Van harte welkom op ons ondernemersforum

Kom jij ook naar ons volgende evenement?

Omgevingsvergunning bij diverse gemeenten nodig

Higherlevel.nl
  Overheidszaken
  De overheid en ondernemers
Pagina's: [1]
Auteur  Onderwerp: Omgevingsvergunning bij diverse gemeenten nodig (1095 keer gelezen)
Spounty
Newbee

« Spounty Gepost op: 2 november 2017, 20:32 »

Goedenavond,

Ik ben van plan om een bedrijf te gaan starten. Het ondernemingsplan is al uitgewerkt. Er is sprake van een publiek-private samenwerking. Het bedrijf zal, naast de normale bedrijfsvoering, een (kleine) taak van de gemeenten gaan overnemen. Ook zal door de geleverde dienst een aantal (al bekende) ergerpunten van gemeenten worden aangepakt.
Er is echter één kritiek punt om te kunnen starten; vergunningverlening van gemeenten.
Ik heb van meerdere gemeenten een omgevingsvergunning nodig, en dat op meerdere locaties per gemeente. Ik ben me er van bewust dat je online een vergunning kan aanvragen.
Echter, aangezien er sprake is van een PPS én ik per gemeente meerdere omgevingsvergunningen nodig heb, wil ik graag persoonlijk, face to face, mijn ondernemingsplan voorleggen. Dit ook omdat de gemeenten waarschijnlijk overgehaald moeten worden om de vergunning te verlenen (nadelen huidige situatie VS voor- en nadelen nieuwe situatie).

Kan iemand mij vertellen of gemeenten nog de mogelijkheid bieden om een starter persoonlijk te ontvangen voor vergunningverlening?

Alvast bedankt voor het antwoord!

Spounty
« Laatste verandering: 12 december 2017, 13:39 door Mikky Vrolijk (Kermie) »
Highio
Moderator

Re: Omgevingsvergunning bij diverse gemeenten nodig
« Highio Antwoord #1 Gepost op: 2 november 2017, 20:38 »

Spounty,

allereerst welkom op ondernemersforum Higherlevel.

Zoek per gemeentelijke website eens op 'ondernemersloket' of Google op 'Ondernemen in...'. Goede kans dat je contactinformatie vindt.

Of ga spontaan langs bij jouw gemeente.

Groet,

Highio
TwaBla
Raad van Advies
Legend

Re: Omgevingsvergunning bij diverse gemeenten nodig 2 reuzen
« TwaBla Antwoord #2 Gepost op: 2 november 2017, 20:49 »

Quote : Spounty op  2 november 2017, 20:32
Er is sprake van een publiek-private samenwerking. Het bedrijf zal, naast de normale bedrijfsvoering, een (kleine) taak van de gemeenten gaan overnemen. Ook zal door de geleverde dienst een aantal (al bekende) ergerpunten van gemeenten worden aangepakt.

Voor een samenwerking heb je twee partijen nodig. Je kan niet eenzijdig tot een samenwerking besluiten. Als ik morgen bij jou aanklop om te vertellen dat jouw voortuin voortaan kattenbak voor de hele straat is, reageer jij waarschijnlijk ook niet positief.

De toon maakt de muziek, dus wellicht is een andere woordkeuze aan te raden. Ga eens praten met het ondernemersloket, met betrokken ambtenaren of de wethouder. Vergeet de raadsfracties niet. Schat ook een beetje in hoe jouw voorstel ambtelijk en politiek ligt. Stads- en dorpsmeubilair bijvoorbeeld zijn vaak PPS omdat buitenmediabeheerders daar reclamekansen zien. Gemeenten besteden veel werk uit, dat is ook een vorm van samenwerking. Maar als een vrijwillige veldwacht de hondenbelasting en vuilnisplaatsing gaat controleren, krijg je gedoe met de burgerij.

Droog niet uit. Koop in komkommertijd meer groente en fruit.
Pagina's: [1]  

Partners

HL wordt gefinancierd door

Volg ons