Van harte welkom op ons ondernemersforum

In Memoriam : Peter Bonjernoor  Ter nagedachtenis aan hem, heffen we het glas. Ben je daar ook bij?

Sterft de computermuis uit?

Pagina's: 1 2 [3]
Auteur  Onderwerp: Sterft de computermuis uit? (6151 keer gelezen)
Picture It
Senior

Re: Sterft de computermuis uit?
« Picture It Antwoord #30 Gepost op: 3 december 2017, 14:44 »

Quote:
Oei, oei oei ... een generaliserende man met een beperkte visie over vrouwen van middelbare leeftijd

Generaliseer ik? Dat weet ik niet hoor.. was mijn reactie zo ongelukkig? In plaats van "mijns inziens" had ik wellicht direct met een bronnen / feiten moeten komen.

We hebben het over de doelgroep middelbare vrouwen, dus daar reageer ik op. Ik claim niet dat dit bij alle middelbare vrouwen het geval is. Er zijn meer dan genoeg middelbare vrouwen die voor werk een laptop / desktop en dus nog een muis gebruiken en ik geloof ook zeer zeker dat ook de middelbare mannen die voor werk geen laptop / desktop nodig hebben ook steeds minder thuis een desktop / laptop gebruiken. Alleen hebben we het over de doelgroep middelbare vrouwen en ik denk dat de doelgroep middelbare vrouwen die een pc gebruiken wel een stuk kleiner is.

Graag verwijs ik naar het volgende artikel uit 2015 (wel al wat oud). zie: https://www.marketingfacts.nl/berichten/twee-of-meer-tablets-per-huishouden-in-nederla...

Daaruit wil ik het volgende even uitlichten:

Quote:
De gemiddelde leeftijd van tabletgebruikers groeit. De gemiddelde leeftijd van tabletgebruikers is inmiddels 45 jaar, terwijl dit in het laatste kwartaal van 2013 nog 42 jaar was. Bijna de helft van de tabletgebruikers is 50 jaar of ouder.

Komt toch redelijk bij de definitie middelbare leeftijd in de buurt.

Quote:
Het verschil tussen mannen en vrouwen bij het tabletgebruik? Vrouwen spelen vaker spellen, winkelen vaker online en gebruiken regelmatiger social media.

Had ik misschien niet mogen aannemen dat dit vooral over Facebook gaat?

In andere onderzoeken zie je dat desktop gebruik in huishoudens afneemt en dat het smartphone en tablet gebruik sterker groeit dan het laptopgebruik.
zie: https://tweakers.net/nieuws/113039/meer-nederlandse-huishoudens-hebben-tablet-dan-desk...

Het "op de bank zitten" was wel een aanname, dit zou natuurlijk net zo goed in de trein, aan tafel, in de keuken of waar dan ook kunnen zijn.

Quote:
Oei, oei oei ... een generaliserende man met een beperkte visie over vrouwen van middelbare leeftijd ... waarschijnlijk over vrouwen van elke leeftijd.   

Over generaliseren gesproken...  

Quote:
Geluk gehad ... daar ben ik het mee eens.

Gelukkig maar   

Cosara
Europhile
Legend

« Cosara Antwoord #31 Gepost op: 3 december 2017, 15:19 »

Quote : Picture It op  3 december 2017, 14:44
Quote:
Oei, oei oei ... een generaliserende man met een beperkte visie over vrouwen van middelbare leeftijd ... waarschijnlijk over vrouwen van elke leeftijd.   

Over generaliseren gesproken...  

een koekje van eigen deeg   

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe
Netwerken: Het gaat erom wat je kan en wie jou kent.
TwaBla
Raad van Advies
Legend

« TwaBla Antwoord #32 Gepost op: 3 december 2017, 15:58 »

Wil je als (witte, hetero, middelbare leeftijd) man nog meepraten in het maatschappelijk discours (op social media) dan kun je beter een tweede identiteit aanmeten. Mag ook een cartoonpersoonlijkheid zijn.

Gebruikt al 10 jaar geen muis meer, maar een trackball.

Pet af voor Peter
anononiemPH
Lawyer M&A - Ondernemingsrec ht
Super Senior

« anononiemPH Antwoord #33 Gepost op: 4 december 2017, 19:12 »

Quote : MelanieDV op 25 november 2017, 15:56
Beste medeleden,

Mijn idee is om een webshop te beginnen waar computermuizen met verschillende printjes worden verkocht. De muizen hebben een strak design met vrolijke kleurtjes. De vraag is alleen of computermuizen niet aan het uitsterven zijn.

Online worden er veel muizen aangeboden, maar niet met leuke printjes. In de winkels liggen echter bijna geen muizen meer. Ik ben een paar winkels afgegaan en het aanbod is minimaal. Bij de HEMA en de Action hebben ze één normale zwarte muis liggen. Bij de Blokker, Big Bazar en de Xenos liggen ze niet in de schappen.

Ik heb op internet gezocht naar verkoopcijfers, maar kan deze niet vinden.

Het gaat om computermuizen voor thuisgebruik en de doelgroep is vrouwen van middelbare leeftijd. De vraag is of hier een markt voor is. Worden er nog genoeg computermuizen gekocht of wordt deze ingehaald door touchpads en andere innovaties? Wat is jullie kijk hierop?

Met vriendelijke groet,
Melanie de Vries

Ik ga niet alle reacties lezen maar er zijn bedrijven die precies weten wat er wordt verdiend in de muizenbusiness.
Cosara
Europhile
Legend

Re: Sterft de computermuis uit? 1 reus
« Cosara Antwoord #34 Gepost op: 4 december 2017, 19:43 »

Quote : Phileine op  4 december 2017, 19:12
Ik ga niet alle reacties lezen ...

Dat zou ik toch maar doen ... al was het alleen maar voor de algehele beeldvorming.

Quote : Phileine op  4 december 2017, 19:12
... maar er zijn bedrijven die precies weten wat er wordt verdiend in de muizenbusiness.

Dat zal ongetwijfelt zo zijn, maar mag MelanieDV dan ook weten bij wie zij kan aankloppen?

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe
Netwerken: Het gaat erom wat je kan en wie jou kent.
viooltje
Senior

« viooltje Antwoord #35 Gepost op: 16 april 2018, 18:39 »

Zelf heb ik 2 muizen, rpg gaming en draadloos.
Gezin met 4 computers alles gaming spul asus rog en msi gaming thema.
Muis wil ik altijd even voelen voordat ik die koop.
Highio
Moderator

« Highio Antwoord #36 Gepost op: 16 april 2018, 20:18 »

Waar koop je online nog een computermuis zonder gratis retourzending?

Dit betreft een topic uit 2017 waarop topic starter sinds 1 december niet meer gereageerd heeft.

Groet,

Highio

HL guest hospitality team member.
viooltje
Senior

« viooltje Antwoord #37 Gepost op: 16 april 2018, 21:12 »

Waarom staat hij bovenaan bij mij als de topic zo oud is?
viooltje
Senior

« viooltje Antwoord #38 Gepost op: 16 april 2018, 21:14 »

Quote : wimj op 26 november 2017, 15:18
Zien er leuk uit, maar ik denk niet direct voor vrouwen van middelbare leeftijd.

Oh ik zie het omdat ik op gereplied heb op mobieltje is het niet zo duidelijk.
Pagina's: 1 2 [3]  

Partners

HL wordt gefinancierd door

Volg ons