BTW machine op nultarief

Pagina's: 1 [2]
Auteur  Onderwerp: BTW machine op nultarief (1888 keer gelezen)
importexport72
Newbee

Re: BTW machine op nultarief
« importexport72 Antwoord #15 Gepost op: 14 november 2017, 09:57 »

Als ik dus goed begrijp
- Bankbetaling
- btw nummer controle
- vervoerdocumenten laten opsturen uit geleverde land

dus mischien verstandig eerst btw berekenen en na opsturen paieren etc btw terugstorten.

Als iemand een goed alternatief heeft graag antwoordt hierop ?
Cosara
Europhile
Legend

« Cosara Antwoord #16 Gepost op: 14 november 2017, 11:19 »

Quote : importexport72 op 14 november 2017, 09:57
dus mischien verstandig eerst btw berekenen en na opsturen paieren etc btw terugstorten.

De Nederlandse en Europese (EU) BTW-wetgeving staan geen creditering van BTW toe. De koper kan, terug in eigen land, de BTW terugvorderen.

Zie ook de Nederlandse regels ... Btw terugvragen uit andere EU-landen. In andere EU-landen bestaan soortgelijke mogelijkheden van terugvordering.

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe
Netwerken: Het gaat erom wat je kan en wie jou kent.
Bert.
Customs manager - Customs Connect Europe B.V.
Legend

« Bert. Antwoord #17 Gepost op: 14 november 2017, 11:34 »

Quote:
De koper kan, terug in eigen land, de BTW terugvorderen.

Grote kans dat de fiscus aldaar geen Btw terugbetaalt. Het elektronisch teruggaafverzoek is gebaseerd op Richtlijn 2008/9 waarin staat (artikel 4, onder b) dat deze niet bedoeld is voor "gefactureerde btw-bedragen voor goederenleveringen die krachtens artikel 138 ... van Richtlijn 2006/112/EG van Btw vrijgesteld zijn of kunnen worden".

Customs Connect Europe B.V. - Advies & trainingen Import Export BTW Accijnzen
importexport72
Newbee

« importexport72 Antwoord #18 Gepost op: 14 november 2017, 18:34 »

Ok bedankt voor reacties maar begrijp dat het niet mogelijk is om bij een afhaaltransactie het btw tarief op nul te zetten.
Ik dacht dat de afnemer eerst de btw laten betalen dan contole btw nr en goede factuur met btw uitschrijven en als deze dan bij land van aankomst ducumenten verstuurd dat het daarwerkelijk daar en  dit dmv aantonen dat het verstuurd is uit dat land een goede vereiste was en daarna factuur opstellen met de teruggave btw. (net zoals ze in duitsland eisen ) is een 0 % regeling.
importexport72
Newbee

« importexport72 Antwoord #19 Gepost op: 14 november 2017, 18:42 »

ik snap wel dat er 21 % gerekend moet worden en doe dat tot op heden nog wel, maar woon vlak aan de grens van duitsland en de eerste vraag die altijd krijg van de ondernemers uit duitsland graag op nul tarief regeling omdat dat altijd zo gedaan wordt (ik wil niet zeggen dat ze het altijd op een goede manier doen)
Kom bij veel bedrijven die verschillende branche zitten en gaat wel op nul tarief ook bij ophaaltransacties b.v nieuwe tractor onderdelen en dan wordt alleen het btw controle gedaan en dit zijn gewoon grote bedrijven geen kleine handelaartjes !
Ik stel deze vraag ook niet voor niets omdat ik weet dat er ook veel fout kan gaan, maar er staan zoveel antwoorden op.
Joost Rietveld
Denarius Fiscaal- en Bedrijfsadvies
Moderator

« Joost Rietveld Antwoord #20 Gepost op: 14 november 2017, 23:04 »

De regel is gewoon zo dat als de afnemer het transport regelt dat jij dan btw in rekening brengt. Wil je die btw verleggen dan moet jij voor het transport zorgen. Dat kun je zelf doen of uitbesteden.

Tot slot is er nog 1 uitzondering en dat is dat btw verleggen mogelijk is als jouw producten in het buitenland gemonteerd worden aan een groter geheel. Weet niet of dat hier speelt...

Groet
Joost

Denarius Advies Fiscaal-juridisch adviseur: rechtsvormkeuze/-wijziging, samenwerkingsverbanden, bedrijfsoverdracht en exit-strategie: legal and tax

Denarius advies Linkedin
Tonino
Legend

Re: BTW machine op nultarief 1 reus
« Tonino Antwoord #21 Gepost op: 16 november 2017, 07:10 »

Tja, gewoon afleveren bij de klant met een beetje fatsoenlijke vervoerder is nu ook niet zo heel kostbaar of moeilijk.

Pagina's: 1 [2]  

Partners

HL wordt gefinancierd door

Volg ons