Van harte welkom op ons ondernemersforum

Kom jij ook naar ons volgende evenement?

Ondernemen in Malta

Pagina's: [1]
Auteur  Onderwerp: Ondernemen in Malta (1131 keer gelezen)
PierreDR
Newbee

Ondernemen in Malta
« PierreDR Gepost op: 16 augustus 2016, 11:31 »

Hallo iedereen,

Ik vraag me af of er hier ervaringsdeskundigen zijn qua ondernemen in Malta? Blijkbaar biedt dit land de laagste belastingdruk op vennootschappen in de hele EU (5% = 50% minder dan Bulgarije) wegens een belastingkredietsysteem van 6/7e op uitgekeerde dividenden op het niveau van de aandeelhouders.

Misschien zijn er hier wel mensen die ervaring hebben met dit land, de regelgeving, de mentaliteit? Ik zag dat het land niet bijster goed scoort op de ranking van ease of doing business: plaats 80.... Dit is geen goed teken vrees ik dan, rekening houdende met de zuiderse, ietwat laksere, mentaliteit.

Wat zijn jullie ervaringen met dit eiland?

Groet,

Pierre
Mikky Vrolijk (Kermie)
Moderator

Re: Ondernemen in Malta
« Mikky Vrolijk (Kermie) Antwoord #1 Gepost op: 16 augustus 2016, 11:48 »

Hallo Pierre, welkom op ons forum.
Om je een beetje verder op weg te helpen kan deze informatie van RVO (indien je die nog niet gelezen hebt) voor jou van toepassing zijn. Vanuit die info kun je naar diverse andere informatiebronnen m.b.t. Malta.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !
dArgent
Seo'er
Legend

« dArgent Antwoord #2 Gepost op: 16 augustus 2016, 23:46 »

Leuke link PierreDR (TS) over het kredietsysteem !
Marco van den Maagdenberg
Moderator

« Marco van den Maagdenberg Antwoord #3 Gepost op: 17 augustus 2016, 00:09 »

Quote : PierreDR op 16 augustus 2016, 11:31

Wat ik me afvraag, waarom wil je dat weten?
PierreDR
Newbee

« PierreDR Antwoord #4 Gepost op: 2 oktober 2016, 11:29 »

Hallo Marco,

Ik reageer wat laat, ik was dit uit het oog verloren.
Ik vraag me dit af omdat ik het niet zie goed komen in het land waar ik geboren ben, België. Ik hoor hier misschien niet echt thuis als Belg op een Nederlands ondernemersforum maar ik vermoed dat er wel enkele ondernemende Nederlanders actief zijn op Malta. Gezien jullie verleden zijn jullie iets van nature internationaler actief dan de Belgen. Vandaar mijn vraag.
Ik denk spontaan aan de neergang van Cyprus maar Malta is misschien wel een ander verhaal. Fiscaaltechnisch zit het alvast snor daar.
Ik vind het een mensenrecht om als platbelast individu andere opties te overwegen. Het loopt de spuigaten uit, verhouding risk/reward is compleet uit balans.

Mvg
Benm
Moderator

« Benm Antwoord #5 Gepost op: 3 oktober 2016, 02:06 »

Wat wil je precies gaan doen?

Verhuizen naar Malta en de maltese markt bedienen, of het alleen als een (fiscale) thuishaven gebruiken en klandizie blijven bedienen in belgie en/of nederland?

TwaBla
Raad van Advies
Legend

« TwaBla Antwoord #6 Gepost op: 3 oktober 2016, 04:34 »

Quote : PierreDR op  2 oktober 2016, 11:29
Ik vind het een mensenrecht om als platbelast individu andere opties te overwegen. Het loopt de spuigaten uit, verhouding risk/reward is compleet uit balans.

Toe maar, een mensenrecht meteen.

Voordeel van die vraag stellen op een Nederlands forum is dat je van onze belastingcenten profiteert.   

Droog niet uit. Koop in komkommertijd meer groente en fruit.
Yahoo Belastingparadijzen
Super Senior

« Yahoo Belastingparadijzen Antwoord #7 Gepost op: 4 oktober 2016, 20:54 »

Quote : PierreDR op 16 augustus 2016, 11:31
Hallo iedereen,

Ik vraag me af of er hier ervaringsdeskundigen zijn qua ondernemen in Malta? Blijkbaar biedt dit land de laagste belastingdruk op vennootschappen in de hele EU (5% = 50% minder dan Bulgarije) wegens een belastingkredietsysteem van 6/7e op uitgekeerde dividenden op het niveau van de aandeelhouders.

Misschien zijn er hier wel mensen die ervaring hebben met dit land, de regelgeving, de mentaliteit? Ik zag dat het land niet bijster goed scoort op de ranking van ease of doing business: plaats 80.... Dit is geen goed teken vrees ik dan, rekening houdende met de zuiderse, ietwat laksere, mentaliteit.

Groet,

Pierre

Pierre, je stelt een erg open vraag. Voorzover ik op de hoogte ben is Malta in trek als holdinglokatie. Ga eens op de landensites van KPMG, E&Y, Deloitte kijken bij het hoofdstuk Malta.

roby
Newbee

« roby Antwoord #8 Gepost op: 5 oktober 2016, 20:16 »

Beste Pierre,

Voor meer informatie in verband met Malta mag je contact opnemen .
Mod edit, HL is niet bedoeld voor acquisitie, zie onze huisregels

Met vriendelijke groeten
Paul
« Laatste verandering: 10 oktober 2016, 14:48 door Joost Rietveld »
Pagina's: [1]  

Partners

HL wordt gefinancierd door

Volg ons