Van harte welkom op ons ondernemersforum

Kom jij ook naar ons volgende evenement?

Conflict met CCV over huurcontract en schade aan apparaat

  Higherlevel.nl
  Leiderschap en (crisis)management
  Herrie in de zaak
  Conflict met CCV over huurcontract en schade aan apparaat
Pagina's: [1] 2
Auteur  Onderwerp: Conflict met CCV over huurcontract en schade aan apparaat  (4005 keer gelezen)
SalonPretty
Newbee

Karma: 0

Berichten: 5

Conflict met CCV over huurcontract en schade aan apparaat
« SalonPretty Gepost op: 22 september 2017, 17:14 »

Goede middag,

Gister is mijn pinautomaat gevallen hierdoor doen verschillende knopjes het niet meer op het apparaat.
Ik heb een huurcontract vanaf 2011. Sinds 2011 heb ik ook nog steeds hetzelfde pinautomaat.
Nu zegt CCV dat extrene schade voor eigen rekening komt dit kost mij €299,- ik heb dit apparaat nu al 6 jaar en er is nooit iets mee geweest behalve het vervangen van de batterij. Nu had ik 6 jaar geleden dit apparaat kunnen kopen voor een kleine €1000,- en dan zou ik nu na 6 jaar voor een reparatie €299,- moeten betalen terwijl er nooit iets mee is geweest. Ik vind dit krankzinnig en ben van mening dat het apparaat zijn levensduur wel zo'n beetje heeft bereikt. Er valt met CCV niet tot een oplossing te komen. Ik wil het hier niet bij laten zitten. Ik snap heel goed dat als er schade is dat ik die moet betalen maar zo'n hoog bedrag op een oud apparaat vind ik niet meer in verhouding.
Ik heb een schoonheidssalon en werk alleen dus voor CCV ben ik niet belangrijk genoeg.
Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven wat ik nu zou kunnen ondernemen om dit op te lossen.

Alvast bedankt allemaal
Rianne
Benm
Moderator

Karma: 191

Berichten: 6072



Re: Conflict met CCV over huurcontract en schade aan apparaat
« Benm Antwoord #1 Gepost op: 22 september 2017, 17:23 »

Die reparatiekosten zouden reeel kunnen zijn, vaak vervangen ze gewoon een flink deel van een apparaat ook al zou het goedkoper te reparareren zijn door een electrotechnicus.

Maar voor hoe lang heb je een contract? Zit je daar bijv 10 jaar aan vast of kun je het opzeggen oid? En staat er niets in over de normale levensduur van zo'n apparaat?

SalonPretty
Newbee

Karma: 0

Berichten: 5

Re: Conflict met CCV over huurcontract en schade aan apparaat
« SalonPretty Antwoord #2 Gepost op: 22 september 2017, 17:34 »

Ik had een contact voor 36 maanden en die wordt dan stil zwijgend verlengd met iedere keer een jaar. Omdat ik het niet eens ben met de kosten wilde ik mijn contact opzeggen maar dan zit ik aan een opzegtermijn van 3 maanden vast. Dat betekent dat ik die €299,- voor de reparatie moet betalen en nog 3 maanden mijn contact kosten dus daar schiet ik niets mee op. Over de levensduur van het apparaat heb ik niets gevonden. ik vind het gewoon niet in verhouding en daarbij heb ik nooit iets met mijn apparaat gehad dan kunnen ze toch ook een beetje met mij meedenken. 6 jaar lang ben ik al klant ze hebben altijd optijd de factuur af kunnen schrijven. Heb ik dan na 6 jaar als trouwe klant geen recht op een andere oplossing.
Norbert Bakker
B2BSure, verzekeringen en risicobeheer
Moderator

Karma: 1135

Berichten: 10781



Re: Conflict met CCV over huurcontract en schade aan apparaat
« Norbert Bakker Antwoord #3 Gepost op: 22 september 2017, 17:39 »

Beste Rianne, vervelend dit.
Wat is de huidige huurprijs?

Rik99
Legend

Karma: 17

Berichten: 676

Re: Conflict met CCV over huurcontract en schade aan apparaat
« Rik99 Antwoord #4 Gepost op: 22 september 2017, 17:42 »

Je bent van mening dat het apparaat zijn levensduur wel zo'n beetje bereikt heeft. Er is nu echter schade aan. Die schade kost geld. Wat verwacht je dan eigenlijk? De levensduur van het apparaat heeft niets te maken met de hoogte van de schade. Als het apparaat 1 maand geweest zou zijn zal het wel hetzelfde bedrag geweest zijn. Dus ik kan me voorstellen dat ze daar niets aan kunnen doen.

Je hebt het apparaat gekocht? Of bedoel je dat je dat had kunnen doen? Inmiddels hebben ze wel vervangende nieuwe apparaten. Als je zegt dat de levensduur nu wel zo'n beetje bereikt is dan ben je dus eigenlijk wel aan een nieuw apparaat toe. Nietwaar? Heb je met hun besproken wat het kost om zo'n nieuw apparaat te nemen.
SalonPretty
Newbee

Karma: 0

Berichten: 5

Re: Conflict met CCV over huurcontract en schade aan apparaat
« SalonPretty Antwoord #5 Gepost op: 22 september 2017, 17:45 »

Ik heb juist een huurcontract om te voorkomen dat ik iedere keer een nieuw apparaat moet aanschaffen.
SalonPretty
Newbee

Karma: 0

Berichten: 5

Re: Conflict met CCV over huurcontract en schade aan apparaat
« SalonPretty Antwoord #6 Gepost op: 22 september 2017, 17:47 »

Tot 50 transacties is volgens mij €45,- ex btw daarna is het vanaf 50-100 transacties per maand €50,- ex btw
SalonPretty
Newbee

Karma: 0

Berichten: 5

Re: Conflict met CCV over huurcontract en schade aan apparaat
« SalonPretty Antwoord #7 Gepost op: 22 september 2017, 17:52 »

Ja ik heb juist een huurcontract. Ik zou een nieuw apparaat kunnen nemen. Dan moet ik een nieuw contract afsluiten en komt het erop neer dat ik die reparatie als nog zou moeten laten uitvoeren. ik snap dat er regels zijn maar zijn er niet altijd uitzonderlijke situaties? Ik heb nooit iets met mijn apparaat gehad en CCV heeft mij nooit een nieuw contract aangeboden om mijn service in de zaak te verbeteren aangezien je tegenwoordig ook contactdoos kan pinnen. Ik vind het gewoon niet netjes hoe er op deze manier met klanten wordt omgegaan. Maar ik kijk daar waarschijnlijk ook anders naar omdat ik alleen werk en echt mijn best moet doen om mijn klanten te behouden terwijl zo'n groot bedrijf mij niet mist als ik geen klant meer bij ze ben.
Rik99
Legend

Karma: 17

Berichten: 676

Re: Conflict met CCV over huurcontract en schade aan apparaat
« Rik99 Antwoord #8 Gepost op: 22 september 2017, 18:00 »

Ik begrijp dus dat ze sowieso, ook na het einde van jouw contract, dat apparaat van 6 jaar terug hebben in werkende staat. Tsja... dan is het enige wat je nog kunt doen kijken of het apparaat ergens anders goedkoper te maken is.
TwaBla
Raad van Advies
Legend

Karma: 227

Berichten: 15635



Re: Conflict met CCV over huurcontract en schade aan apparaat
« TwaBla Antwoord #9 Gepost op: 22 september 2017, 18:03 »

Quote : SalonPretty op 22 september 2017, 17:14
Nu had ik 6 jaar geleden dit apparaat kunnen kopen voor een kleine €1000,-.
 
Is er een inruilmarkt? Wat doen bezitters van verouderde pinapparaten? Kun je andermans afdanker kopen op Marktplaats en die ter inruil aanbieden?

Een apparaat van zes jaar oud zit al snel aan het einde van zijn economische levensduur. Dan is vervangen goedkoper dan repararen. Ik ben wel benieuwd wat de rechten van een huurder zijn.

Wellicht is er een techneut die van een goede tweedehands en jouw apparaat een werkende versie kan maken.   

Droog niet uit. Koop in komkommertijd meer groente en fruit.
Highio
Moderator

Karma: 325

Berichten: 7226



Re: Conflict met CCV over huurcontract en schade aan apparaat
« Highio Antwoord #10 Gepost op: 22 september 2017, 18:11 »

Stel ze een barterdeal voor op hun kantoorlocatie. Zien of ze daar van terug hebben.  

Hebben ze werkelijk geen vervangend oud apparaat meer rondslingeren wat ze (toch) niet meer aan een nieuwe contractant kunnen slijten? Wat zou dat moeten kosten?

Groet,

Highio
Benm
Moderator

Karma: 191

Berichten: 6072



Re: Conflict met CCV over huurcontract en schade aan apparaat
« Benm Antwoord #11 Gepost op: 22 september 2017, 18:12 »

Quote : Rik99 op 22 september 2017, 18:00
Ik begrijp dus dat ze sowieso, ook na het einde van jouw contract, dat apparaat van 6 jaar terug hebben in werkende staat. Tsja... dan is het enige wat je nog kunt doen kijken of het apparaat ergens anders goedkoper te maken is.
 

Als je iets huurt moet je het inderdaad teruggeven bij beindiging van de overeenkomst.

Maar de vraag is of de economische waarde van het ding nog wel 300 euro is: Wat als het compleet vernietigd zou zijn, door brand, of bijvoorbeeld gestolen was? Hoeveel moet je dan betalen? Ik neem aan minder dan de nieuwwaarde gezien het 6 jaar oud is, maar hoeveel minder is een beetje de vraag.

Highio
Moderator

Karma: 325

Berichten: 7226



Re: Conflict met CCV over huurcontract en schade aan apparaat
« Highio Antwoord #12 Gepost op: 22 september 2017, 18:25 »

Als jij gisteren een apparaat laat vallen kun je m.i. als ondernemer niet stellen dat je nu vandaag een conflict hebt met deze dienstverlener. Goede nieuws is, dat er nu meer opties en aanbieders zijn dan zes jaar geleden.

Groet,

Highio
RiVe
Legend

Karma: 134

Berichten: 1702



Re: Conflict met CCV over huurcontract en schade aan apparaat
« RiVe Antwoord #13 Gepost op: 22 september 2017, 18:44 »

Onderstaand een artikel uit de AV van CCV, gevoelsmatig heb je helemaal gelijk, en gaat zo'n apparaat na 6 jaar de prullenbak in, maar ook CCV voelt de concurrentie in zijn/haar nek hijgen, denk ik, want zoals Highio hierboven aanhaalt, er zijn veel aanbieders, en vast veel goedkoper., en geen huurcontract, zo zijn er meer te vinden.  

Heb je al gebeld met de afdeling sales wat ze voor je kunnen doen, bij eventuele verlenging van een contract.Ja dus.

Quote:
21.3.
De Klant dient zich als een goed huurder te gedragen en is
verantwoordelijk voor het gebruik van de Producten. De Klant
zal de Producten met zorg behandelen, niet beschadigen en
uitsluitend gebruiken voor het doel waarvoor het betreffende
Product uit hoofde van de Overeenkomst bestemd is. Bij
beschadiging van het Product is de Klant verplicht de
desbetreffende schade te vergoeden aan CCV. De Klant is
verplicht zich adequaat te verzekeren voor alle risico’s die
voortvloeien uit haar positie als huurder jegens CCV.
 

Ward
ceo@storecore
Moderator

Karma: 192

Berichten: 1489



Re: Conflict met CCV over huurcontract en schade aan apparaat
« Ward Antwoord #14 Gepost op: 22 september 2017, 19:19 »

De grootste verdienste, en daarmee de vette vissenstaart van het verdienmodel, zit toch juist vaak in de verhuur van een apparaat dat zichzelf economisch allang heeft terugverdiend maar technisch nog prima mee kan? Hup, nog eens 50.000 km extra op te teller.

Onlangs hebben we onze ADSL-router vervangen: 13 jaar oud, staat 24/7 aan en doet het nog prima. Binnenkort is de nog oudere telefooncentrale, een Ouatrovox I, aan de beurt; doet het ondanks een blikseminslag ook nog prima, maar ISDN wordt afgeschaft…

Technisch kan het allemaal prima, ware het niet dat de topicstarter zijdelings wel een ander belangrijke onmogelijkheid aankaart: contactloos betalen gaat niet met een ouder pinapparaat, hoewel dat wel als must-have eenvoud en gemak vermarkt wordt, dus allicht was het toch al aan vervanging toe.

Pagina's: [1] 2  


Partners

HL wordt gefinancierd door

Volg ons