Ervaringen met regiobedrijvengids.nl?

Pagina's: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 27
Auteur  Onderwerp: Ervaringen met regiobedrijvengids.nl? (21957 keer gelezen)
Benm
Moderator

Re: Ervaringen met regiobedrijvengids.nl?
« Benm Antwoord #315 Gepost op: 11 januari 2017, 16:15 »

Quote : Highio op 10 januari 2017, 21:27
Dan is het misschien de vraag of deze tweede rekening al bestond (nieuwe katvanger?) of nieuw geopend is en of dit een particuliere danwel zakelijke rekening betreft. Zijn die overigens te onderscheiden van elkaar?

Helaas niet, rekeningnummers van ondernemers en particulieren zien er precies hetzelfde uit, en zonder naam/nummercontrole kun je onmogelijk zien van wie een IBAN is. Zelfs als je er geld naar overmaakt kun je het niet zien, dan staat er alleen wat je zelf als ontvanger hebt ingevuld. Het heeft m.i. dus ook geen zin om bijv een euro over te maken om zo meer gegevens te achterhalen.

Dit is een enorm gat in het betaalverkeer dat helaas open blijft, en oplichters maken er consequent gebruikt van, ook met nep-webwinkels, markplaatsfraude en de hele bups.

SNS kan de rekening wel blokkeren, en dan is het mogelijk wachten op katvanger #3, of ze geven het gewoon op door alle aandacht die er inmiddels voor dit geval is gekomen. Dan zien we ze over een paar maanden wel terug met een andere scam  

Benm
Moderator

« Benm Antwoord #316 Gepost op: 11 januari 2017, 16:25 »

Heeft iemand trouwens melding gedaan bij de hostingprovider? Beide sites (pronetmedia en regiobedrijvengids) staan op IP adres 185.85.18.106, van hostnet bv.

Ik weet niet of zij zomaar de stekker eruit gaan trekken, maar het zou alsnog kunnen. Misschien hebben ze de hostingrekening ook betaald vanaf een vals bankaccount oid  

Haggis
Junior

« Haggis Antwoord #317 Gepost op: 11 januari 2017, 16:36 »

Ik heb een aantal weken geleden de RBG site aangemerkt als een mogelijke takedown kandidaat bij Hostnet.

Een vriend van mij werkt daar en die heeft het ook doorgekregen.
Steenbergen
Newbee

« Steenbergen Antwoord #318 Gepost op: 12 januari 2017, 17:15 »

Zojuist bericht van Hostnet gekregen:
( momenteel is de website van Regiobedrijvengids https://regiobedrijvengids.nl/ niet bereikbaar / inmiddels al actie ? )

Geachte heer, mevrouw,
Bedankt voor uw bericht.

Wij hebben zojuist naar aanleiding van meerdere meldingen actie genomen om de website van regiobedrijvengids.nl onbereikbaar te maken. Wij zullen deze kwestie verder oppakken met onze klant. Excuus voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Afdeling Legal
Hostnet bv
hostnet.nl/contact
colombo
Legend

« colombo Antwoord #319 Gepost op: 12 januari 2017, 17:45 »

Quote : Haggis op  6 januari 2017, 16:05
NL250747121B02
NL250747121B01
NL250747212B01

Zowel 250747121 als 250747212 doorstaat de 11-proef. Het is echter wel toevallig dat ze de eerste zoveel cijfers gemeen hebben..... Misschien een tweeling?

De kans is groot dat dit BSN na 2002 is uitgegeven. Of iemand gebruikt het BSN van een minderjarig kind, of het is iemand die na 2002 naar Nederland is gekomen of er wordt een willekeurig BSN gebruikt en dat er eventueel sprake is van persoonsfraude. Duidelijk iets mee aan de hand...
TwaBla
Legend

Re: Ervaringen met regiobedrijvengids.nl? 1 reus
« TwaBla Antwoord #320 Gepost op: 12 januari 2017, 18:07 »

Quote : Steenbergen op 12 januari 2017, 17:15
Zojuist bericht van Hostnet gekregen: <> Wij hebben zojuist naar aanleiding van meerdere meldingen actie genomen om de website van regiobedrijvengids.nl onbereikbaar te maken. <> Afdeling Legal Hostnet bv

Toch in drie weken dankzij gezamenlijke actie bereikt!

Ook de website van ProNet Media lijkt uit de lucht. Wie nog een recensie wil schrijven, kan bij de Telefoongids of Telefoonboek terecht.

Caesar non supra grammaticos
Benm
Moderator

Re: Ervaringen met regiobedrijvengids.nl? 1 reus
« Benm Antwoord #321 Gepost op: 12 januari 2017, 18:12 »

Mooi!

Een site van een klant offline halen is en erg vergaande actie, ik vermoed dat ze uiteindelijk hebben ingezien dat hun infrastructuur hoogstwaarschijnlijk wordt ingezet voor iets strafbaars, en dat levert meestal de benodige contractbreuk door de klant op waarna een hostingpartij een geldige reden heeft de dienstverlening te staken (staat meestal ook zo vermeld in de algemene voorwaarden).

Haggis
Junior

« Haggis Antwoord #322 Gepost op: 12 januari 2017, 18:12 »

Dit is goed nieuws! Ik denk dat dit een definitieve overwinning op deze flessentrekkers is. Hartelijk dank voor de samenwerking iedereen!
TwaBla
Legend

Re: Ervaringen met regiobedrijvengids.nl? 3 reuzen
« TwaBla Antwoord #323 Gepost op: 12 januari 2017, 18:34 »

Verschil met andere dubieuze gidsen is dat de essentiële kenmerken van oplichting hier redelijk goed zichtbaar gemaakt konden worden.

Het misleidend gebruik van landingspagina's om de indruk te wekken dat het een gratis aanbod betrof, is te omschijven als listige kunstgrepen. Het gebruik van valse BTW-nummers en de tenaamstelling van de onderneming op naam van een Bulgaarse dame duidt op valse hoedanigheid.

Dat verschillende gedupeerden aangifte gedaan hebben en melding gedaan bij Fraudehelpdesk, banken, de Belastingdienst en andere partijen is waarschijnlijk ook van invloed.

Het is een nieuwe variant in de breimand van acquisitiefraude, dus het zou mooi zijn als we dit breiwerkje tijdig ontrafeld hebben. Ben benieuwd of er achter de schermen aan strafrechtelijk gevolg gewerkt wordt.

Herman1960
Newbee

« Herman1960 Antwoord #324 Gepost op: 12 januari 2017, 18:52 »

Complimenten, en dank!
B.
Newbee

« B. Antwoord #325 Gepost op: 12 januari 2017, 19:05 »

De mensen - waaronder ikzelf - die (nog) niet betaald hebben kunnen dus van geluk spreken.

Toch hoop ik dat mensen die te goeder trouw (of uit angst voor incasso) wél hebben betaald .... hun geld terug krijgen !!
LiGuido
The Netherlands
Super Senior

« LiGuido Antwoord #326 Gepost op: 12 januari 2017, 19:24 »

Well done guys. Ik het het hele topic meegelezen en wil graag nog een dikke reus aan TwaBla uitdelen voor zijn inspanningen!   

Benieuwd naar mijn business? Bezoek www.liguido.nl of www.youngtech.nl
DS007
Junior

« DS007 Antwoord #327 Gepost op: 12 januari 2017, 19:28 »

Goedenavond,

Dat hoop ik ook voor de mensen die wel betaald hebben. Laten we hopen dat ze nu niets meer proberen, die vuile Ratten.

Voor nu is het doek gevallen in ieder geval.

Salut voor iedereen die de moeite heeft genomen om ons als gedupeerden te helpen met wijze reacties en tips.

Voor nu iedereen een relaxte avond toegewenst en we wachten af of ze nog wat proberen, dan kunnen we meteen weer handelen met zijn allen en ze definitief de das omdoen!
Branko Collin
Webdeveloper
Legend

« Branko Collin Antwoord #328 Gepost op: 12 januari 2017, 19:35 »

Dit is wat ik krijg als ik regiobedrijvengids.nl probeer te bekijken. Screenshot gemaakt op 2017-01-12, om 19:32:02. De tekst zegt "The connection has timed out. The server at regiobedrijvengids.nl is taking too long to respond."

Dat is gewoon doodordinaire wanprestatie.   
screenshot-regiobedrijvengids.nl-2017-01-12-19-32-02.png

Front-end web developer.

TwaBla
Legend

« TwaBla Antwoord #329 Gepost op: 12 januari 2017, 19:44 »

Het mooie van zo'n forum is dat heel uiteenlopende mensen (zichtbaar en onzichtbaar) een steentje bijdragen, met name ook Ron van der Kolk, Hans v Nijnatten, RT, Highio, BenM, JanDoeDel en Walter Brokx - allemaal te vinden in dit topic.

En dat je dus als gedupeerd ondernemer niet alleen staat.   

Pagina's: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 27  

Partners

HL wordt gefinancierd door

Volg ons