BRAXX: je hart volgen. Van Bankier naar bierproducent

Higherlevel.nl
  Vaste rubrieken
  Nieuws en artikelen
Pagina's: [1]
Auteur  Onderwerp: BRAXX: je hart volgen. Van Bankier naar bierproducent  (949 keer gelezen)
Norbert Bakker
Adviseur risicobeheer en verzekeringen
Moderator

« Norbert Bakker Gepost op: 22 augustus 2018, 09:06 »

Korte samenvatting:
BRAXZZ ontleent haar bestaansrecht aan de passie van de oprichters voor ondernemen, plezier, food en hun behoefte op een vrijmibo in 2016 aan een lekker alcoholvrij craftbier met een bite. Niet te krijgen, bleek. Anders gezegd: ze vonden niets lekker. Dus trokken ze zelf de stoute schoenen aan. Het was de trigger waarin alles samenkwam; ze besloten zelf te gaan produceren.

BRAXZZ staat op de kaart. Dit jaar gelanceerd. Meerdere typen bier inmiddels in de fles. Ware mondvermaakjes moesten het worden. Alcoholvrij. Tagline van het nieuwe merk: zero compromise.

Hun afzetmarkt groeit onstuimig. Ze krijgen goede reacties in de pers. BRAXZZ was present op het Great British Beer Festival deze maand. Het festival had voor het eerst een alcoholvrije brouwer in de line-up. Een unicum.

Waarom vind je dit interessant of wil je dit delen?:
Mooi en inspirerend artikel over een ondernemer die zijn hart en passie volgt. Van directeur bedrijven bij de Rabobank naar een eigen investeringsmaatschappij met als eerste project 's-werelds allereerste lekkere (ik heb 'm al geproefd) alcoholvrije IPA.

B2Bsure, de verzekeringsadviseur nieuwe stijl

Mijn nieuwste Blog: Verzuim verzekeren wordt duurder; kijken naar alternatieven loont
Benm
Moderator

Re: BRAXX: je hart volgen. Van Bankier naar bierproducent
« Benm Antwoord #1 Gepost op: 22 augustus 2018, 16:36 »

Zeker interessant... of de markt in nederland zo groot is bewijfel ik, maar er is zeker ook wel een exportmarkt voor alcoholvrij bier met een beetje smaak eraan in het midden oosten en dergelijke.

Pagina's: [1]  

Partners

HL wordt gefinancierd door

Volg ons