• 0

Vraag over lokale outletstore

Beste allemaal,

 

Ik ben nieuw hier op deze site en lees me helemaal suf (zie het tijdstip). Allereerst mijn welgemeende complimenten en dank voor het feit dat er dus werkelijk nog zoveel mensen zijn die kosteloos tijd en moeite willen geven aan een ander om te helpen. Ik ben voornemens een outletstore in dames-, heren- en kindermerkkleding op te zetten in mijn woonplaats en al tegen zoveel kasteeldikke muren gelopen wanneer ik hulp zocht dat ik dit forum werkelijk een verademing vind. Dit doet het hart weer goed! Tot nu toe leek het er op dat je alleen maar hulp krijgt als je al "wat bent". Oftewel het is makkelijker om van 1 euro 100 euro te maken dan van 10 cent 15 cent. Nu mijn vraag: ik zie op internet regelmatig partijen merkkleding aangeboden worden. Onlangs hoorde ik dat je echter niet alle merken zomaar mag verkopen. Bijv. Ralph Lauren wil graag exclusiviteit bewaren in een stad en bepaalt dat de kleding slechts in aangewezen winkels verkocht mag worden. Is dat nou werkelijk zo? Met vriendelijke groet, Marianne

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Exclusiviteit wordt vaak gegeven aan een bepaalde distributeur. Deze overeenkomst heeft nmm geen derdenwerking m.a.w. het is een overeenkomst tussen 2 partijen. Een eigenaar van een bepaald merk is natuurlijk niet blij als via een parallel kanaal dezelfde producten worden aangeboden omdat dit ertoe kan leiden dat de hiervoor genoemde overeenkomst niet wordt nagekomen. Daarnaast loopt deze partij geld mis. Om problemen te voorkomen heeft het dus de voorkeur om wel van de officiële distributeur te kopen. Let wel. Deze hebben vaak de verplichting om niet aan wederverkopers te verkopen die buiten hun verzorgingsgebied zitten. Op deze wijze zou een distributeur in bijv. Dui die in NL kunnen beconcurreren. Verder zou ik aandacht besteden aan de volgende zaken:

 

- Betreft het officiële merkkleding? Aangezien kledingstukken/labels realitief eenvoudig na te maken zijn. Laat de verkopende partij waarborgen dat het een echt product betreft.

- Waar komt het product uiteindelijk vandaan? Is er een historie beschibaar?

- Is de inkoopprijs realistisch? Een RL trui die je voor 1 euro kan kopen lijkt me wat onwaarschijnlijk.

Suc6

 

Link naar reactie
  • 0

Met dank voor de reacties! Als conclusie mag ik dus zeggen dat ze het niet leuk zullen vinden maar er weinig aan kunnen doen?! Gelukkig maar, ik vond het ook al gek omdat ik in andere outlets ook bekende merken zie. Ik zal me er zeker in gaan verdiepen hoe ik het echt van nep kan onderscheiden en ik wil absoluut geen gestolen goed. Nogmaals bedankt! Marianne

Link naar reactie
  • 0

 

Zo uit mijn hoofd: je mag restpartijen van bekende merken verkopen, mits die uit Europa (EU) zijn. Je hebt een verantwoordelijkheid om na te gaan of het geen namaak is. Grote merken hebben detectives in dienst die nep uit de markt halen, via de rechter. Er staan stevige boetes op verwijtbare inkoop van namaak.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

TwaLevel heeft gelijk. Restpartijen via zijdeuren zijn vrij verhandelbaar echter alleen als deze uit de EU komen en uiteraard geen namaak betreft! Vraag altijd naar officiële paieren die oa. het land van herkomst aantonen. Nogmaals, als je leverancier kan aantonen dat de goederen uit de EU komen dan kun je deze vrij verhandelen ondanks dat de importeur/distribiteur hier niet blij mee zal zijn. Merkkleding van buiten de EU alsmede namaak kleding moet je van af blijven! Wees voorzichtig.

 

Voor nadere info stuur je mij maar even een PM.

Link naar reactie
  • 0

maak een mooie outlet-store

ga batavia-stad in lelystad bezoeken en meer van dat soort outlet-centra (maasmechelen village)

 

dat zijn fatsoenlijke winkels waar ook de kleding eer wordt aangedaan

behandel een jas die eerst €500,- heeft gekost en nu € 50,- niet als een jas van €50,- maar als een jas van € 500,- presenteer hem ook op deze manier

 

indien je zo'n soort outlet shop hebt ga dan naar de merken toe (direct naar het merk, dus niet vaag handelaartje) en vraag of ze nog restpartijen hebben

 

Merken blijven altijd met spullen zitten na een seizoen dus die voorraden stapelen ook op. dat moeten ze kwijt.

 

waarschijnlijk krijg je het dan niet voor zo'n lage prijs als bij het handelaartje maar je ligt wel wat lekkerder in je bedje s'nachts

 

er zijn zoveel merken die allemaal wel iets hebben liggen in de magazijnen dus daar kan je echt wel mee praten. en als je winkel er fatsoenlijk uitziet en de kleding op een juiste manier wordt gepresenteerd willen ze daar maar wat graag bij helpen.. wellicht met oud promotie materiaal

 

 

 

 

Fashion---Retail

Link naar reactie
  • 0

Even een korte tip, ga eerst de handel in zodat je daarin een goed netwerk opbouwt. Vervolgens heb je een mooi netwerk (een voorsprong op je concurrenten bij de outletstores) dan start je vervolgens een outletshop en heb je al een flinke berg ervaring in de mode en kun je hele interessante aanbiedingen krijgen

 

(dit is echt mijn visie hoe ik het zelfde concept wil gaan uitvoeren)

Ondernemen, mijn passie!!

Link naar reactie
  • 0

dat zijn fatsoenlijke winkels waar ook de kleding eer wordt aangedaan

behandel een jas die eerst €500,- heeft gekost en nu € 50,- niet als een jas van €50,- maar als een jas van € 500,- presenteer hem ook op deze manier

 

Dit lijkt me juist niet, als je je als outlet neerzet moet je je juist ook goedkoop profileren omdat dit je concurrentie voordeel is, (topmerken voor een lage prijzen). als je juist exclusief gaat uitstralen met goedkope prijzen komt het niet geloofwaardig over en is de propositie onduidelijk

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 133 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.