Dikke Vinger Jan de Belastingman [NPO 3 BNN VARA]

Higherlevel.nl
  Vaste rubrieken
  Nieuws en artikelen
  Dikke Vinger Jan de Belastingman [NPO 3 BNN VARA]
Pagina's: 1 2 [3] 4
Auteur  Onderwerp: Dikke Vinger Jan de Belastingman [NPO 3 BNN VARA] (11396 keer gelezen)
Cosara
Europhile
Legend

Re: Dikke Vinger Jan de Belastingman [NPO 3 BNN VARA]
« Cosara Antwoord #30 Gepost op: 5 oktober 2017, 10:49 »

Quote : Paul Stuyver op  5 oktober 2017, 04:49
Ik denk dat "de huidige denkrichting" het probleem is en niet de oplossing. "Europa" mag van mij en velen met mij zsm de vuilnisbak in.

Als je met "Europa" de Europese Unie bedoelt ... die mag van mij nog veel groter en sterker worden ... en het liefst in de vorm van een federale staat.

Met de vriendelijke groten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe
Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.
Paul Stuyver
Legend

« Paul Stuyver Antwoord #31 Gepost op: 6 oktober 2017, 14:13 »

Quote : Cosara op  5 oktober 2017, 10:49
Ik denk dat "de huidige denkrichting" het probleem is en niet de oplossing. "Europa" mag van mij en velen met mij zsm de vuilnisbak in.

Als je met "Europa" de Europese Unie bedoelt ... die mag van mij nog veel groter en sterker worden ... en het liefst in de vorm van een federale staat.

Met de vriendelijke groten van Nedzhibe

Gelukkig zijn wij in de meerderheid.

Europa gaat ten onder en er is bijna niemand die op nog meer oostblok of moslim landen als Turkye zit te wachten om zich "aan te sluiten" bij de club waarbij de leiders ongekozen stap voor stap wet en regelgeving tegen de wil van het volk door de strot duwt.

Verhuis lekker naar de USA of USSR als je zo graag in een federatie wilt wonen.
(noord) Europese waarden en normen zijn superieur aan beiden en zijn juist verrijkt door diversiteit in plaats van de eenheidsworst waarbij de neerwaardse spiraal een onoverkomelijk voorland is.

Maar... dat is enkel mijn mening en ik respecteer die van jou ook. Enkel denk ik dat het je aan dieper begrip en inzicht in historie en cultuur te kort schiet in de redenatie die tot jouw conclusie leid.

| Leds save the planet | http://www.proton-industries.com |
Cosara
Europhile
Legend

Re: Dikke Vinger Jan de Belastingman [NPO 3 BNN VARA] 1 reus
« Cosara Antwoord #32 Gepost op: 6 oktober 2017, 14:50 »

Quote : Paul Stuyver op  6 oktober 2017, 14:13
Verhuis lekker naar de USA of USSR als je zo graag in een federatie wilt wonen ... Europa gaat ten onder en er is bijna niemand die op nog meer oostblok of moslim landen als Turkye zit te wachten om zich "aan te sluiten" bij de club waarbij de leiders ongekozen stap voor stap wet en regelgeving tegen de wil van het volk door de strot duwt.

Grappige uitspraak voor iemand die zijn domicilie in China schijnt te hebben.

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe
Yahoo Belastingparadijzen
Super Senior

« Yahoo Belastingparadijzen Antwoord #33 Gepost op: 8 oktober 2017, 12:41 »

Ik denk dat "de huidige denkrichting" het probleem is en niet de oplossing.

"Europa" mag van mij en velen met mij zsm de vuilnisbak in.

Ik heb veel gesprekken gevoerd met ondernemers, eerst als accountmanager zakelijk en later als (fiscaal) adviseur. Verreweg de meesten willen graag belasting betalen voor scholen, ziekenhuizen en fatsoenlijke wegen. Het probleem is dat onze overheid ons belastinggeld over de bak smijt. Wat te denken van het voorbeeld hieronder:
Quote:
Amsterdamse Dierenhulp Aan Minima-regeling

Quote:
De regeling houdt in dat het eerste bezoek aan de dierenarts altijd gratis is. Dit geldt voor alle soorten huisdieren. Als blijkt dat een medische behandeling noodzakelijk is, vergoedt de gemeente de helft van de kosten.

Cosara
Europhile
Legend

« Cosara Antwoord #34 Gepost op: 8 oktober 2017, 13:10 »

Quote : Yahoo Belastingparadijzen op  8 oktober 2017, 12:41
Ik heb veel gesprekken gevoerd met ondernemers, eerst als accountmanager zakelijk en later als (fiscaal) adviseur. Verreweg de meesten willen graag belasting betalen voor scholen, ziekenhuizen en fatsoenlijke wegen. Het probleem is dat onze overheid ons belastinggeld over de bak smijt. Wat te denken van het voorbeeld hieronder:
Quote:

Quote:
De regeling houdt in dat het eerste bezoek aan de dierenarts altijd gratis is. Dit geldt voor alle soorten huisdieren. Als blijkt dat een medische behandeling noodzakelijk is, vergoedt de gemeente de helft van de kosten.

Misschien krijgen de Amsterdamse hondenbezitters eindelijk iets terug van de jarenlang betaalde hondenbelasting á € 100,00 per jaar per hond, waarvan € 60,00 in de algemene pot van de Gemeente Amsterdam terechtkwam. Dat vind ik geen "over de balk smijten" maar regelrechte diefstal.

Overigens ... huisdieren verminderen de psychische spanningen bij de eigenaren waardoor de kosten van een dierenarts doorgaans goedkoper zullen zijn dan die van een psychiater.

Het leven van de belastingbetaler is nooit zo zwart/wit zoals vele mensen denken dat het is.

Yahoo Belastingparadijzen
Super Senior

« Yahoo Belastingparadijzen Antwoord #35 Gepost op: 25 oktober 2017, 20:41 »

Misschien krijgen de Amsterdamse hondenbezitters eindelijk iets terug van de jarenlang betaalde hondenbelasting á € 100,00 per jaar per hond, waarvan € 60,00 in de algemene pot van de Gemeente Amsterdam terechtkwam. Dat vind ik geen "over de balk smijten" maar regelrechte diefstal.

Overigens ... huisdieren verminderen de psychische spanningen bij de eigenaren waardoor de kosten van een dierenarts doorgaans goedkoper zullen zijn dan die van een psychiater.

Het leven van de belastingbetaler is nooit zo zwart/wit zoals vele mensen denken dat het is.

Quote:

U wordt op uw wenken bediend:
Quote:
Hondenbelasting Amsterdam afgeschaft
Goed nieuws voor de hondenbezitters in Amsterdam: vanaf januari 2016 hoeven hondenbezitters geen hondenbelasting meer te betalen, het wordt namelijk afgeschaft.

Bron:http://hondenbelasting.net/hondenbelasting-amsterdam/

R.I.P. | Peter Bonjernoor
Webdeveloper
Retired Mod
Legend

« R.I.P. | Peter Bonjernoor Antwoord #36 Gepost op: 25 oktober 2017, 21:21 »

Bericht van Cosara, Gepost op: 8 oktober 2017, 13:10

Quote : Yahoo Belastingparadijzen op 25 oktober 2017, 20:41
...vanaf januari 2016 hoeven hondenbezitters geen hondenbelasting meer te betalen...

Beetje mosterd na de maaltijd, he?  

Cosara
Europhile
Legend

« Cosara Antwoord #37 Gepost op: 26 oktober 2017, 12:06 »

Quote : Yahoo Belastingparadijzen op 25 oktober 2017, 20:41
U wordt op uw wenken bediend:
Quote:
Hondenbelasting Amsterdam afgeschaft
Goed nieuws voor de hondenbezitters in Amsterdam: vanaf januari 2016 hoeven hondenbezitters geen hondenbelasting meer te betalen, het wordt namelijk afgeschaft.

Het blijft mij verbazen hoeveel moeite vele forumleden hebben met het aanklikken van de oranje linkjes.

Paul Stuyver
Legend

Re: Dikke Vinger Jan de Belastingman [NPO 3 BNN VARA] 1 kneus
« Paul Stuyver Antwoord #38 Gepost op: 28 oktober 2017, 18:00 »

Quote : Cosara op  6 oktober 2017, 14:50
Quote : Paul Stuyver op  6 oktober 2017, 14:13
Verhuis lekker naar de USA of USSR als je zo graag in een federatie wilt wonen ... Europa gaat ten onder en er is bijna niemand die op nog meer oostblok of moslim landen als Turkye zit te wachten om zich "aan te sluiten" bij de club waarbij de leiders ongekozen stap voor stap wet en regelgeving tegen de wil van het volk door de strot duwt.

Grappige uitspraak voor iemand die zijn domicilie in China schijnt te hebben.

Je mag ook gewoon nederlands praten hoor, anders wordt het onhandig voor de minderbedeelden in advocaten lexicon.

Ik ben overigens nog steeds 100% Nederlander, hoewel ik er tijdelijk (gelukkig) niet woon.

| Leds save the planet | http://www.proton-industries.com |
Cosara
Europhile
Legend

Re: Dikke Vinger Jan de Belastingman [NPO 3 BNN VARA] 1 kneus
« Cosara Antwoord #39 Gepost op: 28 oktober 2017, 20:30 »

Quote : Paul Stuyver op 28 oktober 2017, 18:00
Ik ben overigens nog steeds 100% Nederlander, hoewel ik er tijdelijk (gelukkig) niet woon.

Typical ... All gain, no pain (wel de lusten, maar niet de lasten). Eigenlijk best wel een zielige mentaliteit.

Ab Bauer
App bouwer
Legend

« Ab Bauer Antwoord #40 Gepost op: 7 november 2017, 09:02 »

Goed, na dit gekissebis wil ik toch nog even terug naar de inhoud.
Vandaag in Trouw een artikel over het doorsluizen van 676 miljoen door P&G. Afgevinkt door één enkele belastinginspecteur.

Er heb er vier opmerkingen over:
- Als je het beoordelen van zo'n mega deal laat afhangen van één ambtenaar is het vragen om corruptie. De verleidingen (snoepreisjes naar een congres, een mooie functie in de toekomst, of gewoon een zak geld in de achtertuin) zijn eenvoudigweg te groot. Dit gaat een keer mis.
- De wet is voor iedereen gelijk. Omdat de Belastingdienst de rulings niet openbaar maakt, of daar heel lang mee wacht kunnen andere ondernemers er niet hun voordeel mee doen. De Belastingdienst is bevoegd om uitleg te geven aan de wet, maar als die uitleg niet bekend is belet je andere bedrijven ervan gebruik te maken.
- Controle door het parlement of discussie tussen fiscalisten over de uitleg van de regels is niet mogelijk omdat we niet alle afspraken te zien krijgen.
- Tenslotte (en dat is een persoonlijke mening) voelt dit iedere keer als ik dit lees als een stomp in de maag van de MKB-er die netjes de volle mep aan belasting betaalt.

Sieb & Oscar - handgebonden fotoboekjes bekleed met zijde.
TwaBla
Raad van Advies
Legend

« TwaBla Antwoord #41 Gepost op: 7 november 2017, 09:55 »

Als je eenmaal de weg weet in het stille stelsel van wegsluisafspraken is je kennis goud waard. Vandaar dat voormalig belastigingexperts zich tot spin in het web ontwikkelen.

Quote : Ab Bauer op  7 november 2017, 09:02
- Controle door het parlement of discussie tussen fiscalisten over de uitleg van de regels is niet mogelijk omdat we niet alle afspraken te zien krijgen.

De schaduwkant van Dick Bruna. Tot 19 augustus te zien in de Kunsthal te Rotterdam.
meeuw013
Newbee

« meeuw013 Antwoord #42 Gepost op: 11 december 2017, 20:10 »

Ik hoop dat de emoties beetje gedaald zijn.
Of het zielig of geen goed moraal is.
Dat doet er niet toe, voer die discussie ergens anders  

Wat vinden we van de opzet? Haalbaar of niet haalbaar?
Iemand advies om dit op te zetten of iets?
Branko Collin
Webdeveloper
Ambassadeur
Legend

« Branko Collin Antwoord #43 Gepost op: 12 december 2017, 12:12 »

Quote : meeuw013 op 11 december 2017, 20:10
Wat vinden we van de opzet? Haalbaar of niet haalbaar?

Je zult sowieso een route kunnen opzetten, al zal het niet de route van Starbucks zijn (Nederland is een belastingparadijs, maar niet voor Nederlanders).

Quote:
Iemand advies om dit op te zetten of iets?

Wordt rijk. Huur een dure belastingadviseur in.

Front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.
Cosara
Europhile
Legend

« Cosara Antwoord #44 Gepost op: 12 december 2017, 12:53 »

Quote : Branko Collin op 12 december 2017, 12:12
Je zult sowieso een route kunnen opzetten, al zal het niet de route van Starbucks zijn (Nederland is een belastingparadijs, maar niet voor Nederlanders).

... en daarom moet je een deel van je onderneming buiten Nederland vestigen. Routes zijn er overigens genoeg ... moet je wel willen en kunnen.

Pagina's: 1 2 [3] 4  

Partners

HL wordt gefinancierd door

Volg ons