Van harte welkom op ons ondernemersforum

Vraag & antwoord, ervaringen & discussie, voor en door ondernemers.

Conflict met CCV over huurcontract en schade aan apparaat

  Higherlevel.nl
  Leiderschap en (crisis)management
  Herrie in de zaak
  Conflict met CCV over huurcontract en schade aan apparaat
Pagina's: 1 [2]
Auteur  Onderwerp: Conflict met CCV over huurcontract en schade aan apparaat  (2658 keer gelezen)
TwaBla
Legend

Karma: 192

Berichten: 15015



Re: Conflict met CCV over huurcontract en schade aan apparaat
« TwaBla Antwoord #15 Gepost op: 22 september 2017, 19:24 »


Juist als het apparaat al aan vervanging toe was, is het bitter dat er zoveel voor onnodige reparatie gevraagd wordt.   

De donkere kant van Dick Bruna. Kunsthal half-maart/half-augustus Zie de kracht van grafisch ontwerp.
vloerengilde
Vloerengilde woning en projectstofferi ng
Senior

Karma: 3

Berichten: 65



Re: Conflict met CCV over huurcontract en schade aan apparaat
« vloerengilde Antwoord #16 Gepost op: 23 september 2017, 13:39 »

aanemende dat je verzekerd bent.. wat als hier een verzekering voor wordt ingeschakeld, zullen die het bedrag ook uitkeren voor een verouderd apparaat? en wat voor onderbouwing zal dat brengen naar ccv

WWW.vloerengilde.nl
Norbert Bakker
Risicoach & adviseur verzekeringen
Moderator

Karma: 1098

Berichten: 10357



Re: Conflict met CCV over huurcontract en schade aan apparaat
« Norbert Bakker Antwoord #17 Gepost op: 23 september 2017, 13:54 »

Quote : vloerengilde op 23 september 2017, 13:39
aanemende dat je verzekerd bent.. wat als hier een verzekering voor wordt ingeschakeld, zullen die het bedrag ook uitkeren voor een verouderd apparaat? en wat voor onderbouwing zal dat brengen naar ccv
 

Dekking
Op een standaard inventaris uitgebreide gevarenverzekering is "vallen" geen gedekt evenement.

"Vallen" is wel gedekt op een elektronicadekking of een inventarisverzekering op basis van buitenaf komende onheilen / alle onheilen / all risks. Die dekkingen verwacht ik bij een schoonheidssalon niet zo snel.
Maar indien toch: aangezien die contracten een minimum eigen risico van € 250,- kennen, is verzekeringsdekking - zelfs met de juiste verzekering - niet aan de orde.

Waardebasis
De waardebasis voor uitkering van de verzekering hangt af van 2 dingen: polisvoorwaarden en taxatie.
Als er niet getaxeerd is, is de waardebasis volgens de meeste polisvoorwaarden de dagwaarde. Aangezien het apparaat al 6 jaar oud is en het elektronica betreft, is de kans aanwezig dat het apparaat total loss wordt verklaard omdat de dagwaarde lager is dan de reparatiewaarde.

Verzekerde krijgt dan de dagwaarde, terwijl de contractuele vergoeding naar de verhuurder mogelijk hoger is. De dagwaarde die een verzekeraar hanteert kan zeker een basis voor onderhandeling met verhuurder zijn.

Is er wel getaxeerd, dan wordt de reparatie vergoed, onder aftrek van het eigen risico van 250 Euro, en ontvangt verzekerde nog 49 Euro ex btw terug.

Arbeidsongeschiktheid www.aovspecialist.nl  |  Aansprakelijkheid www.bavspecialist.nl  | Risicomanagement en verzekeren: risicoach
Maxn
Legend

Karma: 21

Berichten: 457

Re: Conflict met CCV over huurcontract en schade aan apparaat
« Maxn Antwoord #18 Gepost op: 23 september 2017, 14:38 »

Quote : Norbert Bakker op 23 september 2017, 13:54
"Vallen" is wel gedekt op een elektronicadekking of een inventarisverzekering op basis van buitenaf komende onheilen / alle onheilen / all risks. Die dekkingen verwacht ik bij een schoonheidssalon niet zo snel.
Maar indien toch: aangezien die contracten een minimum eigen risico van € 250,- kennen, is verzekeringsdekking - zelfs met de juiste verzekering - niet aan de orde.
 

Hoe zit dat eigenlijk als je een bedrijf aan huis hebt?

Sommige verzekeraars zoals Centraal Beheer adverteren dat als je een bedrijf aan huis hebt, ook je zakelijke spullen (tot 15k) meeverzekerd zijn op je particuliere inboedelverzekering.
En bij particuliere verzekeringen is er niet altijd een eigen risico.
Had het dan wel gewoon onder een all-risk dekking gevallen als je gehuurde apparatuur per ongeluk uit je handen laat glippen?
Norbert Bakker
Risicoach & adviseur verzekeringen
Moderator

Karma: 1098

Berichten: 10357



Re: Conflict met CCV over huurcontract en schade aan apparaat
« Norbert Bakker Antwoord #19 Gepost op: 23 september 2017, 14:53 »

Quote : Maxn op 23 september 2017, 14:38
Had het dan wel gewoon onder een all-risk dekking gevallen als je gehuurde apparatuur per ongeluk uit je handen laat glippen?
 

Yep. De oorzaak "vallen" valt sowieso onder elke fatsoenlijke all risks of alle onheilendekking, ongeacht of dat een zakelijke dekking of een particuliere dekking is met een gemaximeerde bedrijf aan huis component.
Voordeel van dat laatste is inderdaad dat er geen of een laag eigen risico van toepassing is (€ 50,- voor tablets en telefoons bijvoorbeeld).

Voor bedrijven aan huis raad ik daarom ook aan om eerst te kijken wat de particuliere inboedelverzekeraar kan bieden, of daarin te switchen. Niet alleen vanwege het lagere eigen risico overigens, maar vooral omdat de preventie-eisen minder streng zijn. '

Zo biedt een verzekeraar als Goudse geen zakelijke dekking voor - whats in a name -  goudsmeden die vanuit huis werken, of eist daarvoor een duur alarm met meldkamerabonnement, maar is wel bereid dat risico - zonder alarm - op de particuliere inboedelverzekering mee te nemen (weliswaar beperkt, maar toch) .

Arbeidsongeschiktheid www.aovspecialist.nl  |  Aansprakelijkheid www.bavspecialist.nl  | Risicomanagement en verzekeren: risicoach
Benm
Moderator

Karma: 188

Berichten: 5967



Re: Conflict met CCV over huurcontract en schade aan apparaat
« Benm Antwoord #20 Gepost op: 23 september 2017, 17:29 »

Soms blijkt maar weer hoe verschillend bedrijven ermee om gaan.

Quote : Ward op 22 september 2017, 19:19
Onlangs hebben we onze ADSL-router vervangen: 13 jaar oud, staat 24/7 aan en doet het nog prima.
 

Ik had zo'n ding in bruikleen van xs4all, maar met een paar jaar sneller wordend internet bleek het niet meer haalbaar via het slechte koper hier een beetje snelheid te maken. Daardoor dus overgestapt op kabel waar een nieuw modem bij kwam.

Die adsl router zal ik denk ik een jaar of 3 a 4 gehad hebben, en xs4all liet weten dat ze hem niet eens terug wilden, ondanks dat het een prima apparaat was dat gewoon te gebruiken zou zijn bij een andere klant die wel goed koper heeft liggen.



Maar goed, wat te doen met CCV: als ze die 300 euro daadwerkeling in rekening willen brengen zou ik dat wellicht betalen en acuut je abo opzeggen en naar een andere aanbieder overstappen. Er zijn er inmiddels genoeg die goedkoper zijn.

Zou CCV je gratis een nieuw apparaat ter beschikking stellen en zou je daardoor blijven waren ze de facto een stuk beter af, dat verdienen ze binnen een jaar aan je terug. Jammer als ze dat niet doen, ze schieten zichzelf in de voet.

Anderzijds kun je ook even uitrekenen hoe snel je die 300 euro hebt terugverdiend door over te stappen naar een andere aanbieder, wellicht een jaar of 2?

Highio
Moderator

Karma: 313

Berichten: 6705



Re: Conflict met CCV over huurcontract en schade aan apparaat
« Highio Antwoord #21 Gepost op: 24 september 2017, 14:43 »

In reactie op eerder genoemde oplossingsrichting: CCV (als 'bredere' zoekterm op Marktplaats). BVA heeft ook twee veilingen met koopapparatuur lopen...

...verder weet ik niet wat je hebt staan, maar voor alles zou ik morgen nog eens een geduldige poging wagen met een beroep op klantvriendelijkheid en een jarenlange zakelijke relatie.

Groet,

Highio
Benm
Moderator

Karma: 188

Berichten: 5967



Re: Conflict met CCV over huurcontract en schade aan apparaat
« Benm Antwoord #22 Gepost op: 24 september 2017, 18:31 »

Ik hoop inderdaad dat ze er een beetje relaxed mee omgaan.

Overigens vraag ik me af of je een -ander- werkend apparaat van hetzelfde type mag retourneren: die dingen hebben een serienummer, en ze kunnen feitelijk het exacte exemplaar in goede staat terugeisen, of een financiele vergoeding voor de restwaarde.

Vermoeddelijk zullen ze geen genoegen nemen met een ander serienummer, want dat ding gaat gewoon de kliko in natuurlijk. Nieuwe klanten willen een nieuw apparaat dat contactloos betalen etc mogelijk maakt.

Meubelmaker
Senior

Karma: 6

Berichten: 74



Re: Conflict met CCV over huurcontract en schade aan apparaat
« Meubelmaker Antwoord #23 Gepost op: 24 september 2017, 18:33 »

Quote : SalonPretty op 22 september 2017, 17:14
Gister is mijn pinautomaat gevallen hierdoor doen verschillende knopjes het niet meer op het apparaat.
Ik heb een huurcontract vanaf 2011. Sinds 2011 heb ik ook nog steeds hetzelfde pinautomaat.
Nu zegt CCV dat extrene schade voor eigen rekening komt dit kost mij €299,- ik heb dit apparaat nu al 6 jaar en er is nooit iets mee geweest behalve het vervangen van de batterij. Nu had ik 6 jaar geleden dit apparaat kunnen kopen voor een kleine €1000,- en dan zou ik nu na 6 jaar voor een reparatie €299,- moeten betalen terwijl er nooit iets mee is geweest.
 

Heb je een mobiele pin automaat van CCV, toevallig de VX 670?
Daar kun je beter niets meer aan laten repareren, in 2019 loopt volgens mij de certificering voor die serie af. Dan moet het apparaat vervangen worden want er kunnen geen betalingen meer mee gedaan worden. Als je een ander model hebt moet je even gaan zoeken wanneer de certificering afloopt, maar bij een model van 2011 zal dat niet lang meer geldig zijn.

Dit jaar heb ik zelf de VX 670 (sinds 2009 in gebruik) vervangen door een nieuwe VX680.
Koop is volgens mij veel voordeliger dan huur.
Het apparaat koste toen ± € 1000,- en dat is bij 8 jaar gebruik € 125,- op jaarbasis.
Op dit moment betaal ik op jaarbasis € 90,- voor het mobiele abonnement en maandelijks € 3.65 + 5 cent per transactie aan kosten. Er zijn verschillende opties qua service abonnementen, gewoon kijken wat het beste bij je past

Contact opnemen met CCV omtrent de aflopende certificering van je huidige apparaat en vragen of een een nieuwe automaat geen betere optie is.
Waarschijnlijk hoef je bij aankoop de rest van de huursom dan niet te betalen en volgens mij kunnen ze met het oude apparaat ook niets meer aanvangen i.v.m aflopende certificering.

De nieuwe automaat is naar mijn ervaring trouwens sneller en beter qua verbinding/opstarten

Mikky Vrolijk (Kermie)
Moderator

Karma: 376

Berichten: 7710



Re: Conflict met CCV over huurcontract en schade aan apparaat
« Mikky Vrolijk (Kermie) Antwoord #24 Gepost op: 26 september 2017, 11:58 »

Sowieso naar dat het gebeurt. Gevoelsmatig zijn de reparatiekosten die in rekening worden gebracht hoog. Vermoedelijk zal je het moeten betalen, maar zal je over 3 maanden wel van het contract af willen?

Heb je wel eens nagedacht over een andere oplossing? Er zijn bij banken mogelijkheden voor ondernemers die d.m.v. telefoon pintransacties van klanten kunnen doen.
De kosten per maand zijn flink lager dan de € 50 die je nu betaald. Namelijk: €10 p.m., maar houdt er dan wel rekening mee dat je ook nog 0,15 cent per transactie betaald. Afhankelijk van het aantal transacties kan het maandbedrag natuurlijk oplopen. Als je onder de 260 transacties per maand zit, kom je voordeliger uit. 
Ik weet niet welke bank je hebt en/of jouw bank ook zo'n tool heeft, maar ik plaats hier een voorbeeld en de info van een willekeurig bank.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !
TwaBla
Legend

Karma: 192

Berichten: 15015



Re: Conflict met CCV over huurcontract en schade aan apparaat
« TwaBla Antwoord #25 Gepost op: 29 september 2017, 20:52 »

Quote : SalonPretty op 22 september 2017, 17:14
Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven wat ik nu zou kunnen ondernemen om dit op te lossen.
 
Zat er iets tussen?

Heeft (webcare van) CCV al gereageerd?

De donkere kant van Dick Bruna. Kunsthal half-maart/half-augustus Zie de kracht van grafisch ontwerp.
Highio
Moderator

Karma: 313

Berichten: 6705



Re: Conflict met CCV over huurcontract en schade aan apparaat
« Highio Antwoord #26 Gepost op: 11 februari 2018, 20:18 »

Salonpretty, hoe is dit nu afgelopen?

Flink wat leden hebben gereageerd met uiteenlopende en goedbedoelde adviezen, terwijl jij slechts op één dag berichten geplaatst hebt zonder verdere terugkoppeling.

Groet,

Highio
Pagina's: 1 [2]  


Partners

HL wordt gefinancierd door

Volg ons