Hulp bij aanvraag Duits BTW nummer en aangiften inzake Amazon FBA

Higherlevel.nl
  Internationaal ondernemen
  Internationaal ondernemen
Pagina's: [1]
Auteur  Onderwerp: Hulp bij aanvraag Duits BTW nummer en aangiften inzake Amazon FBA (1799 keer gelezen)
paaps
Newbee

« paaps Gepost op: 28 juli 2016, 23:45 »

Hallo,

Ik ben onlangs gestart met het verkopen van producten via FBA van Amazon. Dit betekent dat de producten in een magazijn van Amazon in Duitsland worden opgeslagen en van daaruit worden verzonden door Amazon. Op dit moment wordt er alleen verzonden naar Duitsland zelf en de UK.

Inmiddels weet ik dat ik een Duits btw-nummer moet hebben en ook aangifte moet doen in Duitsland omdat mijn producten in een Duits warenhuis worden opgeslagen en verzonden. Het proces om een btw-nummer aan te vragen is voor mij echter nieuw en mijn huidige accountant kan me daarmee niet helpen omdat hij geen kennis heeft van dergelijke internationale handel.

Graag wil ik dit zelf opzetten, maar enige hulp is zeer gewenst. Via het wereldwijde web ben ik wel wat wijzer geworden, maar dat eindigt vaak in de conclusie dat je dit moet doen in Kleve. Nu wil ik dat best proberen, maar het zou fijn zijn wanneer ik iemand kan vinden die hiermee ervaring heeft en het zou helemaal mooi zijn wanneer deze persoon bekend is met Amazon. Is er iemand op het forum die mij kan helpen of mij kan verwijzen naar iemand? Ik woon zelf in Helmond, dus iemand in de omgeving zou perfect zijn. Dat mag ook een andere accountant of administratiekantoor zijn. Dank alvast voor de reacties.

Groet, Roald
Jaap B
Super Senior

Re: Hulp bij aanvraag Duits BTW nummer en aangiften inzake Amazon FBA
« Jaap B Antwoord #1 Gepost op: 29 juli 2016, 10:04 »

In Duitsland kun je vrijwel niet doe-het-zelven zoals in NL. Je hebt een steuerberater nodig
Bert.
Customs manager - Customs Connect Europe B.V.
Legend

« Bert. Antwoord #2 Gepost op: 29 juli 2016, 11:39 »

Ik zou eerst eens even kijken op de website van Finanzamt Kleve,
https://www.finanzverwaltung.nrw.de/de/kleve-omzetbelasting-voor-nederlandse-onderneme...

Edit
Oeps, laat maar zitten, zie net dat je daar al geweest bent......
« Laatste verandering: 29 juli 2016, 11:41 door BJM »

Customs Connect Europe B.V. - Advies & trainingen Import Export BTW Accijnzen
Twynny
Newbee

« Twynny Antwoord #3 Gepost op: 20 maart 2017, 10:22 »

Beste Roald,

Mag ik je vragen hoe je te werk gegaan bent. Ik zit met eenzelfde kwestie en wil ook een Duits BTW nummer aanvragen.

Groeten, Ilse
Joost Rietveld
Denarius Fiscaal- en Bedrijfsadvies
Moderator

« Joost Rietveld Antwoord #4 Gepost op: 20 maart 2017, 13:00 »

Dag Ilse

Onze buren hebben het keurig uitgelegd op hun website. Zie de link in het bericht van Bert hierboven.

groet
Joost

Denarius Advies Fiscaal-juridisch adviseur: rechtsvormkeuze/-wijziging, samenwerkingsverbanden, bedrijfsoverdracht en exit-strategie

LinkedIn
Pagina's: [1]  

Partners

HL wordt gefinancierd door

Volg ons