Zes kostbare bedrijfsproblemen die kunnen worden opgelost met big data en predictive analytics.

Higherlevel.nl
  Vaste rubrieken
  Columns en octrooiblogs
  Zes kostbare bedrijfsproblemen die kunnen worden opgelost met big data en predictive analytics.
Pagina's: [1]
Auteur  Onderwerp: Zes kostbare bedrijfsproblemen die kunnen worden opgelost met big data en predictive analytics. (3067 keer gelezen)
Columnbot
Gast

« Columnbot Gepost op: 14 maart 2017, 15:34 »

Dit topic bevat reacties op de column Zes kostbare bedrijfsproblemen die kunnen worden opgelost met big data en predictive a...
TwaBla
Raad van Advies
Legend

Re: Zes kostbare bedrijfsproblemen die kunnen worden opgelost met big data en predictive analytics.
« TwaBla Antwoord #1 Gepost op: 14 maart 2017, 15:34 »

Alle MKBers hebben een domein van ongestructureerde big data die ze dagelijks gebruiken om informatie te verzamelen en kennis te genereren. De boekhouding.

Die gaan ze niet 1 voor 1 bestuderen. Daar worden boekhoudregels voor gebruikt en er zijn talloze standaard tools voor beschikbaar. Zelfs vanuit de cloud. Data in: kennis uit!

De donkere kant van Bruna. Kunsthal 10 maart tot 19 augustus
Highio
Moderator

Re: Zes kostbare bedrijfsproblemen die kunnen worden opgelost met big data en predictive analytics.
« Highio Antwoord #2 Gepost op: 14 maart 2017, 20:25 »

Verwijzing naar persbericht en download van het aangehaalde onderzoek: Helft mkb ziet kansen in (big) data, maar toepassing blijft probleem.

Groet,

Highio

Joost Rietveld
Denarius Fiscaal- en Bedrijfsadvies
Moderator

Re: Zes kostbare bedrijfsproblemen die kunnen worden opgelost met big data en pr
« Joost Rietveld Antwoord #3 Gepost op: 14 maart 2017, 22:01 »

Oef, wat een hoop vaktermen. Na het lezen van deze column weet ik dat ik kennelijk kansen mis als ondernemer, maar door het jargon heb ik geen idee wat ik mis...!?

Als ik lees dat erg weinig ondernemers bezig zijn met Big Data, dan ligt er waarschijnlijk voor de Big Data aanjagers nog een wereld te winnen in het duidelijk vertellen van wat ze doen  

Denarius Advies Fiscaal-juridisch adviseur: rechtsvormkeuze/-wijziging, samenwerkingsverbanden, bedrijfsoverdracht en exit-strategie: legal and tax

Denarius advies Linkedin
TwaBla
Raad van Advies
Legend

Re: Zes kostbare bedrijfsproblemen die kunnen worden opgelost met big data en pr
« TwaBla Antwoord #4 Gepost op: 14 maart 2017, 22:29 »

Rapport is goed leesbaar.   
Rapport_Ondernemen_met_big_data_MKB.pdf

De donkere kant van Bruna. Kunsthal 10 maart tot 19 augustus
Easy does it
ZZP-tools, Arnhem; Gerard
Legend

« Easy does it Antwoord #5 Gepost op: 15 maart 2017, 11:47 »

Hallo,

Interessant stuk.
Maar als ik zo wat uitspraken bij elkaar zet krijg ik een idee waar de schoen wringt.

Quote:
Predictive analytics kan een business leader helpen met het begrijpen hoe hij waarde aan de klant levert.
McKinsey&Company - McKinsey Global Institute zou de operationele marge van retailers met zestig procent kunnen toenemen als ze big data volledig zouden inzetten.
Met gebruik van machine learning algorithms kunt u uw klanten persoonlijke aanbiedingen doen nog voordat u de klant kent .

ZZP'ers en MKB'ers zijn afhankelijk van een lokaal en persoonlijk netwerk.
Hun omzet en opdrachtcapaciteit is gering en ligt waarschijnlijk binnen de grenzen van acceptabele statistische afwijkingen.
Met een marktaandeel van < 1% en geen of weinig personeel dus één tot enkele productieve krachten is het moeilijker om in te spelen op de uitkomsten van geaggregeerde informatie.
Leuk dat er 10.000 huizen moeten worden geschilderd in mijn gemeente maar hoe dan verder?
Inderdaad daarom maken ze gebruik van de Big Data Analyse tussen de oortjes.
Kennis van hun regio, markt en een persoonlijk netwerk gecombineerd met hun zakelijk instinct creëert steeds nieuwe kansen op de markt.
Het meer beschikbaar stellen van hoofdzakelijk regionale en plaatselijke informatie zou zeker nuttig zijn.
(Ik weet nu alleen detailhandel.info en de locatiescan.info op het net.). Ook dat is voor kleinere marktspelers een bottle neck.
Evenals een groot advertentie- en reclamebudget ontbreekt.
Want de klant moet je wel kunnen vinden.

Misschien wil je voor deze groep een meer praktische aanpak uitwerken.
Ik zie graag van je.

Vriendelijke groet.

http://zzp-tools-arnhem.nl/
Hulp en tools voor opstarten boekhouding.
Abyssus abyssum invocat.
Ward
ceo@storecore
Moderator

« Ward Antwoord #6 Gepost op: 15 maart 2017, 12:59 »

De haakjes in Ondernemen met (big) data door het mkb zijn heel goed gevonden. Begin gewoon eens met data: meten is weten. Ik weet bijvoorbeeld dat ik in één segment vooral mannen van 40 tot 50 jaar bedien en in een ander segment overwegend jonge moeders en jonge grootmoeders. Hoewel ik daarvoor soms een interessante cloudoplossing gebruik, kom je met Excel ook een heel eind … als je maar (big) data hebt!

Als ik zie hoe velen klungelen met Google Analytics, denk ik overigens dat er in het MKB meer een nijpend tekort is aan datavaardigheden dan aan (big) data. A fool with a tool is still a fool.

willemj
Legend

« willemj Antwoord #7 Gepost op: 21 maart 2017, 22:08 »

Hoe 'big' moet je data zijn? Heb wat moocs over 'data science' gevolgd en heb het idee dat een pijltje op een dartboard gooien - of ouderwets onderbuikgevoel - voor een gemiddeld bedrijf net zo effectief / rendabel is.
Norbert Bakker
risk & insurance resultant
Moderator

« Norbert Bakker Antwoord #8 Gepost op: 21 maart 2017, 22:15 »

Quote : willemj op 21 maart 2017, 22:08
Hoe 'big' moet je data zijn? Heb wat moocs over 'data science' gevolgd en heb het idee dat een pijltje op een dartboard gooien - of ouderwets onderbuikgevoel - voor een gemiddeld bedrijf net zo effectief / rendabel is.

classic:
Pagina's: [1]  

Partners

HL wordt gefinancierd door

Volg ons