat de schrijver gewoon in Nederland zit, of beter in de GMT+1, of evt. GMT tijdszone.

De stijl van de mails, die qua opbouw allemaal identiek waren, doen ook al veel vermoeden.

Van sommige (jonge) mensen, meisjes meer dan jongens, is wel bekend dat ze al jarenlang bezig zijn met trouwen, hun bruiloft, etc. Daarin kunnen ze best eens wat doorslaan, alles nog een slagje realistischer maken. Fantaseren over van alles en nogwat, bruidsjaponnen gaan passen, etc.
Ik kan me voorstellen dat je hier met zo'n wat ziekelijk persoon te maken hebt. Ook weer vrij onschuldig aan de andere kant.
TwaBla
Legend

« TwaBla Antwoord #276 Gepost op: 3 januari 2017, 18:19 »

Quote : realist op  3 januari 2017, 18:12
Fantaseren over van alles en nogwat, bruidsjaponnen gaan passen, etc.

Fantaseren over een man in een jurk? Dat klinkt als een wat harig meisje.   

Caesar non supra grammaticos
Jeroen A
Junior

« Jeroen A Antwoord #277 Gepost op: 3 januari 2017, 18:36 »

de eerst emails welke ik kreeg in mei hadden een heel ander karakter.
Dit ging een aantal keren over iemand die iets wilde organiseren voor een terminaal ziek familielid of ter nagedachtenis aan een overleden familielid.

Daarna gaat het vrijwel altijd over trouwen.

Hans van den Bergh
ACTIVE Consultant
Legend

« Hans van den Bergh Antwoord #278 Gepost op: 6 januari 2017, 12:49 »

Hè gelukkig, ik krijg er zojuist ook weer eentje...:

'Geachte heer, mevrouw,

Voor onze familiedag op 11 april zou ik graag uw hulp willen hebben.
Zou ik een afspraak met u kunnen maken om samen met u na te denken over deze dag ?
Ben benieuwd naar uw mogelijkheden en aan de hand hiervan een dagindeling op papier te zetten.
Betreft een familiedag met ongeveer 50 personen.

Hartelijk bedankt,
Daan van der Giessen'

Succes & Groet, Hans
ACTIVE Consultants: meteen en meetbaar méér Omzet, Opdrachten & Marge! http://activeconsultants.nl/referenties/
Herberg De Witte Boerderij: Groepsvakanties, Besloten Feesten & Partijen, Vergaderarrangementen http://herbergdewitteboerderij.nl
mmint
Legend

« mmint Antwoord #279 Gepost op: 6 januari 2017, 15:15 »

Heb je al een afspraakformulier op je website gezet, zodat je daarnaar kunt verwijzen en ip nummers kunt loggen?
Hans van den Bergh
ACTIVE Consultant
Legend

« Hans van den Bergh Antwoord #280 Gepost op: 6 januari 2017, 15:48 »

Quote : mmint op  6 januari 2017, 15:15
Heb je al een afspraakformulier op je website gezet, zodat je daarnaar kunt verwijzen en ip nummers kunt loggen?

Neen, dat is allemaal te moeilijk voor mij. Ik heb een templatemailtje in een extra Gmail-account klaarstaan waarmee ik ze met een 'Sun Tzu'-tactiek beantwoord:

'Dank voor uw interesse in een arrangement bij Herberg De Witte Boerderij! Vanzelfsprekend bent u van harte welkom om te bezichtigen en de mogelijkheden te bespreken. Kunt u aangeven welk tijdstip het u het beste schikt langs te komen?

Uw reactie, waarvoor alvast dank, zien wij met belangstelling tegemoet!

Met vriendelijke groet,

etc. etc. etc.'

10 seconden werk... en toch niet meteen de aanvraag afgewimpeld, want stel dat...

Succes & Groet, Hans
ACTIVE Consultants: meteen en meetbaar méér Omzet, Opdrachten & Marge! http://activeconsultants.nl/referenties/
Herberg De Witte Boerderij: Groepsvakanties, Besloten Feesten & Partijen, Vergaderarrangementen http://herbergdewitteboerderij.nl
Pagina's: 1 ... 17 18 [19]  

Partners

HL wordt gefinancierd door

Volg ons