Vergunningplichtig WFT als zijnde stichting i.v.m. fondsenwerving?

Higherlevel.nl
  Financiering, juridische en fiscale zaken
  KvK, UWV en overige juridische zaken
Pagina's: [1]
Auteur  Onderwerp: Vergunningplichtig WFT als zijnde stichting i.v.m. fondsenwerving? (101 keer gelezen)
gemaaltje
Newbee

« gemaaltje Gepost op: 6 januari 2017, 16:59 »

Dag mede-forumleden,

Ik hoop dat u mij kunt helpen met de volgende vraag:

In verband met het oprichten van een stichting en het aanvragen van een zakelijke rekening zit ik met de volgende vraag:

Zijn wij zijnde een stichting vergunningplichtig als gevolg van de WFT dan wel vergunningplichtig als gevolg van andere wetgeving, wanneer onze kernactiviteit betrekking heeft op het werven van fondsen (bv. uit sponsorcontracten) ten behoeve van één specifieke sporter en deze dan ook gelden dan ook weer uit te keren ten behoeve van deze éne specifieke sporter?

Wij hebben zowel met de DNB, de AFM als de KvK contact gehad, maar deze konden ons geen afdoende antwoord geven.

De bank gooide ons namelijk deze vraag toe in de procedure van het aanvragen van de zakelijke rekening.

Alvast hartelijk dank voor de beantwoording van deze prangende vraag.
Marco van den Maagdenberg
Moderator

Re: Vergunningplichtig WFT als zijnde stichting i.v.m. fondsenwerving?
« Marco van den Maagdenberg Antwoord #1 Gepost op: 6 januari 2017, 17:12 »

Beste gemaaltje,
Bij het aanmelden, heb je in de forumregels het volgende kunnen lezen:
Quote:
Verenigingen en stichtingen met een maatschappelijke of ideële doelstelling en stamrecht BV's die uitsluitend een pensioen beheren en qua ondernemerschap geen commercieel belang meer hebben, behoren niet tot onze doelgroep.;

.

Hier gaat een slot op!

Wellicht vind je een antwoord op goeievraag.nl
Pagina's: [1]  

Partners

HL wordt gefinancierd door

Volg ons