Merknaam van een wandelpad

Pagina's: 1 2 [3]
Auteur  Onderwerp: Merknaam van een wandelpad (1228 keer gelezen)
Ward
ceo@storecore
Moderator

Re: Merknaam van een wandelpad
« Ward Antwoord #30 Gepost op: 9 oktober 2018, 19:53 »

Pieterpad of Pieterspad?

Pietenpad? Of is dat een straat die we niet in willen?

De St. Pieterpad heeft als stichting met het monopoliseren van een naam wellicht ook nog wat te verantwoorden bij de St. Pieter, het hoofdkantoor van het oudste bedrijf van de wereld. (Nee, niet het oudste beroep…)

En hoe zit het met de rechten van de geleende begin- en eindpunten, de gemeente Pieterburen en provincie Limburg voor de Sint-Pietersberg?

Heel wat vraagtekens aan de poort van de naamgever…

Highio
Moderator

« Highio Antwoord #31 Gepost op: 9 oktober 2018, 19:56 »

Voor mij een typefout... Pieterpad dus. De typo is beschikbaar voor registrering.

Groet,

Highio

HelikopterLandingsplaats...
TwaBla
Raad van Advies
Legend

« TwaBla Antwoord #32 Gepost op: 9 oktober 2018, 20:08 »

Laat je niet afschrikken hoor.

Zo'n vraag eindigt altijd met spitsvondigheden en juridische haarkloverij. Dat is in dit geval niet nodig.

Het is geen grote commerciële kans, meer een liefhebberij. De hele opzet werkt sowieso beter met medewerking van de rechthebbenden en betrokkenen dan zonder. Maakt niet uit wie welk recht precies heeft.

Doe ze een voorstel. Ontwerp een badge zoals ze internationaal gebruikelijk zijn, zoek uit wat een kleine serie kost (je had vast al nagedacht over een webshop) en biedt de stichting een percentage aan. Kunnen ze (als affiliate) meteen wat meer in hun eigen lege webshop aanbieden. Want ze doen wel lelijk over iemand anders die t-shirts verkoopt, maar zelf doen ze niks met merchandise.

Dactylus, dactylus...
Olleke bolleke, eenmaal vijf regels
die rijmen aan het slot.
Kreet, thema, één woord met zeslettergretigheid.
Moeilijk te maken, maar wat een genot.
shoptillyoudrop
Legend

« shoptillyoudrop Antwoord #33 Gepost op: 9 oktober 2018, 20:12 »

Of gewoon omschakelen naar pieperpad 

Weliswaar eigenlijk een fietstocht "langs duurzame biologische boerenbedrijven", maar daar valt vast ook wel te lopen...
En waarschijnlijk niet zo'n slangenkuil als dit.

Zij (Greenpeace e.a.) hebben dan kennelijk geen claim van genoemde 'merkhouders' gekregen vanwege iets.

"What, me worry?"
mmint
Legend

Re: Merknaam van een wandelpad 1 reus
« mmint Antwoord #34 Gepost op: 9 oktober 2018, 21:32 »

Vermijd gewoon al dat rechten gedoe en maak zoals eerder geopperd een mooie patch met daarop de namen Pieterburen en st. Pietersberg, verbonden door een pad dat de route representeert.
Highio
Moderator

« Highio Antwoord #35 Gepost op: 10 oktober 2018, 20:16 »

Quote:
De TS houdt zich inderdaad op in Zweden. Ik woon hier al 13 jaar. Ik hoef hier helemaal niets aan te verdienen maar heb iets ontwikkeld wat er nog niet is (in ieder geval voor deze wandeltocht niet).

Als je er niks aan hoeft te verdienen kun je toch lekker meedoen met dit clubje? De afdracht lijkt mij juist het breekpunt als ik dit topic teruglees.

Flyertje bij de gids en wat gratis online exposure op de website en de bestellingen druppelen ongetwijfeld langzaam binnen, maar of dit een 'echte' business is!? Ik geloof niet dat speldjes, patches of wandelstokschildjes nog echt van deze tijd zijn, maar niches hebben allicht nog altijd bestaansrecht #vierdaagsekruisje.

Waarom is er nog geen app? Path tracker als je het pad in delen loopt!?

Groet,

Highio

HelikopterLandingsplaats...
Jean Ecogeneration
Ecogeneration pelletverwarmin g
Super Senior

« Jean Ecogeneration Antwoord #36 Gepost op: 11 oktober 2018, 22:40 »

Maak er gewoon de Pieterpatch van. Dan heb je meteen een pakkende productnaam met een knipoog die volgens mijn gut-feeling de huidige merkrechten niet schaadt.

vriendelijke groet,

Jean

Importeur van Adler en Pasian pelletkachels en Ariterm pellet-CV.
www.ecogeneration.nl · www.pasian.nl · www.adlerpellet.nl · www.ariterm.be
Richard Theuws
Legend

« Richard Theuws Antwoord #37 Gepost op: 12 oktober 2018, 12:53 »

Wij krijgen ook zeer regelmatig vragen van klanten of iets wel of niet mag, maar dat is altijd dusdanig afhankelijk van de situatie dat (wij) daar zonder gedegen onderzoek niks zinnigs over kunnen zeggen.

Bij https://www.onel.nl/ doen ze zulk onderzoek en kunnen ze dat dus wel. Wil je écht iets met deze case/naam dan zou ik daarvoor het juiste pad bewandelen (pun intended).

Als het allemaal maar voor de leuk en zonder commercieel oogpunt is; lekker laten schieten en in Brabant gaan wandelen.

Pagina's: 1 2 [3]  

Partners

HL wordt gefinancierd door

Volg ons